To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Elektryka - pada na mrozie akumulator??

bubu_piotr - 28 Styczeń 2012, 06:18

I nie licz , że dostaniesz aku zastępczy :mrgreen:
Greg_G - 28 Styczeń 2012, 08:52

Panowie, mógłby mi ktoś sprawdzić jaki powinienem mieć aku wg VIN?
Podobno to można sprawdzić przez EPC, ale nie mam...

Szykuje mi się delegacja- nie będzie mnie kilka dni, samochód będzie stał i obawiam, się, że jak wrócę to będę nocował w firmie, bo nie zakręci- Co by było jakbym zabrał aku do ciepłego pomieszczenia ?
Resetują się jakieś ustawienia w silniku / komputerze? Jest jakaś specjalna procedura po podłączeniu ponownym?

polofix - 28 Styczeń 2012, 19:42

godaC napisał/a:
polofix napisał/a:
mówić mi się nie chce. akumulator, który kupiłem rok temu [DUBLET] już nie kręci jak na początku. u ojca jest tego samego producenta [AUTOCRAFT] 10 miesięcy i też pada. ale u niego to klapa całkowita. Procedura reklamacyjna to jedna wielka porażka.

dwa tygodnie procedura :wink: i
do zdania na reklamacje aku. musi być naładowany :P

objawy wskazują na to że akumulator jest zasiarczony. jak to możliwe, bo samochód ma idealne ładowanie i jest używany niemalże codziennie. boję się że mi nie uznają gwarancji.

rosomak1983 - 29 Styczeń 2012, 09:23

Ale jak ładowny na kwartał ??? A to nie wystareczy dłuzsza trasa na kwartał :D
bubu_piotr - 29 Styczeń 2012, 15:53

rosomak1983,
W większości gwarancji jakie spotkałem jest miejsce na co kwartalne przeglądy gwarancyjne. Mimo, że instalacja jest w pełni sprawna, to producent zaleca podładowywanie akumulatora raz na 3 miesiące bez względu na warunki użytkowania.

rosomak1983 - 30 Styczeń 2012, 00:20

to niech sobie zaleca , jak altek dziala sprawnie to głupota jakas jest.
polofix - 30 Styczeń 2012, 13:19

rosomak1983 napisał/a:
to niech sobie zaleca , jak altek dziala sprawnie to głupota jakas jest.

pisze na instrukcji żeby raz na 3 miesiące sprawdzić stan elektrolitu, i naładować go b. małym prądem odsiarczającym. wziął kurier tego złoma. mówi że na samochodzi ma już cztery takie do reklamacji.

Camel- - 30 Styczeń 2012, 14:40

Niestety, to nie pierwsza opinia z jaką się spotykam ogólnie o akumulatorach, że aktualne "to już nie te same co kiedyś". Oryginalne akumulatory potrafiły przetrwać 10 lat. Aktualnie 2-3 lata i nowy.
W obu :mb: mam Boscha S3 53Ah czyli 20Ah za mało w stosunku do serii i póki co dają radę, z czego ten ze Sporta lubi być podładowywany (głównie miasto) w stosunku do Classica (głównie trasa) - ale problem z kręceniem jeszcze mnie nie spotkał. Tfu tfu.

polofix - 30 Styczeń 2012, 14:51

Camel- napisał/a:
Niestety, to nie pierwsza opinia z jaką się spotykam ogólnie o akumulatorach, że aktualne "to już nie te same co kiedyś". Oryginalne akumulatory potrafiły przetrwać 10 lat. Aktualnie 2-3 lata i nowy.
W obu :mb: mam Boscha S3 53Ah czyli 20Ah za mało w stosunku do serii i póki co dają radę, z czego ten ze Sporta lubi być podładowywany (głównie miasto) w stosunku do Classica (głównie trasa) - ale problem z kręceniem jeszcze mnie nie spotkał. Tfu tfu.

Według mnie kupić używke, oczywiście jak najmłodszą z np Mercedesa, BMW, czy VW/Audi produkcji Varty, niż jakiś nowy z kosmicznymi prądami rozruchowymi. Przecież wiemy że one potrafią dotrwać do 10lat.

Przemek - 31 Styczeń 2012, 11:19

Ja w swoim mam 60 ah i dziala juz 4 rok, poprzednio mialem 74 ah i wytrzymal tylko 3 lata i cela sie uszkodzila + widoczne zasiarczenie na plytkach. Moim zdaniem nie warto zakladac wiekszego akumulatora do benzynek w naszych celinach. Zauwazylem ze przynajmniej c180 nie ma duzego napiecia alternatora podczas pracy(jazda caly czas na swiatlach, dmuchawa ogrzewania i podgrzewanie szyb jeszcze to obnizaja) i zwyczajnie duzy akumulator nie zostanie dobrze naladowany jezdzac na krótkich trasach.
W dieslach sprawa wyglada troszke innaczej bo tam wazny jest prad rozruchu no i sam start pobiera duzo pradu na zagrzanie swiec.

Od czasu kiedy padl mi tamten aku to na nowym zawsze jak stawiam auto na dluzszy postoj (w lecie powyzej tygodnia a w zimie ponad 2 doby) to sciagam kleme. Ostatnio kontrolowalem poziom elektrolitu i zagladalem przez korki na cele to nie widac osadu :D

TM - 31 Styczeń 2012, 13:22

No i dopadła mnie wymiana aku.Dzisiaj na mrozie nie miał siły zapalić.Dobrze że w uno jest nowy akumulator :mrgreen: pożyczyłem sobie prądu.Chciałem spytać kolegów jakiej firmy akumulator polecają?Vin jak w podpisie akumulator o zwiększonej pojemności 90- 100ah.Pozdrawiam.
dobermannn - 31 Styczeń 2012, 14:20

VARTA
bubu_piotr - 31 Styczeń 2012, 15:30

TM,
Kup Varta silver 77Ah 780A. Moim zdaniem nie warto kupować aku o zwiększonej pojemności.

Mayhem190d - 31 Styczeń 2012, 19:43

Padł mi aku mam tylko jakiś stary prostownik Unitra 15A do aku o pojemności do 200Ah. Mój akumulator ma 85Ah. Jak długo powinienem ładować?
Pyra - 31 Styczeń 2012, 20:54

Mayhem190d napisał/a:
Padł mi aku mam tylko jakiś stary prostownik Unitra 15A do aku o pojemności do 200Ah. Mój akumulator ma 85Ah. Jak długo powinienem ładować?

Do naładowania :wink:
Tego nie da się określić w godzinach czy minutach, zależnie od tego ile ładunku zostało w akumulatorze, i jaka jest jego realna pojemność po latach eksploatacji. W starych akumulatorach koniec ładowania wyznaczało gazowanie, w nowych osiągnięcie odpowiedniego napięcia na zaciskach (przy odłączonym akumulatorze).
Parametr określający pojemność akumulatora "Ah" mówi nam ile energii można z niego wydostać. Przykład: 85Ah oznacza, że aku może być rozładowany prądem 8,5A przez 10h, prądem 10A przez 8,5h lub prądem 85A przez godzinę itd.
Aby w pełni naładować akumulator trzeba w niego władować około 120 - 160% pojemności znamionowej.
Zalecany prąd ładowania to 0,1C co oznacza, że prąd powinien stanowić 1/10 pojemności ( w naszym przykładzie 8,5A) a czas ładowania można określić na 12 - 16h. Jest pewien problem, bardzo trudno jest utrzymać stały prąd ładowania a co za tym idzie czas ładowania.....
Po podłączeniu rozładowanego akumulatora do prostownika, prąd ładowania może być dość wysoki, jednak w miarę ładowania zmaleje.
W zasadzie jeśli osiągniesz napięcie na akumulatorze z odłączonym prostownikiem w granicach 13,5 - 13,8V to jest dobrze.

Podałem uśrednione przykłady, dokładne dane są zawsze zawarte w karcie katalogowej akumulatora.

Pozdrawiam



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group