Elektryka - pada na mrozie akumulator??
bubu_piotr - 28 Styczeń 2012, 06:18
I nie licz , że dostaniesz aku zastępczy
Greg_G - 28 Styczeń 2012, 08:52
Panowie, mógłby mi ktoś sprawdzić jaki powinienem mieć aku wg VIN?
Podobno to można sprawdzić przez EPC, ale nie mam...
Szykuje mi się delegacja- nie będzie mnie kilka dni, samochód będzie stał i obawiam, się, że jak wrócę to będę nocował w firmie, bo nie zakręci- Co by było jakbym zabrał aku do ciepłego pomieszczenia ?
Resetują się jakieś ustawienia w silniku / komputerze? Jest jakaś specjalna procedura po podłączeniu ponownym?
polofix - 28 Styczeń 2012, 19:42
godaC napisał/a: | polofix napisał/a: | mówić mi się nie chce. akumulator, który kupiłem rok temu [DUBLET] już nie kręci jak na początku. u ojca jest tego samego producenta [AUTOCRAFT] 10 miesięcy i też pada. ale u niego to klapa całkowita. Procedura reklamacyjna to jedna wielka porażka. |
dwa tygodnie procedura i
do zdania na reklamacje aku. musi być naładowany |
objawy wskazują na to że akumulator jest zasiarczony. jak to możliwe, bo samochód ma idealne ładowanie i jest używany niemalże codziennie. boję się że mi nie uznają gwarancji.
rosomak1983 - 29 Styczeń 2012, 09:23
Ale jak ładowny na kwartał ??? A to nie wystareczy dłuzsza trasa na kwartał
bubu_piotr - 29 Styczeń 2012, 15:53
rosomak1983,
W większości gwarancji jakie spotkałem jest miejsce na co kwartalne przeglądy gwarancyjne. Mimo, że instalacja jest w pełni sprawna, to producent zaleca podładowywanie akumulatora raz na 3 miesiące bez względu na warunki użytkowania.
rosomak1983 - 30 Styczeń 2012, 00:20
to niech sobie zaleca , jak altek dziala sprawnie to głupota jakas jest.
polofix - 30 Styczeń 2012, 13:19
rosomak1983 napisał/a: | to niech sobie zaleca , jak altek dziala sprawnie to głupota jakas jest. |
pisze na instrukcji żeby raz na 3 miesiące sprawdzić stan elektrolitu, i naładować go b. małym prądem odsiarczającym. wziął kurier tego złoma. mówi że na samochodzi ma już cztery takie do reklamacji.
Camel- - 30 Styczeń 2012, 14:40
Niestety, to nie pierwsza opinia z jaką się spotykam ogólnie o akumulatorach, że aktualne "to już nie te same co kiedyś". Oryginalne akumulatory potrafiły przetrwać 10 lat. Aktualnie 2-3 lata i nowy.
W obu mam Boscha S3 53Ah czyli 20Ah za mało w stosunku do serii i póki co dają radę, z czego ten ze Sporta lubi być podładowywany (głównie miasto) w stosunku do Classica (głównie trasa) - ale problem z kręceniem jeszcze mnie nie spotkał. Tfu tfu.
polofix - 30 Styczeń 2012, 14:51
Camel- napisał/a: | Niestety, to nie pierwsza opinia z jaką się spotykam ogólnie o akumulatorach, że aktualne "to już nie te same co kiedyś". Oryginalne akumulatory potrafiły przetrwać 10 lat. Aktualnie 2-3 lata i nowy.
W obu mam Boscha S3 53Ah czyli 20Ah za mało w stosunku do serii i póki co dają radę, z czego ten ze Sporta lubi być podładowywany (głównie miasto) w stosunku do Classica (głównie trasa) - ale problem z kręceniem jeszcze mnie nie spotkał. Tfu tfu. |
Według mnie kupić używke, oczywiście jak najmłodszą z np Mercedesa, BMW, czy VW/Audi produkcji Varty, niż jakiś nowy z kosmicznymi prądami rozruchowymi. Przecież wiemy że one potrafią dotrwać do 10lat.
Przemek - 31 Styczeń 2012, 11:19
Ja w swoim mam 60 ah i dziala juz 4 rok, poprzednio mialem 74 ah i wytrzymal tylko 3 lata i cela sie uszkodzila + widoczne zasiarczenie na plytkach. Moim zdaniem nie warto zakladac wiekszego akumulatora do benzynek w naszych celinach. Zauwazylem ze przynajmniej c180 nie ma duzego napiecia alternatora podczas pracy(jazda caly czas na swiatlach, dmuchawa ogrzewania i podgrzewanie szyb jeszcze to obnizaja) i zwyczajnie duzy akumulator nie zostanie dobrze naladowany jezdzac na krótkich trasach.
W dieslach sprawa wyglada troszke innaczej bo tam wazny jest prad rozruchu no i sam start pobiera duzo pradu na zagrzanie swiec.
Od czasu kiedy padl mi tamten aku to na nowym zawsze jak stawiam auto na dluzszy postoj (w lecie powyzej tygodnia a w zimie ponad 2 doby) to sciagam kleme. Ostatnio kontrolowalem poziom elektrolitu i zagladalem przez korki na cele to nie widac osadu
TM - 31 Styczeń 2012, 13:22
No i dopadła mnie wymiana aku.Dzisiaj na mrozie nie miał siły zapalić.Dobrze że w uno jest nowy akumulator pożyczyłem sobie prądu.Chciałem spytać kolegów jakiej firmy akumulator polecają?Vin jak w podpisie akumulator o zwiększonej pojemności 90- 100ah.Pozdrawiam.
dobermannn - 31 Styczeń 2012, 14:20
VARTA
bubu_piotr - 31 Styczeń 2012, 15:30
TM,
Kup Varta silver 77Ah 780A. Moim zdaniem nie warto kupować aku o zwiększonej pojemności.
Mayhem190d - 31 Styczeń 2012, 19:43
Padł mi aku mam tylko jakiś stary prostownik Unitra 15A do aku o pojemności do 200Ah. Mój akumulator ma 85Ah. Jak długo powinienem ładować?
Pyra - 31 Styczeń 2012, 20:54
Mayhem190d napisał/a: | Padł mi aku mam tylko jakiś stary prostownik Unitra 15A do aku o pojemności do 200Ah. Mój akumulator ma 85Ah. Jak długo powinienem ładować? |
Do naładowania
Tego nie da się określić w godzinach czy minutach, zależnie od tego ile ładunku zostało w akumulatorze, i jaka jest jego realna pojemność po latach eksploatacji. W starych akumulatorach koniec ładowania wyznaczało gazowanie, w nowych osiągnięcie odpowiedniego napięcia na zaciskach (przy odłączonym akumulatorze).
Parametr określający pojemność akumulatora "Ah" mówi nam ile energii można z niego wydostać. Przykład: 85Ah oznacza, że aku może być rozładowany prądem 8,5A przez 10h, prądem 10A przez 8,5h lub prądem 85A przez godzinę itd.
Aby w pełni naładować akumulator trzeba w niego władować około 120 - 160% pojemności znamionowej.
Zalecany prąd ładowania to 0,1C co oznacza, że prąd powinien stanowić 1/10 pojemności ( w naszym przykładzie 8,5A) a czas ładowania można określić na 12 - 16h. Jest pewien problem, bardzo trudno jest utrzymać stały prąd ładowania a co za tym idzie czas ładowania.....
Po podłączeniu rozładowanego akumulatora do prostownika, prąd ładowania może być dość wysoki, jednak w miarę ładowania zmaleje.
W zasadzie jeśli osiągniesz napięcie na akumulatorze z odłączonym prostownikiem w granicach 13,5 - 13,8V to jest dobrze.
Podałem uśrednione przykłady, dokładne dane są zawsze zawarte w karcie katalogowej akumulatora.
Pozdrawiam
|
|
|