To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

LPG - Dolozenie instalacji CNG do LPG

sarge - 18 Grudzień 2010, 15:08
Temat postu: Dolozenie instalacji CNG do LPG
Koledzy przesyłam link do forum gdzie nikt nic nie odpisał (u nas zawsze znalazła się jakaś pomocna ręka) na ten temat. Pomoże ktoś?

http://www.gazeo.pl/forum...fd2021768463fdc

G. - 18 Grudzień 2010, 17:57

sarge, pomijając sam pomysł pakowania kolejnej instalacji do samochodu, zadałbym sobie kilka pytań:
- ile kosztuje jeden "litr" (metr) gazu ziemnego i ile oszczędzam w stosunku do LPG (na każde przejechane 100 km)
- jak dużo miesięcznie jeżdżę
- jak długo będzie zwracać się sama instalacja

Bo może gra nie jest warta świeczki i zanim CNG się zacznie zwracać, to auto dawno będzie zezłomowane..?

sarge - 18 Grudzień 2010, 22:53

A wiec tak metr gazu kosztuje 2.24 co odpowiada około 1,5 litra benzyny
rocznie przejeżdżam 35-40 tys km wiec miesięcznie wychodzi 3000 km.

Cena LPG to 2.60 pali 11-12l/100km wychodzi ponad 30zł na setkę
Cena PB95 to 4.70 pali 9l/100km wychodzi ponad 40zł na setkę
Cena CNG to 2.24 z informacji użytkowników tego paliwa wiem ze pali tyle samo co PB95 albo jeszcze mniej wiec licząc 9l/100km wychodzi 20zł na setkę. Oszczędność nawet do LPG jest jakieś 300zł miesięcznie nie wspominając nawet o benzynie. Koszt używanej instalacji CNG w dobrym stanie to jakieś 500-1000zł wiec zwraca się po 3-4 miesiącach Zastanawiam się nad tym paliwem gdyż nie mam daleko do jedynej stacji na Mazowszu :mrgreen: Chodzi mi tylko o informacje jak to jest z legalizacja używanej instalacji? Interesował się ktoś tym tematem? Dodam jeszcze ze gaz ziemny nie jest uzależniony od ropy wiec skoki ceny nie są takie jak LPG ze raz 1,50zł za kilka miesięcy 2,50zł :shock:

13696 - 19 Grudzień 2010, 10:13

sam piszesz ze 1m gazu odpowiada 1,5l benzyny czyli 9*1,5=13,5m3/100km co daje wynik 30 zl na 100km

wiesz czego instalacje sa takie tanie? bo sie nie oplacaja a dwoch instalacji w aucie chyba nikt by nie zalegalizowal

madzara31 - 19 Grudzień 2010, 11:14

A gdzie wpakować butle na CNG ? Na dach ? Do kufra ?Czy do podwozia.Ale trzeba zmniejszyć zbiornik paliwa.Co z dodatkową masą butli - auto będzie jak motorówa.Kup Spirintera 2,3 w benzynie i możesz sobie kombinować.
Do tego piszesz że to używana instalacja.....

pawelwy - 19 Grudzień 2010, 19:24

madzara31 napisał/a:
Ale trzeba zmniejszyć zbiornik paliwa.Co z dodatkową masą butli - auto będzie jak motorówa

zbiornika nie trzeba zmniejszać, bo pod spód pewnie i tak nie dałoby się żadnej butli zmieścić. żeby zaoszczędzić na masie można by wywalić instalacje lpg i kupić zbiornik z włókna węglowego, tylko on pewnie odpowiednio dużo kosztuje. jest jeszcze kwestia czy będziesz jeździł wokół stacji (w niewielkich odległościach), bo cng jest gazem i mieści się go w butli niewiele porównując z lpg, więc i zasięg na baniaku byłby taki sobie jeżeli nie mały. nie wiem też czy jest sens kupować używaną instalację, bo prawdopodobnie trzeba by było zrobić jej regenerację (powymieniać filtry, gumy i inne co tam trzeba), a na zbiornik pewnie tak jak dla zbiorników lpg, jest jakiś określony termin ważności (i trzeba pamiętać o papierach na zbiornik i od gazownika, który ma na to uprawnienia; bez podpisu gazownika i papieru na baniak samochód nie przejdzie badania technicznego).

[ Dodano: 19 Grudzień 2010, 19:38 ]
tutaj coś znalazłem ciekawego. szkoda że sprzed 3 lat więc może się coś pozmieniało.
http://forum.oilpeak.pl/about944.html

Camel- - 20 Grudzień 2010, 10:18

13696 chodzi o to, że w jednym metrze jest taka wartość energetyczna jak w 1,5 litrze benzyny.
topol - 20 Grudzień 2010, 14:03

Technicznie da się to zrobić, ale ekonomicznie nie będzie to opłacalne. Mniej więcej od parownika instalacja jest w zasadzie taka sama, wymaga nieco innego strojenia. Natomiast to co wcześniej to zupełnie inna wysokoćiśnieniowa instalacja. Używanej instalacji LPG legalnie nie założysz i nie zalegalizujesz. Myślę wię, iż z używaną instalacją CNG jest tak samo. Zresztą z używanej instalcji nie przełożysz zasilania od butli do parownika, bo są one "docinane" do konkretngo samochodu, od biedy może dałoby się przełożyć do identycznego samochodu, ale nie sądzę by była instalacja do W202.
Jeżeli chcesz jeździć na CNG to albo załóż nową instację albo kup np. E200 NGT.

G. - 20 Grudzień 2010, 14:20

A może rozwiązaniem jest zmiana auta? Taki np. A2 z dieslem 1,2 podobno w mieście spala.. 4 litry ropy? Wychodzi niecałe 20PLN/100km ;-)
sarge - 25 Grudzień 2010, 11:17

Sprostuje swoja wypowiedz na temat porównań CNG do PB95. Na przykładzie VW Caddy 2.0 eco fuel. Średnie spalanie CNG w tym samochodzie wynosi 8,64 m3 a benzyny 10,9 litra
wiec
8,64x2,24=19,3zl/100km
10,9x4,70=51,2zl/100km

Trochę pomyliłem się z tym 1m3 CNG = 1,5l PB95 ale i tak jak dla mnie jest rewelacja. Do tego CNG ma 130 octanów :roll: Żeby tak moja gwiazdeczka 8m3 paliła... :D Co do zmiany samochodu to prędzej wyrzucę LPG i założę CNG niż go zmienię :mrgreen: Zobaczycie koledzy ze temat CNG wróci jeszcze nie raz.

13696 - 25 Grudzień 2010, 14:38

moim zdaniem dobry temat dla taksowki gdzie sie jezdzi tylko po miescie gdzie mozna zatankowac cng w butle lpg wchodzi duzo wiecej paliwa niz cng co daje duzy zasieg i zawsze mozna po drodzwe dotankowac a cng niestety nie ma jeszcze takich mozliwosci i raczej nie bedzie w przyszlosci
topol - 25 Grudzień 2010, 16:36

Butle do CNG są bardzo ciężkie, kompozytowe chyba jeszcze nie są homologowane.
wawairliner - 25 Grudzień 2010, 17:06

Butle kompozytowe do CNG mają atesty ale kosztują duzo więcej niż cała instalacja. Najprostszy kompresor co gazu z sieci to wydatek rzędu ~10000zł. Opłacałoby się w przypadku zebrania max trzech ludków. auto ładuję się całą noc.
A tak przy okazji to w Warszawie jest jedna stacja na terenie wolskiej gazowni. Nie wyobrażam sobie powszechnego wykorzystania CNG przy praktycznie nieistniejącej infrastrukturze. Może by i to zaczeło funkcjonować gdyby nie kasa. Nikt, kto wszedł w biznes LPG nie życzy sobie konkurencji. A goście z LPG są u nas bardzo mocni.

topol - 15 Maj 2011, 20:28

Dodać należy, że LPG transporyuje się cysternami a gaz ziemny tylko rurą.
Ładowanie z sieci domowej, tak, tylko co z akcyzą? Wszystko co używasz jako paliwo podlega akcyzie....

GELO LBN - 17 Maj 2011, 09:17

Pomyślałeś ze będziesz musiał wzmocnić zawieszenie wiem ze te butle są ciężkie i jednej tez nie wstawisz bo zasięg jak czytałem jest bardzo krótki.

Dla przykładu w lublinie jest 1 stacja CNG a dokładnie przed lublinem jakieś 6km Trasa Lublin - Świdnik
Na województwo może 3 będzie

Używana instalacja nie spotkałem się żeby ktoś legalizował na inny samochód tę sama instalacje chodzi o CNG Bo to jest specjalistyczna instalacja chba ze przejdzie szereg testów i w tedy zgoda



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group