To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Zawieszenie, hamulce, felgi i opony - Wymiana zawieszenia, H&R, Koni, Weitec

MICHAL200 - 21 Luty 2013, 00:27

ostrowski., KOMPENDIUM sie klania http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=3470
Doczytaj :P

Ostry - 21 Luty 2013, 13:58

Ok dzięki ale jednak byłbym wdzięczny, gdyby ktoś podał rezultaty po własnych doświadczeniach ;) MICHAL200 czasami teoria, a praktyka to nie to samo :p
TraczU - 21 Luty 2013, 14:25

ostrowski., w tym przypadku to teoria potwierdzona praktyką :) springi od sporta/esprita sa o 1 zwój krótsze wiec siada ok 3cm podkładki pod spręzyny są co 0,5cm więc chyba mało tu czystej "teorii"
grzsol5275 - 6 Kwiecień 2013, 23:50

Zakładał ktoś taki zestaw http://allegro.pl/zawiesz...3133868284.html jako że mam dziecko w drodze myśle raczej nad zestawem -45/-45 ale jak to sie ma w praktyce,jezdził ktos na tym czy moze wybrac ten -60/-45 i wtedy dać podkładki z trzema wypustami?nie chce zbyt twardego zawieszenia ale tez nie chce zeby auto wygladało jak obora
Camel- - 7 Kwiecień 2013, 10:33

grzsol5275, kup ode mnie sprężyny, zastosuj do oryginalnych amortyzatorów (byle sprawnych) i uwierz mi, że będziesz zadowolony. Generalnie wiadomo - lepiej nowy zestaw - ale nie znam nikogo kto był(by) zadowolony z TA-Tesco (bo inaczej tego nazwać nie można). Amortyzatory jako nowe nadają się do wy***ania (to takie przyśpieszone wyrzucanie) do śmietnika. Fabrycznie potrafią przyjść z piachem na tłoczysku :roll: :x Poza tym ich trzymanie jest nikłe. Ze sprężynami może dałoby się jeszcze coś zrobić, ale słyszałem w MTSach (to to samo co TA-T), że jest spory rozrzut między kompletami: raz twarde, raz miękkie. Są bardzo popularne gwinty TA-Tesco niestety oprócz regulacji talerzykiem nie za bardzo przypomina to gwint. Jest miękki i buja tym, a wszystko z powodu "amortyzatorów".
viper29 - 7 Kwiecień 2013, 22:01

witam ja dorwałem urzywane Zółte koni z regulacją twardości (3 ustwienia) i moge karzdemu polecic
maurycy - 7 Kwiecień 2013, 22:44

viper29, cena panie cena !! :P
Krzyś - 11 Październik 2013, 22:28

Dobra. To ja napiszę coś w temacie, póki jeszcze pamiętam.

Kupiłem ostatnio zestaw zawieszenia Vogtland numer: 960084, czyli do silników czterocylindrowych.

Składa się on z:

Sprężyn marki Vogtland,
VA 952056K,
HA 952058 / VA 952072

Produktu amortyzatoropodobnego (Optimal),
A 1622G 1692 13
A 1621G 1652 13

Całość przychodzi w takim pudełeczku:


Jeśli chodzi o sprężynki, to są z pewnością sprężyste i pasują. Nie wiem co więcej napisać. Zestaw miał obniżać samochód o 40 mm z przodu i 25 mm z tyłu. Jakoś nie za bardzo mi się wydaje. Przy wykorzystaniu seryjnych gum na sprężynach, czyli w moim przypadku 4 wypuski z przodu i 3 wypustki z tyłu robi się klin o bardzo zglebionym przodzie.

Koło przednie:


Koło Tylne:


Co do amortyzatorów to dają radę...
... Ze zwykłymi sprężynami od Elegance. Do tych z zestawu w ogóle nie pasują charakterystyką. Nie czuć w ogóle bliskości ziemi. Nie jest za grosz "sportowo". Nie tłumią jak powinny. Nie wiem dlaczego się znalazły w zestawie :evil:

Podsumowując - NIE POLECAM.
Na szczęście nie zapłaciłem ceny, którą chce Polski dystrybutor. Mimo to, wolałbym kupić same sprężyny, dokupić dobre amorki na przód, a i tak zostałoby trochę kasy (np. na montaż). Nie wiem jak inne zestawy (Weitec, H&R itp.), ale chyba "W zestawie taniej" nie odnosi się do zestawów zawieszenia.

Polecam z kolei obniżanie samochodów. Niski samochód to dobry samochód :mrgreen:

Moje autko na opisywanym zawiasie:


UPDATE:
Po zastosowaniu podkładek z 5 wypustkami z przodu i z 1 z tyłu stoi ciałkiem przyzwoicie. Zestawu zawieszenia nie polecam. Amortyzatory nie pasują do sprężyn. Już lepiej kupić same sprężyny i dokupić jakieś sensowne amortyzatory. Zdjęcie po korekcie "klina":

maurycy - 11 Październik 2013, 22:52

Krzyś poczytaj trochę informację dotyczącą tych sprężyn jest napisane że obniża ileś tam ale nie w wersji sport :) poza tym daj inne podkładki zobaczysz co będzie :)
Krzyś - 11 Październik 2013, 23:00

maurycy, wszystko ogarniam. Poza tym nie mam wersji Sport :)
Wyreguluje się na gumach i będzie cacy.

SebekLCA - 12 Październik 2013, 08:45

A takie pytanko Einbach pro kit i sportline co niższe/sztywniejsze ? Jeździł ktoś na sportline ?
TraczU - 13 Październik 2013, 11:49

SebekLCA, poszło PW na Twoje poprzednie pytanie, Eibach Sportline to najniższy zestaw do w202.
wlodare - 27 Styczeń 2014, 01:27

czyli eibach to najniższa opcja? ma ktoś może zdjęcia właśnie na tych sprężynach + ori amor najlepeiej z felgą 17'
TraczU - 27 Styczeń 2014, 10:41

wlodare, u mnia masz zdjęcia Eibacha z najniższą podkładką i amorami KONI sport. kliknij na kompressor w podpisie, chyba 38 czy 39 strona tematu
wlodare - 27 Styczeń 2014, 23:30

TraczU,
dzięki, myślisz że można je porównać z h&r?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group