To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Zawieszenie, hamulce, felgi i opony - wahacze tylne

Greg_G - 30 Grudzień 2010, 10:06

ASSYST wskazuje mi -8000 . Sam jeszcze nie kasowałem...Skasuje przy wymianie.
W takim razie muszę przejrzeć Twoje posty.

maurycy - 30 Grudzień 2010, 10:11

Gomezio napisał/a:
Podłącz się pod kompa i sprawdź ;-)


Marecki sprawdzał wyszło że oryginał ale jakoś tak...... :roll:

ascorp - 13 Wrzesień 2011, 11:10
Temat postu: Wachacze tył, wymieniać ?
Witam, posiadam w202 z 95r . 2.5D automat, mam problem z tylnym wózkiem, niemiłosiernie lata na dziurach, koleinach, sprawa dość znana ;/
Jednak u mnie ostatnio zauważyłem coś niepokojącego prawe tylne koło jest przesunięte do przodu o jakieś 2-3 cm, odkręciłem koło, patrze jest skrzywiony jeden z tych drążków/wahaczy...
Jak wymieniać to już chyba coś wiecej jak tylko to, natrafiłem na takie coś :

http://allegro.pl/wahacze...1800380858.html

Ładny komplet, razem z tulejami, czy to w ogóle zda egzamin ? Wymieniał ktoś już coś takiego, dużo przy tym pracy?Bo z tego co wiem jak bym miał wymieniać same tuleje metalowo gumowe no to koszmar, bez specjalistycznego sprzętu.

Czy po wymianie tych elementów będzie jakaś odczuwalna zmiana w bujaniu tego autka ?

maurycy - 13 Wrzesień 2011, 12:17

ja do Siebie kupiłem LM cały tył plus klocki za 1050 zł.
ascorp - 13 Wrzesień 2011, 12:34

Cały tył? tzn. ? co tam jeszcze można by wymienić, aby w miare skutecznie pozbyć sie bujania/latania po drodze ? Co to LM ?
Łukasz - 13 Wrzesień 2011, 14:00






Masz cały tył. LM to Lemforder, producent części.

ascorp - 13 Wrzesień 2011, 14:16

Dzięki wielkie, teraz to juz wiem o co tutaj biega, postaram się wymienić co bede mógł, a jak bujanie nie ustąpi no chyba na złom oddam to autko ;p
ivi - 26 Wrzesień 2011, 13:19

Panowie, tak samo jak kolega mam stuki w tylnym zawieszeniu... Dalibyście link do tego całego zestawu naprawczego Lemforder'a?? Będę bardzo wdzięczny. Gwiazda taka jak w podpisie...

http://allegro.pl/lemford...1790438249.html
Tutaj jest wszystko, czy coś jeszcze jest??

Greg_G - 18 Sierpień 2013, 15:23

http://tinypic.com/player.php?v=1ffjtj&s=5

To normalne takie kołysanie tyłu ? Odkrecałem koło, wszystkie wahacze siedzą sztywno.
Z nowych elementów na tyle mam :
amorki, przednie poduszki wózka, tulejki pływające (te przy piaście ) , tulejki w drążkach do zbieżności.

Stojąc na skrzyżowaniu do skrętu w lewo, prawie każdy samochód który obok mnie przejedzie zakołysze mi autem. Samochód podatny jest na podmuchy wiatru.
U Was też tak jest ? Co może być do wymiany?
Z przodu nie ma takiego kołysania.

Na myśl przychodzi mi jeszcze może tulejka nr 24, ale tak tylko gdybam:

Wymieniał ktoś to kiedyś? Jak to zrobić sprawnie?

kamil_0793 - 18 Sierpień 2013, 20:07

Greg_G napisał/a:
Na myśl przychodzi mi jeszcze może tulejka nr 24, ale tak tylko gdybam
To jest tuleja metalowo - gumowa i z tego co słyszałem one są niezniszczalne. Stare W123 tłuką na nich milion i są w dobrym stanie ;)
Camel- - 18 Sierpień 2013, 21:02

Ta niezniszczalne.
Jak masz wątpliwości Greg_G, to zmieniaj.
Uojca przez 60 tys km było dobrze, a ostatnio się popsuło. Wymieniliśmy: tuleje wahaczy dolnych z przodu, tuleje wózka tył, drążki zbieżności tył, tuleje pływające.
Auto nie nosi pokoleinach ale wciąż jest gumowe.
Dlatego co jakiś czas kupujemy tulejki, żeby nie obciążyć finansowo domowego budżetu i jak skompletujemy całość to wymiana wszystkich.

Greg_G - 15 Wrzesień 2014, 18:26

http://www.iparts.pl/czes...towane-w-autach

Co powiecie o tej firmie? Warte to coś, można śmiało zakładać i jeździć?

KubaV - 12 Październik 2014, 00:53

Można śmiało wymienić same tuleje metalowo gumowe. Ja do siebie kupowałem z Lemfordera i kilka z meyle. Generalnie żadna z nich nie jest ażurowa tylko jest lita guma. Wiadomo że jezeli wahacz jest mocno skorodowany, warto go wymienić na nowy. Jest jeden który ma niewymienialny sworzeń i jego by było warto wymienić w całości + poduszki wózka (przednie) + tuleje pływające dolnych wahaczy. Na końcu zbieżność i auto przestaje tańcować na dziurach

Cenowo za same tuleje wyszło mi ok. 350 zł. Pare tych litych była w miare w porządku ( jeszcze ze znaczkiem mercedesa) a robiłem to przy 280.000km. teraz mam 305.000

Greg_G - 12 Październik 2014, 09:02

Za 350zł to będę miał 6 nowych wahaczy optimal w komplecie z nowymi śrubami, które wymienię sam, z tulejkami sobie sam mogę nie poradzić, poza tym dłuższa robota :)
Ten który ma sworzeń, ma już wymienione tuleje i jego nie będę ruszał.
Powiedź coś o różnicy jazdy po wymianie tych tulejek.

KubaV - 13 Październik 2014, 05:37

właśnie 6 wahaczy a to mniej niż połowa ;) Poza tym nie radze taniego zamiennika ze względu na gorszą jakość stali.

Różnica po wymianie? Panie kochany :D poduszki pod wózkiem nie istniały (siedziały od nowości) wewnętrzna część rozwulkanizowana i odeszła od zewnętrznej.. oczywiście sucho to po priomo.

Po drugie primo, po zrobieniu wszystkiego + zbieżność autko się znów zaczęło prowadzić.

Co do samych tulejek dałbyś rade pod warunkiem że masz gdzie i czym. Nie zapomnij o tym że na tym wachcaczu ze sworzniem, sam sworzeń może ulec wybiciu i wymiana w nim tulei nic nie da. :)

P.S nie zapomnij o tulei pływającej w dolnym wahaczu. Ma bardzo duży wpływ na prowadzenie się auta.
Jedynie trzeba znaleźć myk na jej montaż (dość prosty) ale pchając/ waląc po wewnętrznej części, na pewno ulegnie uszkodzeniu



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group