To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Odmulanie silnika nie pomogło C180 W202 95ROK co dalej???

krzychu.c180 - 16 Styczeń 2011, 22:21
Temat postu: Odmulanie silnika nie pomogło C180 W202 95ROK co dalej???
Witam.W moim C180 W202 95ROK od poczatku jak go mam brakuje mocy.Jest strasznie

mułowaty na 1,2 i 3 biegu pozniej troche lepiej przyspiesza tak od 60-70km/h.

Leje od dłuższego czasu lepsze paliwko VERVE 98 Z ORLEN.

Przeciągam na biegach do 3-4tys obr/min co by go troche odmulić staram sie jezdzic

dynamicznie.A on i tak nie ma kopa.Na swiatłach nawet maluchy mnie wyprzedzają :shock:

W czym szukać przyczyny.Wymiana wszystkich filtrow???Wymieniałem tylko olej z filtrem.

Camel- - 16 Styczeń 2011, 22:45

Jest po prostu słaby czy szarpie, prycha, strzela?
krzychu.c180 - 16 Styczeń 2011, 22:52

Wiem że przyczyn takiego zamulenia moze byc duzo.

Dlatego pytam czy zaczynać od filtrow bo to najłatwiejsza droga do sprawdzenia przyczyny

takiego zamulenia silnika.

Nie chce poprostu powymieniac wszystkich filtrow pół auta i okaze sie ze bez skutku.

Aha Vmax mojego C180 to 130km/h moze to pomoze w diagnozie.

Na wyzszych biegach i przy predkosciach 60-70 zbiera sie znacznie lepiej.

Masakra jest na 1,2 i 3 biegu.Może cos z napedem moze sprzegło???Pomocy

W czym mam szukac przyczyny.

[ Dodano: 16 Styczeń 2011, 22:56 ]
Jest tylko słaby nic nie szarpie nie strzela i nie chrycha.

Tylko ze on naprawde jest bardzo slaby gdyby to byla mala prawie nie zauwazalna strata

mocy bym sie tak nie przejmował ale naprawde jest poważnie :(

Musze naprawde przy ruszaniu dawac gazu do ponad 4 tys obr/min zeby w miare szybko

nabrał predkosci jak traktuje go delikatnie czyli wsumie normalnie to nie przyspiesza prawie

wcale nawet maluchy mnie wyprzedzają jak wczesniej wspomnialem.

Camel- - 16 Styczeń 2011, 23:37

Sprawdź podciśnienie, filtry: paliwa i powietrza, sprawdź przepustnicę pod kątem mechanicznym jak się zachowuje. Przede wszystkim wężyk kolektor-moduł zapł. Wolne obroty dobrze trzyma? Faluje, wibruje?
Krzychu, maluteńka prośba: nie urywaj zdania w pół i nie stawiaj po nim dwóch enterów. Nie wygląda to ani estetycznie ani nie jest wygodne w czytaniu...

krzychu.c180 - 16 Styczeń 2011, 23:43

Jak odpalam na zimno pierwszy start silnika to wkreca sie na 1300-1400obr/min

po chwili spadają troche do około 1100-1200 i wtedy własnie falują obroty i trzesie całą

budą ale tak dzieje sie tylko przy pierwszym zimnym starcie i tak około 20-30 sekund

po czym przestaje falować i szarpać i jest juz wszystko ok oczywiscie pozatym brakiem

przyspieszenia i mocy.

[ Dodano: 16 Styczeń 2011, 23:44 ]
ok sorry bede sie staral wydawalo mi sie ze tak jest przejrzysciej

Młody - 17 Styczeń 2011, 01:40

Według mnie któryś cylinder stoi tzn nie pracuje bo to nie jest zwykłe zamulenie :( niestety ale moim zdaniem to albo cewka czytaj zapłon albo któryś wtrysk nie działa... Ostatni i według mnie najbardziej mozliwa opcja to głowica :/ sprawdzałeś ciśnienie na cylindrach ???
Morda - 17 Styczeń 2011, 06:13

Ja też bym obstawiał głowicę .Zacznij od pomierzenia ciśnienia , filtyry oleje jeszcze zmienisz . :lol:
G. - 17 Styczeń 2011, 08:51

Warto też skontrolować katalizator. A to:
krzychu.c180 napisał/a:
Leje od dłuższego czasu lepsze paliwko VERVE 98 Z ORLEN

bym sobie odpuścił. Szkoda PLN, mocy od tego nie przybędzie :)

Camel- - 17 Styczeń 2011, 11:41

Jak jest katalizator przytkany to temperatura silnika będzie powyżej normy.
Marcin Pop. - 17 Styczeń 2011, 20:37

krzychu.c180, Wymień świece na nowe z odpowiednią wartością cieplną :idea:
Pracuje ci na 3 garach ...

krzychu.c180 - 18 Styczeń 2011, 00:14

Zgodze sie Gomezio.Mocy mi nie przybedzie a jesli to nie znacząco.

Zalewam VERVE 98 z dwóch powodów:

Chce mieć w miare czyste wtryski tym bardziej ze jest podejrzenie ze jeden z nich padł.

Na pełnym baku VERVY robie 50-70km wiecej niz na Pb95.

Pewnie ze jest drozsza i pewnie nie długo sie nią pociesze bo co tankowanie to idzie w gore

i to nie mało ale puki co VERVA zobaczymy pozniej.

Aha jeszcze jedno.

Czy dziurawy nieszczelny wydech moze miec az taki wpływ na osiagi bo czekam z jego

wymianą do wiosny z racji soli na drogach itd...wole poprostu przez zime dokonczyc stary.

Czy na słuch sprawdze sobie który wtrysk mi siadł???

Przy pracy na dwa gary raczej cały czas by nie rowno pracowal a on ma tylko tak przez

kilka sekund po rozruchu zimnego.Chodzi mi o to jak zdiagnozowac sobie samemu w

garazu usterke zebym byl pewny inwestując w nowe czesci a nie jak to czesto bywa

wymieniam pol auta a on dalej bedzie zamulony.Dzieki wszystkim za podpowiedzi

pozbieram do kupy i bede w domu z czasem :mrgreen:

[ Dodano: 18 Styczeń 2011, 00:28 ]
Może ktos zna serwis w Szczecinie gdzie w miare pewnie i nie drogo zdiagnozują mi

usterke.Jakas diagrostyka komputerowa słyszałem ze to nie jest drogie a mialbym jakas

pewnosc.Moze zbadanie kompresji silnika i czy mozna to zrobic w pierwszym lepszym

serwisie posiadajacym sprzet np TAS na Białowieskiej specjalizacja Daewoo ale moze

silnik :mb: tez dobrze zdiagnozują.Jezdze takim zamulonym od poczatku i mam juz dosc

chce wkoncu zlikwidowac usterke i cieszyc sie pełną mocą 1.8

Wiem ze tak na odległosc ciezko jest doradzic najlepiej sie przejechac ale mimo wszystko

prosze o pomoc gdzie najpewniej zdiagnozowac i usunac usterke zeby to nie było szukanie

w nieskonczonosc i tracenie kasy na kolejne czesci na zasadzie a moze to pomoze.

Młody - 18 Styczeń 2011, 01:12

zdejmuj przewody wysokiego napiecia na pracujacym silniku i bedziesz siedział który cyliner nie pracuje tylko rób to po kolei i warzaj zeby Cie nie kopło tzn wez zdejmuj to przez klesze uniwersalne tzn kombinerki :P jak zauwarzysz rózniece w pracy to działa a jak zdejmiesz przewód i nic nie zauwarzysz to ten cylek stoi nie pracuje
sebek88p - 18 Styczeń 2011, 08:03

krzychu.c180,
proponowałbym Tobie w pierwszej kolejności podłączyć się urządzeniem diagnostycznym do ECU i zobaczyć czy Ci nie wywaliło błędów ze sterownika. W tej sytuacji możesz mieć jakąś pierdołę, nie koniecznie słabą kompresję. Ja bym obstawiał w pierwszej kolejności sondę lambda, przepływomierz lub wtryski. Elektronika lubi czasem zawodzić, póki nie zrobisz odczytu błędów ze sterownika, za głowicę się nie zabieraj :) Nie wiem ile w Szczecinie biorą, w Trzebiatowie mam zaufanego mechaniora, który za podłączenie się urządzeniem diagnostycznym, wydruk błędów i ich analizę oraz kasowanie bierze 50 zł.

krzychu.c180 - 18 Styczeń 2011, 17:57

Ok dzieki wszystkim za naprowadzenie na trop.

Udam sie do serwisu podłącze celinke do kompa i powinny wyjsc błedy a i chyba w 100 sie powinienem

zmiescic.Wtedy bede mogł cos powiedziec co dalej narazie to szukanie igły w stogu siana.Dzieki

pawelwy - 20 Styczeń 2011, 13:28

jest jeszcze jedna rada: sprawdź filtr powietrza, sprawdź poziom oleju, dolej płynu do spryskiwaczy, zalej zwykłej benzyny 95 i dolej do zbiornika jakiegoś preparatu czyszczącego układ paliwowy i zrób nim trasę jakąś konkretną. tak, żeby się nie zatrzymywać przez 200 km i żeby ze 100 km mieć możliwość pociśnięcia go pod te 130 i więcej jak da radę. masz blisko do niemiec to wpadłbyś tam na jakąś autostradę i przedmuchał i wydech, i wodę z paliwem z oleju byś wygrzał, i wtryski by popracowały, i nagary powypalały. jak to mówi mój znajomy: "trasa leczy i samochód i nerwy właściciela"


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group