To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Zawieszenie, hamulce, felgi i opony - Bicie przy hamowaniu

Al Capone - 25 Kwiecień 2017, 19:09

Co do tłoczków to chodzą płynnie i nie są pokorodowane czy zapieczone. Jedna osłona gumowa jest trochę naderwana dlatego muszę kupić komplet. Odczytałem z niej numer 13.8102-3503.2

Niestety nigdzie taki nie jest dostępny. Pozostają 13.0441-3505.2 do nr. nadwozia A419828 / F443892
oraz 13.0441-3507.2 od nr. nadwozia 13.0441-3507.2 A419829 / F443893

Ciekawe tylko czym one się różnią skoro obie są na tłoczek 35mm

EDIT: W zestawie naprawczym 13.0441-3505.2 ATE dostałem osłonki numer 13.8102-3503.2 takie jak w orginale. Cena to jakieś 75zł a w ASO powiedzieli mi 248 zł netto!

Daniel - 26 Kwiecień 2017, 15:24

Cytat:
Po pierwsze ATE od dawna lubia byc podrabiane.



I ta wypowiedź wyczerpuje kwestię związaną z dochodzeniem przyczyny oderwania okładziny ciernej od płyty nośnej.


lech149 napisał/a:
Ale tak na logikę tylko krzywa lub żle przykręcona tarcza powoduje bicie. Czyżbym się mylił ?



Może być jeszcze źle wysezonowana na etapie produkcji lub potraktowana wodą po ostrzejszym hamowaniu.

lech149 - 26 Kwiecień 2017, 18:59

Dawno temu , modne było przetaczanie tarcz hamulcowych . Pokrywały się one szkliwem, które skuteczność hamulców zmniejszały o conajmniej 50% . takie były gówniane polskie klocki .
Na markowe nie było nas stać. :D I wtedy jedynym ratunkiem było przetaczanie . I zdarzło się , że źle zamocowane w tokarce po przetoczeniu biły jak cholera .

Daniel - 26 Kwiecień 2017, 19:06

lech149 napisał/a:
Dawno temu , modne było przetaczanie tarcz hamulcowych .



Na pewne rzeczy moda nie przemija.


lech149 napisał/a:
I zdarzło się , że źle zamocowane w tokarce po przetoczeniu biły jak cholera .



Bo wbrew pozorom przetoczyć tarcze też trzeba potrafić.

lech149 - 26 Kwiecień 2017, 23:51

Mam przyjaciela , który ma Skodę Oktavię i do każdej wymiany klocków wymienia tarczę .
I to od 20 lat . :D :D

monument22 - 27 Kwiecień 2017, 12:16

Al Capone napisał/a:
Co do tłoczków to chodzą płynnie i nie są pokorodowane czy zapieczone. Jedna osłona gumowa jest trochę naderwana dlatego muszę kupić komplet. Odczytałem z niej numer 13.8102-3503.2

Niestety nigdzie taki nie jest dostępny. Pozostają 13.0441-3505.2 do nr. nadwozia A419828 / F443892
oraz 13.0441-3507.2 od nr. nadwozia 13.0441-3507.2 A419829 / F443893

Ciekawe tylko czym one się różnią skoro obie są na tłoczek 35mm

W motoryzacyjnym dostaniesz same osłonki bez problemu.

Możliwe że różnią się sposobem mocowania. Ja się spotkałem z dwoma różnymi do mojego modelu

wąsu - 27 Kwiecień 2017, 13:07

Witam,
Opiszę swój świeży przypadek z biciem.
Bije (biło) od zakupu Miecia ale musiało poczekać na swoją kolej.
Czym więcej jazdy tym bardziej biło i kierownicą lekko to pewni że to przód w końcu tel na szrocik i mają to jedziemy.
Tarcze wraz z klockami śliczne jak nowe ale jak się okazało podczas montarzu 284mm/22mm a miały być 288mm/25mm.Jak rozebrane to już wsadziliśmy i działa ale dalej puka ino mnieji bez drgań na kierownicy.
OrygInalne ładne(24.5mm) to na tokarkę i znowu zamiana ale dalej puka. W końcu forum, mechanik i padło że będą to tylne tarcze więc lewarek i jedziemy z tym bałaganem. Zakupione nowe textar wraz z klockami i jak ręką odjął. Oczywiście najpierw wymiana części w zawieszeniu bo też mogła być taka możliwość.

Al Capone - 5 Maj 2017, 23:01

Poprzednie klocki ATE ścierały całą powierzchnię tarczy hamulcowej. Teraz kupiłem klocki TRW i są one chyba jakieś mniejsze bo nie obejmują już całej tarczy a pozostaje pasek jakieś 4-5mm. Ktoś się spotkał z czymś takim? Czy to normalne? Po pewnym czasie na tarczy wyrobi się ząb.
perzu126 - 6 Maj 2017, 08:18

Trudno powiedzieć czy normalne. Może po prostu klocek jest źle wykonany?
Daniel - 6 Maj 2017, 09:14

Al Capone, na tylnej osi?
Al Capone - 6 Maj 2017, 09:44

Tak cały czas chodzi o tylną oś. Po tym incydencie z ATE zrobiłem regeneracje zacisków,nowe osłonki i kupiłem tym razem klocki TRW.
Daniel - 6 Maj 2017, 11:02

Al Capone, sprzedali Ci niedopasowany klocek do modelu. Klocki stosowane na tylną oś w MB były również produkowane dla Opla Omegi czy VW Golf. Różniły się delikatnie rozmiarami - właśnie tak jak jest u Ciebie. Ja na Twoim miejscu bym zareklamował - jak przyjdzie wymienić klocki i kupisz takie jak trzeba, to od razu będzie tarcza do toczenia.


Pomijając efekt wizualny, który wskazuje na uszkodzenie... oraz biorąc pod uwagę różnicę w powierzchni styku klocka z tarczą dochodzi jeszcze osłabiona siła hamująca.

Al Capone - 7 Maj 2017, 00:05

Jak widać na zdjęciu jest różnica spora. Mniejszy TRW GDB911. Może ktoś ma akurat te i się wypowie czy też są takie, albo to jakiś błąd produkcji.



W poniedziałek zobaczymy co powiedzą na to w sklepie. Byłem dziś też na stacji diagnostycznej zmierzyć siłę hamowania. Wyniki LP: 2,5kN PP: 2,5kN LT: 1,8kN PT: 2,5kN

według diagnosty przetaczana tarcza jeszcze nie jest dotarta i trzeba pojeździć i zmierzyć ponownie.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group