To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Zawieszenie, hamulce, felgi i opony - Bicie przy hamowaniu

perzu126 - 14 Listopad 2011, 09:42

Od ponad roku walczę z biciem przy hamowaniu. Wymieniłem tarcze z tyłu-dalej nic. Potem przetoczyłem te nowe tylne tarcze, bo byłem przekonany, że to tył bije. Bo bicie czułem na pedale hamulca i na nadwoziu a nie na kierownicy. W sobotę wymieniałem tarcze i klocki z przodu. I teraz nic nie bije! Czyli przód był cały czas do wymiany a nie tył. Ciekawe jest to, że bicie nie przenosiło się z przednich kół na kierownice :|
madzara31 - 14 Listopad 2011, 10:46

Na zawieszeniu ok? Co ze wspornikiem przekładni (drążka)kierowniczej ?Wymieniałeś ? Amortyzator poprzeczny układu kierowniczego trzyma ?
perzu126 - 14 Listopad 2011, 13:12

No w sumie w zawieszeniu nie jest ok. Ściąga lekko w prawo i Coś sutka z przodu i albo jest to wspornik drażka kierowniczego, albo sworzeń na drążku trzymający ten wspornik. Na szarpakach nic nie pokazało- tylko recznie tam patrzylem. A czym sie objawia zużyty amortyzator układu kierowniczego? Jego nie sprawdzalem a może on jest winny?
lojek - 14 Listopad 2011, 13:25

Byłem dzisiaj na rolkach przód trzyma bardzo dobrze nic nie biło równo oba wskaźniki natomiast tył rozjechany na maksa przy lekkim hamowaniu bujało całą budą. Nowe tarcze kupione klocki i szczęki tez jutro wymiana. Dam znać czy pomogło.

ps nie każda stacja diagnostyczna bawi się w sprawdzanie hebli ( nie chciało im się ? ) na pierwszej spławili mnie twierdząc że na bank przód do wymiany a na kolejnej wyszło co innego. Ręce opadają. Koszt sprawdzenia 10 zł

[ Dodano: 14 Listopad 2011, 13:26 ]
perzu126, najlepiej wymontować amortyzator i sprawdzić ręcznie czy równo na całym skoku pracuje no i oczywiście z odpowiednim oporem oczywiście jeszcze wizualnie czy nie mam wycieków

madzara31 - 14 Listopad 2011, 14:53

perzu126 napisał/a:
A czym sie objawia zużyty amortyzator układu kierowniczego? Jego nie sprawdzalem a może on jest winny?
Pad na glebe, Klucz 16 w garść i sprawa się rozjaśni.Powinien trzymać ciśnienie jak np. amprtyzator klapy w kombi.
perzu126 napisał/a:
albo sworzeń na drążku trzymający ten wspornik. Na szarpakach nic nie pokazało- tylko recznie tam patrzylem
Szarpaki nic nie dadzą.Brechą trzeba go potraktować.Nagiąć w jedną i drugą.Jeśli jest tam luz powinien się ujawnić.
perzu126 - 14 Listopad 2011, 15:10

Trochę mi trzepie kierownicą na dużych nierównościach- może to ten amortyzator sie kończy?
Szkoda, że go nie sprawdziłem prędzej, bo w sumie żródłem stuków może byc również on

madzara31 - 14 Listopad 2011, 15:15

perzu126 napisał/a:
bo w sumie żródłem stuków może byc również on
.Jeśli się rozszczelnił to tłok lata w nim jak czapka na kiju, stuka i wku..... kierowcę.
perzu126 - 15 Listopad 2011, 08:55

Obejrzałem spód i amortyzator skrętu napewno dobry. Nurtują mnie jeszcze dwie rzeczy, które juz kiedys oglądałem, ale za bardzo nie wiem co może bardziej stukać? Zaznaczone na zdjęciu. Szarpiąc za ten poprzeczny drążek wyczuwam luz.
Albo sworzeń na drążku kierowniczym- mam wrażenie, że ten zaznaczony powinien wykonywać tylko ruch obrotowy, a on również wykonuje ruch poziomy.
Ewentualnie ta tuleja obrotowa, czyli wspornik drązka. Wyciągnąłem ją i nie wykazuje luzu, jednak śruba, która ją trzyma tak jakby za lużno w środku siedziała.

Sam już nie wiem :|

Wojt@s - 15 Listopad 2011, 13:07

Cytat:
Obejrzałem spód i amortyzator skrętu napewno dobry. Nurtują mnie jeszcze dwie rzeczy, które juz kiedys oglądałem, ale za bardzo nie wiem co może bardziej stukać? Zaznaczone na zdjęciu. Szarpiąc za ten poprzeczny drążek wyczuwam luz.
Albo sworzeń na drążku kierowniczym- mam wrażenie, że ten zaznaczony powinien wykonywać tylko ruch obrotowy, a on również wykonuje ruch poziomy.
Ewentualnie ta tuleja obrotowa, czyli wspornik drązka. Wyciągnąłem ją i nie wykazuje luzu, jednak śruba, która ją trzyma tak jakby za lużno w środku siedziała.

Sam już nie wiem :|


Ja ostatnio walczyłem z przednim zawiasem i podstawa to sprawdzić tuleje wahacza tylne, dolne i górne sworznie wahacza, śruba dolna amortyzatora i gumy stabilizatora> jeśli to masz w 100% bez stuków, sztywne to tak jak piszesz, wywalony jest pewnie sworzeń na drążku kierowniczym, ja teraz przy okazji zbieżności cały drążek ( już z końcówkami ) i amortyzator chyba też wrzucę nowy ( 320 + 80 Febi-ego ) , stuków nie słyszę w kabinie ale ręcznie są i czuć że są tam luzy.

perzu126 - 15 Listopad 2011, 16:19

Wojt@s napisał/a:
podstawa to sprawdzić tuleje wahacza tylne, dolne

Były wymieniane 2 lata temu, ale choć były wywalone to nie stukały :wink:

[ Dodano: 15 Listopad 2011, 16:21 ]
Wojt@s napisał/a:
górne sworznie wahacza

2 miesiące temu wymieniłem obydwa górne wahacze. Sworznie były wywalone, ale równiez bez większych stuków bylo.

[ Dodano: 15 Listopad 2011, 16:22 ]
Wojt@s napisał/a:
gumy stabilizatora>

Również wymieniane dwa lata temu na nówki z Aso :wink:

[ Dodano: 15 Listopad 2011, 16:23 ]
Wojt@s napisał/a:
śruba dolna amortyzatora

A amorki równiez nowe, bo w starych szlag trafił właśnie dolna gumę. Alez to waliło na dziurach i tez nie mogłem długo przyczyny znaleść :evil:

[ Dodano: 15 Listopad 2011, 16:25 ]
Wojt@s napisał/a:
wywalony jest pewnie sworzeń na drążku kierowniczym

Tez mi sie tak wydaje bo jak pisałem prędzej
perzu126 napisał/a:
mam wrażenie, że ten zaznaczony powinien wykonywać tylko ruch obrotowy, a on również wykonuje ruch poziomy.


[ Dodano: 15 Listopad 2011, 16:26 ]
Ale zaczne chyba od wymiany wspornika drążka bo najtańszy i wymiana to 5minut roboty. Tak naprawdę to dłużej ściągam dolna osłonę 8)

Wojt@s - 15 Listopad 2011, 17:19

Cytat:
Ale zaczne chyba od wymiany wspornika drążka bo najtańszy i wymiana to 5minut roboty. Tak naprawdę to dłużej ściągam dolna osłonę


Perzu mógłbyś wrzucić jakiegoś linka z allegro z tym wspornikiem?? bo w serwisówce znalazłem o co Ci chodzi, ale na allegro nie mogę go dopaść a też bym od tego zaczął .

Pytanie : wymieniał ktoś amortyzator w układzie kierowniczym?? bo mój jest cały zaolejony i czy są jakieś problemy z demontażem i montażem nowego??

lojek - 15 Listopad 2011, 17:47

Wracając do tematu tarcze wymienione objawy ustapiły
Pioterek - 15 Listopad 2011, 18:11

perzu126, nabijasz sobie posty, czy jak? :mrgreen: Sześć wiadomości zamiast jednej? :roll:

Wojt@s, np. taka http://allegro.pl/zestaw-...1912043967.html

Z amortyzatorem nie ma probemów.

madzara31 - 15 Listopad 2011, 20:57

Wojt@s napisał/a:
wymieniał ktoś amortyzator w układzie kierowniczym??
No pewnie.
Wojt@s napisał/a:
czy są jakieś problemy z demontażem i montażem nowego??
Wcale.Można się dobrać z gleby tylko zimna teraz.Klucze 16 - jeden do kręcenia drugi od góry na kontrę.
perzu126 - 15 Listopad 2011, 21:24

Wojt@s napisał/a:
Perzu mógłbyś wrzucić jakiegoś linka z allegro z tym wspornikiem?? bo w serwisówce znalazłem o co Ci chodzi, ale na allegro nie mogę go dopaść a też bym od tego zaczął .

http://moto.sklep.pl/#/dy...rupyS¬itle=1 :wink: Poszukaj w układzie kierowniczym, bo zdjęcia nie mam pod ręką akurat

[ Dodano: 15 Listopad 2011, 21:26 ]
Pioterek napisał/a:
Wojt@s, np. taka http://allegro.pl/zestaw-...1912043967.html

to dokładnie to

[ Dodano: 15 Listopad 2011, 21:26 ]
Pioterek napisał/a:
perzu126, nabijasz sobie posty, czy jak? Sześć wiadomości zamiast jednej?

I tak liczone jest jako jeden post :P

[ Dodano: 17 Listopad 2011, 01:27 ]
Wspornik drażka zakupiony. Rano zabieram sie do wymiany i zobaczę jaki efekt.

[ Dodano: 17 Listopad 2011, 09:55 ]
No i wspornik wymieniony również. Faktycznie stary miał juz luz, ale stukaie jak stukało, tak stuka dalej. Sprawdziłem juz wszystko i wszystko wygląda na dobre. Nawet na drążki kierowniczym nie ma luzów.

[ Dodano: 30 Listopad 2011, 12:08 ]
No to temat stuków w końcu rozwiązany!! Przyczyna albo guma mocująca amortyzator do nadwozia, albo śruba na dole- nie wiem, bo wymieniłem obydwa. W końcu cisza :!:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group