To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Zawieszenie, hamulce, felgi i opony - Bicie przy hamowaniu

dobermannn - 24 Lipiec 2012, 08:10

szekles napisał/a:
dobermannn napisał/a:


Szekles u mnie tarcze mają ok 2kkm więc nie opłaca się brać nowych. może źle były odpuszczone po obróbce i się zrobiło jak się zrobiło. Zaryzykuje przetoczenie mimo wszystko bo może piasta ma jakieś bicie a przetoczenie na samochodzie skompensuje bicie piasty :D


No chyba, że są prawie nowe to może to jest dobry pomysł...

perzu126 napisał/a:
marcinns1991 napisał/a:
O toczeniu nie ma mowy bo to naprawy rodu z placu handlarza

Przy takim założeniu lepiej iśc do salonu i kupić nowe auto.


Nie popadajmy w skrajności :mrgreen:
Za przetoczenie 25zł, a nową ja płaciłem 80zł (LF) do tego jeszcze auto unieruchomione stoi u mechanika :? A tak pyk! i nowe założone :mrgreen:


Gdzie ty masz taką cenę za przetoczenie ????? W Warszawie za przetoczenie jednej tarczy na samochodzie liczą sobie 60 zeta.
A co do ceny tarczy to ja zapłaciłem 150 za szt. (TRW).
Swoją drogą zawsze stosowałem TRW we wszystkich samochodach i pierwszy raz się zawiodłem na nich.

AG80 - 24 Lipiec 2012, 14:45

dobermannn napisał/a:
Gdzie ty masz taką cenę za przetoczenie ????? W Warszawie za przetoczenie jednej tarczy na samochodzie liczą sobie 60 zeta.

Ja się nie orientuję w cenie, bo mnie to nigdy nie interesowało. Perzu126 coś o takiej cenie wspominał:
perzu126 napisał/a:
Ale jeśli stare nie są mocno zurzyte, to po co odrazu kupować nowe. Toczenie tarcz to 25zł za sztukę w mojej okolicy. Tym bardzij, jesli te stare sa lepszej firmy, to tym bardziej szkoda kupować nowe


dobermannn napisał/a:
A co do ceny tarczy to ja zapłaciłem 150 za szt. (TRW).
Swoją drogą zawsze stosowałem TRW we wszystkich samochodach i pierwszy raz się zawiodłem na nich.

Ja płaciłem po 80zł Lemforder no ale na tył, nie wiem czy piszesz o przodzie czy tyle.

dobermannn - 25 Lipiec 2012, 08:06

Mówię o przodach bo nie wydaje mi się żeby aż tak mocne bicie było od tylnych. Z resztą tył też był wymieniony i od razu po wymianie nie miałem żadnej różnicy. Po wymianie przodu przez chwile było dobrze, więc ewidentnie przód jest zwichrowany.
g4jo5 - 25 Lipiec 2012, 18:55

Ja miałem o wiele mocniejsze bicie jak miałem właśnie tył do zrobienia. Po wymianie tylnych tarcz okazało się, że przednie też już się prosiły ale o wiele słabiej dały to odczuć. Po wymianie tarcz z przodu przy hamowaniu nie ma już żadnego bicia.
marcinns1991 - 25 Lipiec 2012, 23:53

maurycy napisał/a:
marcinns1991 napisał/a:
O toczeniu nie ma mowy bo to naprawy rodu z placu handlarza :D

yhy, zmień mechanika........


Na szczęście jeszcze nie jest mi potrzebny ;)



zaraz nowe autko ;) nowa tarcza w okolicach 110 zł a toczenie połowę tego więc lepiej wymienić bo nie robi się tego co miesiąc, a jeszcze pozostaje kwestia tego jak to przetoczą bo fachura wiadomo jaka jest w Polsc ;)

robs85 - 9 Lipiec 2013, 06:49

Witam,
chciałbym odświeżyć temat. Mianowicie mam podobny problem w momencie naciśnięcia hamulca czuję wibracje na kierownicy. Nie jest to bardzo mocne ale uciążliwe. Najbardziej jest to wyczuwalne kiedy wyhamowuję z prędkości większej niż 55km/h, jednak takie same drgania wyczuwam dokładnie przy prędkości 95-100km/h bez dotykania hamulca. Ostatnio zdjęłem koło i zobaczył pękniętą sprężynę, myślałem że to jest przyczyna.. Niestety sprężyny przednie wymienione ale drgania są dalej. Dodam że tarcze z przodu wymieniałem jakieś 2kkm temu łącznie z hamulcami (tarcze FEBI+ klocki ATE). Z tyłu klocki i tarcze wyglądają dobrze (na oko). Rok temu wymieniałem tylne gumy przedniego wahacza bo były zerwane. Jak najlepiej samemu znaleźć przyczynę takiego bicia żeby nie oddawać samochodu do warsztatu i wymieniać wszystko po kolei co tylko mechanikowi przyjdzie do głowy.
Z góry dziękuję za pomoc.

dobermannn - 9 Lipiec 2013, 09:07

krzywe tarcze. Miałem to samo. Klocki i tarcze TRW i po 2kkm trzepotanie fajery przy hamowaniu. poi przetoczeniu tarcz problem się rozwiązał.
PUCŁAW - 5 Listopad 2014, 21:03

U mnie też wyczuwałem bicie przy hamowaniu pow. 80km/h. Podejrzewałem klocki z tyłu, ale okazało się po oględzinach u mechanika, że to nie klocki. Zdiagnozowano wady w zawieszeniu( tuleje wahaczy do wymiany). Jednak to nie to. Okazało się, że to tarcze hamulcowe. Od zewnątrz wyglądały prawie idealnie, jednak jak zobaczyłem ich stronę wewnętrzną nie nadawały się nawet do przetoczenia. Wymieniłem obydwie i jest (oby nie zapeszyć:-))cacy.
perzu126 - 5 Listopad 2014, 23:28

PUCŁAW, klocki hamulcowe nie wpływaja na bicie. W Twoim przypadku pewnie wewnetrzny tłoczek hamulcowy sie zapiekł i ten klocek słabo hamował co spowodowało że tarcza zardzewiała i zwichrowała się. Tłoczek trzeba wyjąc i oczyścić pordzewiałe miejsca(pewnie w zacisku)
mieleo2 - 28 Grudzień 2015, 07:03

Nic nie znalazłem na mój problem ,otóż gdy samochód (hamulce ) są zimne jest wszystko cacy podczas hamowania , a po dłuższej jeździe przy hamowaniu lekkim a i mocnym słychać dudnienie .trudno jest zdiagnozować czy to z przodu ,czy z tyłu. Kierownicą nie szarpie i nie ściąga.Proszę może Ktoś z Was miał taki przypadek i podzieli się swoją wiedzą .
lech149 - 28 Grudzień 2015, 10:43

Ale dudnienie to jest bicie ? :D
Muciek - 28 Grudzień 2015, 10:52

Samo dudnienie czy czuć pod pedałem hamulca jak bije?
lech149 - 28 Grudzień 2015, 12:36

Otóż to . Bo to nie jest to samo . :D
perzu126 - 28 Grudzień 2015, 12:39

Może tarcze są liche i jak dostają temperatury to się wichrują? Poza tym koła mogą mieć też bicie. Poza tym u mnie jak biły przednie tarcze to nie czułem na kierownicy.
lech149 - 28 Grudzień 2015, 13:19

Myślę , że trzeba wyraźnie rozgraniczyć : bicie na kierownicy -opony . Krzywe tarcze hamulcowe , pracuje tłoczek hamulcowy i czuć to na pedale hamulca . Tak mówi mi wieloletnie
doświadczenie , ale może się mylę , bo nie ma reguł bez wyjątków . :D



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group