To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Zawieszenie, hamulce, felgi i opony - Bicie przy hamowaniu

mlody21989 - 28 Grudzień 2015, 14:39

lech149, mi w celinie bilo przy hamowaniu jak tylne tarcze sie pogiely a bylbym pewny ze przod ale na pierwsza wymiane poszly tylne i jak reka odjal, czesty przypadek ze w tylnych zaciskach tloczek sie zapieka i trzeba go rozruszac :) z biciem na kierownicy to sie zgodze ze opony ale podczas jazdy bez hamowania, podczas hamowania jest bicie -trzeba podejrzewac to i to

[ Dodano: 28 Grudzień 2015, 15:06 ]
ale tez moze byc tak ze tarcze "krzywia się " po rozgrzaniu i przy hamowaniu zimnymi hamulcami nie ma zadnych drgan..

a plyn kiedy wymieniany?

mieleo2 - 29 Grudzień 2015, 18:10

Dzisiaj rozebrałem tył i widać na pierwszy rzut oka: jedna tarcza od strony auta zerdzewiała i ma jakby ubytki na tarczy ,zapieczone klocki (tylko jedna strona dzialala prawidłowo) .Moja naprawa to : oddałem zaciski do naprawy , zamówię tarcze i klocki (proszę o poradę jakiej firmy ).Po tej naprawie odezwę się i opiszę czy to pomogło.Dziękuję za porady .

[ Dodano: 8 Styczeń 2016, 10:51 ]
Zaciski zregenerowane tarcze i klocki tył wymienione i jest ok.

Al Capone - 22 Kwiecień 2017, 17:17

Podnoszę temat.

Tarcze i klocki tył ATE przejechane jakieś 10tys. km
Niestety klocek się rozwarstwił, wypadła okładzina i tarcza została zarysowana. Tarcze można by przetoczyć tylko nie wiem czy jedną czy obie? Czy ma to znaczenie że jedna będzie o te powiedzmy 0,5mm cieńsza? a może lepiej kupić jedną nówkę?


WoleMerce - 22 Kwiecień 2017, 17:31

I to najwyższa półka :roll: Jak to są lekkie zadrapania to nic nie rób, chyba że już trochę bardziej poryta i cięło by klocek to daj do podtoczenia. Daj jedną, po prostu będzie nieco cieńsza a i tak tłoczek sobie podstawi sam klocek i tyle.
Daniel - 22 Kwiecień 2017, 17:39

Al Capone napisał/a:
Tarcze można by przetoczyć tylko nie wiem czy jedną czy obie?



Można pojedynczo.


Al Capone napisał/a:
a może lepiej kupić jedną nówkę?



Nie ma takiej potrzeby.




WoleMerce napisał/a:
I to najwyższa półka


Koło ATE to nawet nie stało.

Al Capone - 22 Kwiecień 2017, 17:43

WoleMerce napisał/a:
I to najwyższa półka


Cytat:
Koło ATE to nawet nie stało.



to ciekawe po czym tak stwierdzasz że to nie ATE ?

Daniel - 22 Kwiecień 2017, 18:48

Al Capone napisał/a:
to ciekawe po czym tak stwierdzasz że to nie ATE ?




Al Capone napisał/a:
klocek się rozwarstwił, wypadła okładzina




Takie rzeczy ATE się nie zdarzają :wink:

mariuszt0 - 22 Kwiecień 2017, 18:58

Daniel, niestety, zdarzają się. Dziś ATE jest jak Bosch. Kot w worku ...
WoleMerce - 22 Kwiecień 2017, 19:05

Też mi się tak wydaje że to już tylko znaczek. Pamiętam że na sam koniec posiadania eski kupiłem na tył tarcze klocki (zestaw) Denckermana czy jakoś tak. Tanie było jak barszcz i sam się bałem czy to aby nie z drewna, ale wszystko było okej.
Al Capone - 22 Kwiecień 2017, 19:19

Daniel napisał/a:
Takie rzeczy ATE się nie zdarzają :wink:


Może to Cię przekona kolego ,że to jednak ATE :wink:



Powinno być coś widać



No i oczywiście dzięki za rady w twoim pierwszym poście :wink: :wink:

Abdul - 24 Kwiecień 2017, 16:32

Al Capone, ja bym jeszcze sprawdził na Twoim miejscu pracę tłoczków... bo mnie to wygląda, jakby do zacisku daaaawno nikt nie zaglądał. Klocek sam z siebie się nie rozwarstwi....
monument22 - 24 Kwiecień 2017, 22:05

Koniecznie bym sprawdził pracę tłoczków a tym samym stan osłon gumowych tłoczków. Zestaw naprawczy do zacisku koszt około 40 zł. Ja u siebie robiłem z jednej strony, ale tłoczek nie dało się wyciągnąć bez rozłożenia zacisku na części.
Ps zwróć uwagę czy klocki równomiernie się ścierają. I czy podczas jazdy po mocniejszym hamowaniu nie sciągło Cię przez chwilę na którąś stronę

lech149 - 25 Kwiecień 2017, 08:43

A ja bym sprawdził , czy tarcza nie "bije"
perzu126 - 25 Kwiecień 2017, 09:05

Po pierwsze ATE od dawna lubia byc podrabiane. Po drugie jakość tarczy ATE do W202 będzie inna niż np. do W205. Niestety cena tez jest inna. No i po trzecie w naszych leciwych w202 tłoczki mogą zapieczone co zmienia ich sposób pracy. Warto sie temu pzryjrzeć.
lech149 - 25 Kwiecień 2017, 17:45

Perzu 126

Ale tak na logikę tylko krzywa lub żle przykręcona tarcza powoduje bicie. Czyżbym się mylił ?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group