To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - WAŁ NAPĘDOWY - luz na wielofrezie

Komandor - 16 Marzec 2007, 22:43
Temat postu: WAŁ NAPĘDOWY - luz na wielofrezie
Witam,

Mam problem z moją gwiazdą. Przy zmianie biegów słychać stuki z okilic wału - środkowej części samochodu. Mechanik zdiagnozował luz na wielofrezie i nakazał WYMIANĘ WAŁU.

W związku z tym mam 2 pytania:
1. Czy istnieje możliwośc skasowania luzu na wielofrezie?- jakaś regulacja?
2. Czy jest różnica w budowie wału zależnie od wersji silnikowej i rocznika? (czy jest on uniwersalny i nie muszę demontowac swojego i porównywać przed kupnem używki znalazłem wał rocznik '97)

Mój merc c180 benzin rok 1995

Z góry dzieki za pomoc
POZdr

waldek500 - 16 Marzec 2007, 23:10

to jest niestety standardowa usterka w naszych gwiazdach. u mnie akturat jest kasowanie luzu w c180 nie ma.
jedynie rzwiazanie jakie masz to znalezc zaklad, który naprawia waly uciąć wielofrez i dospawac z mercedesa 124 taki ze sruba kontrujaca.
przykro mi.
dodam ze robilem takie operacje i udaja sie bezproblemowo.
na wlasna reke tego nie zrobisz bo trzeba miec... wywazarke do wałów. kosztuje jakies 150 tys pln.
pozdro.

uve - 17 Marzec 2007, 02:36

Czym obiawia sie luz na wale? Podejzewam ta usterke u siebie poniewaz przy lekkim przyspieszaniu slysze terkotanie ktorego wczesniej nie bylo. Natomiast gazujac na luzie silnik nie wydaje tego dzwieku. Waldek moglbys napisac jak sie taki luz usuwa, wybieram sie niedlugo do warsztatu i ułatwiloby mi to sprawe.
waldek500 - 17 Marzec 2007, 11:08

jezeli masz to rozwiazanie co u kolegi to tak jak wyzej. jezeli masz tak jak jest u mnie to na wale jest nakretka, która luz kasujesz. mechanik bedzie wiedział.
pozro.

Kolber - 17 Marzec 2007, 13:52

u mnie występuje inny problem.. drgania od 140 km/h wzwyż.... myślałem, ze to kwestia opon ale wyważałem kółka więc chyba nie to... chyba, że coś z nimi nie tak....

jest możliwe, żebym miał źle wyważony wał albo coś w tym stylu ?? im szybciej tym to się bardziej nasila, powyżej 180 tak jakby malało chyba :roll:

narazie nic w tej kwestii nie robiłem... poczekam chyba i zobacze co będzie jak założe letnie gumy

waldek500 - 17 Marzec 2007, 17:59

pewnie ta sama usterka co wyzej
uve - 18 Marzec 2007, 16:01

Na wale powinien byc jakis maly luz, czy nic?
waldek500 - 18 Marzec 2007, 20:46

luz obrotowy moze by natomiast góra dół nie.
Globek01 - 6 Luty 2009, 19:05

Ja właśnie wróciłem od mechanika i mam podobny problem. Facet powiedział że jest luz na wieloklinie. Moje objawy to właśnie przy puszczeniu sprzęgła stuk. Stąd moje pytania:
1. Czy na wieloklinie jest dopuszczalny jakiś luz przy obrocie ?
2. Rozszczepiłem dwie części wału, tzn. wyciągnąłem ten wieloklin z gniazda, czy teraz konieczne jest jego wyważenie ?

Jary - 6 Luty 2009, 19:51

Globek01 napisał/a:
Czy na wieloklinie jest dopuszczalny jakiś luz przy obrocie ?


Nie jest dopuszczalny.

Globek01 napisał/a:
wyciągnąłem ten wieloklin z gniazda, czy teraz konieczne jest jego wyważenie ?


Nie jest, pod warunkiem że złożysz w tym samym położeniu co wyjąłeś.

lojek - 7 Luty 2009, 16:38

Czy poza stukaniem może się przydarzyć cos więcej np. zerwanie wału pytam bo u mnie tez stuka przy zmianie biegów ale na razie nic z ty nie robiłem?
Daniel - 8 Luty 2009, 10:21

lojek napisał/a:
Czy poza stukaniem może się przydarzyć cos więcej np. zerwanie wału pytam bo u mnie tez stuka przy zmianie biegów ale na razie nic z ty nie robiłem?


Zanim wał przekręci się na wielowypuscie, to wcześniej by tak nap.....ło, że nie dało by się jeździć :mrgreen: Połączenia wielowypustowe są powszechnie stosowane w samochodach ciężarowych oraz dostawczakach, nie słychać aby zdarzały się często urwania wałów, a trzeba wziąść pod uwagę, że tam praca wału napędowego w porównaniu do W202 jest znacznie cięższa.

Sprawdzałeś luzy na krzyżaku? - może to jest przyczyna stukania.

lojek - 10 Luty 2009, 19:18

Krzyżaki sa ok to na 99 % wał
Globek01 - 10 Luty 2009, 23:43

Byłem ze swoim wałem na regeneracji. Mam luz na wielofrezie, szczególnie gdy wał jest "rozciągnięty". Wyraźnie widać że się wyłamuje na boki. Pan powiedział że nie jest to do zregenerowania i trzeba go zastąpić nowym. Drugą sprawą okazało się to, że oni nic mi nie poradzą, bo przy tej pojemności jest grubszy frez, którego oni nie mają dostępnego w wałach do :mb: . Jedyne co mi powiedział to żeby nafaszerować go tawotem i założyć, a w między czasie znaleźć używkę w lepszym stanie.

A stuk przy zmianie biegu to wywalone poduszki tylnej kołyski.

(Swoją drogą, nieźle ktoś musiał nawstawiać mojemu nabytkowi, zanim go kupiłem :? )

Daniel - 11 Luty 2009, 08:58

Globek01 napisał/a:
Mam luz na wielofrezie, szczególnie gdy wał jest "rozciągnięty".


Chciałeś napisać wielowypust 8)

Globek01 napisał/a:
Jedyne co mi powiedział to żeby nafaszerować go tawotem i założyć,


Lepszym rozwiązaniem będzie smar grafitowy.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group