To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Drugi Termostat CDI. Termostat wodny układu paliwowego.

Mac.Szczepan - 2 Luty 2011, 00:28

pytanie dla znawców...czy jeśli samochodzik byl robiony na ciepły kraj miał identyczne rozwiązanie i wąż pusty tak żeby tylko w razie zmiany kraju dodać termostat czy wiązało sie to z wieksza przeróbką??
kmtaxi - 2 Luty 2011, 10:27

Ja w swoim W210 mam właśnie taką chłodnicę paliwa http://moto.allegro.pl/ch...1424435090.html umieszczoną pod samochodem z tyłu po lewej stronie. W innym W210 model E200, którego rozbierałem byłą chłodnica paliwa z termostatem umieszczona przed chłodnicą klimatyzacji, a auto posiadało też podgrzewacz paliwa umieszczony na głowicy w pobliżu filtra paliwa.
carlos - 2 Luty 2011, 18:22

tom1245 napisał/a:
nie jechałeś w moim

Nie jechałem, zeszłej zimy autko szybciej się nagrzewało ale miałem walnięte 3 wtryski. :shock:
Cytat:
Na bank masz walniety ten termostat przy silniku.Mi tez sie dlugo nagrzewa ale potem trzyma temp 80-83 stopnie.


Tak jest odkąd mam auto a wiem, że poprzedni właściciel zmieniał termostat ale ok. Autko rozgrzane do powiedzmy 60 stopni wąż od termostatu do chłodnicy ma być zimny czy ciepły? A może 200CDI mieć inną temperaturę ze względu na niższą moc? Bo widzę, że sami właściciele 220 się wypowiadają?

tom1245 - 2 Luty 2011, 18:27

carlos napisał/a:

Tak jest odkąd mam auto a wiem, że poprzedni właściciel zmieniał termostat ale ok. Autko rozgrzane do powiedzmy 60 stopni wąż od termostatu do chłodnicy ma być zimny czy ciepły? A może 200CDI mieć inną temperaturę ze względu na niższą moc? Bo widzę, że sami właściciele 220 się wypowiadają?

u mnie dopiero przy ok.70*C się robi ciepły :wink:
według EPC oba maja ten sam termostat wiec nie ma różnicy :mrgreen:

TM - 21 Październik 2011, 14:17

Witam mam pytanko jak się wymienia ten termostat?Po wymianie termostatu przy silniku temperatura wzrosła ale jest nie zadowalająca ok.70*c.Gruby wąż jest zimny ale o małą chłodniczkę się opażyłem była gorąca i te cienkie przewody biegnące do niej też.
perzu126 - 22 Październik 2011, 22:10

Na forum W203 jest dość szeroki temat o tym termostacie. Jak jest walniety to silnik będzie sie bardzo dlugo nagrzewal. Przy sprawnych dwoch termostatach CDI powinien sie zagrzać po kilku minutach do 80st. C.
carlos - 23 Październik 2011, 12:16

TM, nic skomplikowanego rusz głową a sam wymienisz w kilka minut. Potrzebne będzie wyjęcie tej metalowej zawleczki(drucika) a potem z górki :wink:
tom1245 - 23 Październik 2011, 12:26

perzu126 można bez odpalania w ciągu 5 min :wink: mieć 80*C :wink:
mateusz1533 - 23 Październik 2011, 14:08

dzisiaj przy temperaturze około 0 zostawilem samochod na biegu jalowym na 35minut, po tym czasie zagrzał się do temperatury około 45st ( przy niedziałającym dogrzewaczu), czy po takim czasie powinien się bardziej zagrzac? czy to normalne gdy samochód "stoi", moż też mam do wymiany termostat..
TM - 23 Październik 2011, 14:51

carlos napisał/a:
TM, nic skomplikowanego rusz głową a sam wymienisz w kilka minut. Potrzebne będzie wyjęcie tej metalowej zawleczki(drucika) a potem z górki :wink:
Dzięki,pytam bo nie chcę czegoś połamać.
carlos - 24 Październik 2011, 07:23

mateusz1533, ręka pod maskę i diagnozujesz, w czym problem?
TM - 25 Październik 2011, 14:14

Dzisiaj zamówiłem ten termostat w ASO.Jutro do odbioru cena 120 zł z uszczelką. :mrgreen:
badmojo - 25 Październik 2011, 18:53

Z tego co zrozumiałem.
Termostat ten jest niesprawny gdy puszcza w obieg płyn zaraz po uruchomieniu silnika, i tylko w takim zakresie odpowiada za wolniejsze nagrzewanie się silnika. Lub gdy nie puszcza w ogóle, ale sprawdzić to można tylko w dłuższej trasie i najszybciej latem.
W zeszłą zimę już miałem go zamawiać, ale się wstrzymałem. I słusznie, bo okazał się sprawny.
Mój sposób na szybsze rozgrzanie, to wyłączenie ogrzewania do osiągnięcia 60st.C. i zajmuje to silnikowi ok. 3min.

carlos - 26 Październik 2011, 07:50

badmojo napisał/a:

Termostat ten jest niesprawny gdy puszcza w obieg płyn zaraz po uruchomieniu silnika, i tylko w takim zakresie odpowiada za wolniejsze nagrzewanie się silnika.

Niesprawny odpowiada nie tylko za wolniejsze nagrzewanie się silnika ale za utratę jego temperatury po uzyskaniu 80 stopni np w trasie. Przy obydwóch sprawnych termostatach temperatura jest cały czas na 80 lub ciut wyżej(np w lecie w ciepły dzień). Nigdy nie spada poniżej a cały czas bryluje sobie po kresce oznaczającej 80 stopni.

badmojo - 26 Październik 2011, 09:23

carlos Oczywiście tak, tak, tak.
Ja swój post napisałem tylko po to by zbyt pochopnie nie wydawać tych 120zł, na ten termostat. Nie jest łatwo zdiagnozować jego niesprawność jeśli nie jest otwarty przez cały czas.
Tylko jeśli silnik nie trzyma temperatury to trudno określić czy jest to wina tego, czy głównego termostatu. Chyba, że masz jakiś prosty sposób...?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group