To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

LPG - regeneracja reduktora

lukash988 - 9 Maj 2011, 22:38

Dzięki 13696, ale program jest na stronie europegas do ściągnięcia. Właśnie się tak zastanawiam nad kupnem kabla ale najpierw chyba zmienie reduktor bo pisałem wczoraj do europegas i odpowiedzieli mi że nie mają zestawu naprawczego do mojego parownika. A gaz teraz chodzi jak chce-jak wróciłem z pracy to odpaliłem auto i na gazie nie chciał iść. Po zrobieniu rundki po mieście tylko na biegu jałowym falowały obroty a reszta była w miare OK
13696 - 10 Maj 2011, 10:18

tyle ze chodzi o to ze ten reduktor jest za maly do takiego silnika wiec musisz kupic inny niz ten
lukash988 - 10 Maj 2011, 16:46

Wiem o tym. Pozniej popatrze na necie jakis bardziej znany do ktorego nie ma problemu z zestawem naprawczym. Moze ma ktos jakas propozycje? Silnik 2.8l 193koniki
13696 - 11 Maj 2011, 10:06

tak jak pisalem wczesniej lub zawoli zeta s
Camel- - 15 Maj 2011, 15:27

Reduktor? A listwa Ci się nie zaklej Łukasz? Kiedy ostatni raz czyściłeś listwe? Często wymieniasz filtry?
lukash988 - 15 Maj 2011, 15:40

Samochód mam od kilku miesięcy (kupiony przed zimą) i wtedy zmieniłem filtry. Co do listwy to nie czyściłem ale będe musiał się wybrać. Ciekawe ile taka przyjemność kosztuje?
Camel- - 16 Maj 2011, 21:48

lukash988, to najpierw wyczyść listwę. We własnym zakresie możesz to zrobić. Ściągasz wężyki i płuczesz to np. benzyną ekstrakcyjną. Najczęściej wlewasz białą, wylewasz żółtą, a listwa chodzi po tym o wiele lepiej. Co prawda Matrix ma na tyle delikatną budowę, że mycie nie zdawało rezultatów...

Aha, nie wrzucaj listwy do wanienki z benzyną :D wystarczy strzykawka, trochę tam nalać, zatkać i wstrząsnąć listwą. 3-5 razy taki zabieg w każdą dziurę i wystarczy :)

lukash988 - 16 Maj 2011, 23:48

Camel-, nie jestem jakos specjalista od mechaniki ale sprobuje. Mam nadzieje ze nic nie spier***e :P
Byl bym wdzieczny za dokladniejszy opis :]

Camel- - 17 Maj 2011, 18:41

lukash988, wyłączasz silnik i otwierasz maskę. Szukasz listwy wtryskowej. Jeśli masz dwie listwy, to pewnie są połączone szeregowo po trzy wtryskiwacze. Do pierwszej przychodzi gruby wąż od reduktora. Z niego 3 węże do odnógy kolektora ssącego (3 cylindry) i jeszcze jeden wąż (po przeciwnej stronie od tego grubego) do drugiej listwy. Kable: przynajmniej jedna wiązka do komputera. Wtyczka powinna być nieopodal. Maks w promieniu 30cm. Rozłączasz wszystkie węże (pamiętaj o LPG w instalacji - możesz się go pozbyć dławiąć silnik na LPG: auto chodzi na LPG, pod maską odłączasz elektrozawór zabezpieczający przy reduktorze, auto gaśnie samo, instalacja jest pusta; albo delikatnie upuszczasz ciśnienie wężami - dużo gazu nie będzie ale uważaj, żeby nie poparzyć rąk).
Jak już odkręciłeś wszystkie węże to zwróc uwagę czy przypadkiem w tej listwie nie ma czujnika temperatury gazu - musi być albo w jednej listwie albo w drugiej, gdzieś w okolicy przeciwległej strony do krućca wejściowego; dwa kable - również odpinasz, wtyczka nieopodal.
Wyciągasz listwę z auta i postępujesz tak jak opisałem wyżej. Strzykawka, benzynka, wstrzykujesz w jedną dziurę trochę, zatykasz palcem tą dziure i trzęsiesz listwą (powiedzmy, że czyścisz). Zrób tak jeszcze ze 3 razy i przechodź do następnej dziury. Benzyna może być Pb, może być ekstrakcyjna. Chyba lepiej Pb. (LPG i jego śmieci to efekt uboczny produkcji Pb, tzn każdej z benzyn).
Jesli będzie się wylewać mocno pożółka benzyna z dziur, no to sukces dla Ciebie - bo może do końca nie naprawisz, ale na pewno się poprawi :)

lukash988 - 18 Maj 2011, 12:32

Camel-, w jednej ani drugiej listwie czujnika temperatury nie bylo tylko po 3 wtyczki. Zrobilem tak jak napisales i faktycznie benzyna wyplywala brazowo-zolta ale czyszczenie dalo niestety efekt odwrotny od zamierzonego-teraz wogole nie dziala na lpg. Po przelaczeniu wydaje dzwieki jak ciagnik, nie ma ciagu i gasnie :(
Camel- - 18 Maj 2011, 16:20

lukash988, bo widocznie źle podłączyłeś albo przewody albo węzyki. Upewnij się czy niczego nie pomieszałeś.
13696 - 18 Maj 2011, 17:53

zapewne pomieszales przewody od wtryskow musisz je pogrupowac do kazdego wtrysku benzynowego masz wpiety sterownik gazowy zazwyczaj kable sa ponumerowane lub innego koloru do kazdego wtrysku benzynowego przypisany jest jeden wtrysk gazowy i jedna wtyczka do niego w tym samym kolorze lub z tym samym numerkiem
lukash988 - 18 Maj 2011, 23:25

Owszem są ponumerowane i wpiolem je po koleji tak jak bylo wczesniej. Jutro przed praca zobacze jeszcze co i jak i zdam relacje

[ Dodano: 21 Maj 2011, 00:02 ]
No i samochod trafil do gazownika na wymiane wtryskow i filtrow. Jeszcze przydalo by sie podregulowac (do 3tys obrotow nie idzie zbyt plynnie i szybko a wyzej jak burza)

Smush - 23 Luty 2012, 20:36

Podepnę się pod temat. Reduktor, w moim przypadku ma nieszczelność i puszcza gaz do obiegu chłodzącego, efektem jest zapowietrzony układ, nie rozbierałem nigdy reduktora i rozumiem, że to woła o wymiane bo regeneracja nie wchodzi w grę ? Reduktor Zavoli, instalka stag 4. DO tego mam pytanie dodatkowe, skoro reduktor jest uszkodzony w ten sposób to obiawom takim nie powinno towarzyszyć ubywanie płynu chłodzącego, dodam, że gwałtowne, 200 km - 2,5 l ?
13696 - 4 Marzec 2012, 11:27

kurde nie chce nic zlego mowic ale uszczelka pod glowica mogla by dawac podobne objawy a jesli to reduktor to wymiana lub regeneracja bez zwloki bo jelsli dostanie duzo cisnienia to pujdzie najslabsze ogniwo czesto chlodnica mozesz nawet przegrzac silnik jak sie porzadnie zapowietrzy, z roznymi silnikami sie rozne rzeczy dzieja wiec to nie przelewki


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group