To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Ogólnie o C-klasie - archiwum - Poduszki powietrzne mamy czy nie.

Daniel - 25 Styczeń 2010, 11:13

Sido69 napisał/a:
zawsze jest jakieś ale i co jesli dostajesz w tył? i walisz w poprzedzającą furę? hmmm ciekawe czy może urwać głowe :shock:


Jeżeli masz prawidłowo wyregulowany zagłówek to nie.

Sido69 napisał/a:
Nie będę dalej brnął w ten temat nie ma sensu takie gdybanie ale na pomyśl Daniel jak misiek w takiej sytuacji może potencjalnemu pacjentowi zmasakrować facjatę,


Wydaje mi się, że chcesz udowodnić tezę która nie ma pokrycia w rzeczywistości. Już pisałem to - poduszka "odpali" wcześniej niż głowa dotknie kierownicy - można to zaobserwować wyraźnie na wielu filmikach prezentujących działanie poduszek w czasie kontrolowanego zderzenia.

Sido69 napisał/a:
nie może dojść do sytuacji ,w której system ratujący życie ma narażać na jego utratę kierowcę/ pasażera to jest bez sensu i żadna firma z renomą nie pozwoli sobie na to


Pamiętaj o jednym - żaden producent nie zabezpieczy kierowcy/pasażera przed brakiem zdrowego rozsądku - zapinanie pasów (tym bardziej, że mają jeszcze napinacze) zdecydowanie zwiększa prawdopodobieństwo wyjścia z samochodu bez szwanku. Nie zapięcie pasów natomiast często jest powodem kalectwa.

Javoreczek napisał/a:
Zapewne dysponujesz schematem elektrycznym z którego to wynika, chętnie się zapoznam.
w każdym razie przed liftem takowych nie ma na pewno, po lifcie już sie nie upieram.


Też z chęcią zapoznam się.

sewan - 25 Styczeń 2010, 11:21

Sido69 napisał/a:

Nie będę dalej brnął w ten temat nie ma sensu takie gdybanie ale na pomyśl Daniel jak misiek w takiej sytuacji może potencjalnemu pacjentowi zmasakrować facjatę, nie może dojść do sytuacji ,w której system ratujący życie ma narażać na jego utratę kierowcę/ pasażera to jest bez sensu i żadna firma z renomą nie pozwoli sobie na to


Wcale nie musisz gdybać, wystarczy przeczytać uważnie instrukcję obsługi.

Tak w ogóle, to polecam czytanie instrukcji, 90% bezsensownych wypowiedzi na forum bierze się właśnie z nieznajomości instrukcji (bo przecież po co czytać, wszystko i tak wiem... :? )

Poduszki kierowcy w sytuacji awaryjnej, którą przewidział producent w oprogramowaniu sterownika odpalą ZAWSZE, niezależnie od tego, czy ktoś ma zapięte pasy, czy nie i niezależnie od tego, czy pasy mają czujniki zapięcia, czy też nie.
Poduszka pasażera natomiast otworzy się lub nie w zależności od stanu czujnika zajętości fotela pasażera lub systemu AKSE.
W bardziej nowoczesnych autach, czujniki zapięcia stanowią część algorytmu otwierania poduszek kilkustopniowych. Ogólnie mówiąc, jeśli ktoś nie ma zapiętych pasów, poduszka nigdy nie otworzy się w całości, ale zawsze się otworzy.

Sido69 - 25 Styczeń 2010, 13:31

Kolega Javoreczek myli się, twierdząc, że przed lf nie było czujników! Są tak jak powiedział Waldek500 przy napinaczach! :mrgreen:

[ Dodano: 25 Styczeń 2010, 14:18 ]
Koledzy pomyślcie trochę! Jak masz nie zapięte pasy podczas wypadku nawet przy małych prędkościach ciało kierowcy/ pasażera jest całkowicie bezwładne misiek, który wypali z prędkością 300 km/h daje mniejsze szanse na przeżycie niż czołowe zderzenie ze składem kolejowym :idea:

[ Dodano: 25 Styczeń 2010, 14:22 ]
Dla ciekawych tematu może coś wyjaśni
www.uwm.edu.pl/mkzk/upload/referaty/40_srs.doc

pool82 - 25 Styczeń 2010, 15:18

Cytat z powyższego artykułu:
"Warunkiem wykorzystania walorów systemu SRS podczas wypadku jest zapięcie pasów bezpieczeństwa. Uruchomienie poduszek gazowych przy niezapiętych basach bezpieczeństwa może być bardziej niebezpieczne niż sam wypadek, dlatego nowoczesne konstrukcje systemu SRS nie inicjują uruchomienia poduszek gazowych w przypadku niezapięcia pasów."

Niestety w202 nie należy do nowoczesnych rozwiązań a to co pokazałeś Sido69 to tylko kable podłączone do ładunku który się odpala przy wypadku i napina pas. Służą również do informacji zwrotnej od pasa do centralki która to mierzy oporność (2,2 Ohma) i sprawdza czy ładunek pasa jest ok. Zatem niezależnie czy jest zapiety pas czy nie poduchy strzelają. Podsumowując - proponuje zapinać pasy ;)

waldek500 - 25 Styczeń 2010, 20:23

pool82 nie masz racji. choć głowy nie dam jak jest przed liftem. po lifcie na bank nie strzelają.
jeżeli ktoś chce się założyć ustalimy kwotę, :lol: podłączymy stara zdiagnozujemy czy wszystko jest ok i ja rozbije swoje. nie ma problemu. :lol:

pozdro.

Sycylek - 2 Marzec 2011, 18:46

A mocno wgnieciona belka przednia tuż przed wentylatorem chłodnicy nie uruchomiła poduszek w mym aucie przy zderzeniu czołowym. To normalne?
Pioterek - 2 Marzec 2011, 19:33

Sycylek napisał/a:
A mocno wgnieciona belka przednia tuż przed wentylatorem chłodnicy nie uruchomiła poduszek w mym aucie przy zderzeniu czołowym. To normalne?

Witam,

IMO jak wszystko miałeś z poduszkami ok, czyli są na swoim miejscu i kontrolka SRS gasła prawidłowo etc. to może to być normalne. Może akurat uderzenie trafiło na element, który pochłonął dużo energii uderzenia sam się zginając i może czujniki uderzenia nie zostały uruchomione tj. było za słabe bum - gdybyś trafił na podłużnicę to by pewnie strzeliły.
No i koszt naprawy masz mniejszy, więc jak są poduszki a nie zaślepki to się cieszyć pozostaje. :mrgreen:

Camel- - 2 Marzec 2011, 22:59

Mocno wgięta ta belka? Bardziej jak o poduszki bałbym się o zgubienie gemoetrii. Belka mogła pociągnąć za sobą podłużnice :?
biz129 - 2 Lipiec 2015, 15:28

Cześć. Mam do was pytanie...zdemontowałem deske rozdzielcza i kierownice z poduszką. Czy jest jakis sposob zeby odpalic teraz samochod w celu wlaczenia nawiewu?
Javoreczek - 2 Lipiec 2015, 17:26

Zanim podłączysz akumulator odłącz sterownik poduszek.
biz129 - 2 Lipiec 2015, 22:01

ale jak wlacze nawiew skoro stacyjka jest w desce? :?
wiskontii - 2 Lipiec 2015, 23:16

biz129, Napisz ze masz rybkie i każdy będzie wiedział a tak zabawa w Ciuciubabka
biz129 - 3 Lipiec 2015, 07:40

Sorry...jest rybka. Ogolnie 220 Cdi 99r. :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group