To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Wymiana filtra paliwa C180 W202 95ROK???

krzychu.c180 - 9 Marzec 2011, 18:54
Temat postu: Wymiana filtra paliwa C180 W202 95ROK???
Kupiłem dzisiaj filtr powietrza i paliwa do mojej celinki.Powietrza juz zmieniłem i

zastanawiam sie jak zabrac sie do wymiany filtra paliwa.Gdzie on sie znajduje???

W jakim kierunku go montować???Niemam na nowym filtrze zadnych strzałek czy znaków

w ktora strone montowac do silnika czy w strone baku???Nigdy nie wymieniałem sam filtra

paliwa i niewiem czy dam rade bez pomocy serwisu wsumie usługa nie jest droga

ale samemu to tez zawsze jakas satysfakcja zrobic cos samemu przy aucie.

Pytanie do kolegow znających dobrze temat wymiany filtra paliwa w C180 95ROK.

Czy moge smiało zabrac sie za to sam mając garaz i podstawowe narzedzia???

pavel - 9 Marzec 2011, 19:05

filtr paliwa znajduje sie pod samochoden tuz przy prawym tylnym kole.
Procedura wymiany filtru nie jest trudna.
Strzalka ma byc skierowana w kierunku silnika.
strzalka musi byc wyryta na jednej ze strony obudowy. Chyba ze nabyles piracki filtr?
zalozyc nowe miedziane uszczelki, ktore sa w opakowaniu.
Podstawowe narzedzia wystarcza.

krzychu.c180 - 9 Marzec 2011, 19:10

ok dzieki pavel
pawelwy - 10 Marzec 2011, 17:39

uzupełniając wypowiedź pavela: uważaj na węże gumowe, bo już w tym wieku mogą być popękane i nie zginaj ich zbytnio. potrzebujesz kluczy 17 (najlepiej nasadowe, albo oczkowe), 10 na długim "patyku", 8 też na jakimś przedłużaczu i takiego płaskiego klucza jakiego rozmiaru są nakrętki przyspawane na filtrze. na filtrze jak nie ma strzałki jest oznaczenie "in" i "out" (wejście, wyjście). do demontażu odkręć korek wlewu paliwa i poruszaj palcem blaszaną klapkę (jak nie odkręcisz korka to wypompuje ci pod samochód całą benzynę ze zbiornika). uważaj na oczy bo poruszenie śrub od przewodów ciśnieniowych daje fontannę benzyny (krótką, ale można się przestraszyć i przy okazji dostać po oczach). zanim ściśniesz filtr obejmą najpierw dokręć metalowy przewód między pompą i filtrem (jak najpierw ściśniesz obejmę mogą się pojawić nieszczelności na tym przewodzie). dobrze jest najpierw popsikać wszystkie śruby jakimś odrdzewiaczem, zwłaszcza plastikowe nakrętki od osłony, bo się strasznie łatwo ukręcają.
jak chcesz to jutro będę w domu i mogę zrobić fotkę jak to wygląda (jeśli coś to późnym wieczorem/nocą).

pavel - 10 Marzec 2011, 18:33

Dzieki za uzupelnienie tresci.
krzychu.c180 - 10 Marzec 2011, 21:01

Ok dzieki.Fotka byłaby przydatna jak bys mogł to spoko z gory dzieki.
pawelwy - 14 Marzec 2011, 01:57

przepraszam, że tak późno
krzychu.c180 - 17 Marzec 2011, 13:19

ok dzieki. Zdjecia bardzo przydatne. Pozdro :D
Morda - 17 Marzec 2011, 14:25

Sam zastanawiałem sie gdzie ten filtr jest :twisted:
krzychu.c180 - 17 Marzec 2011, 14:50

Aha jeszcze jedno. O jakich miedzianych uszczelkach jest mowa w opakowaniu.

Ja w swoim zestawie nic oprocz filtra paliwa nie mialem. Dzwonilem juz do sklepu gdzie

kupilem filtr i mi powiedziano ze jezeli jest to filtr paliwa to na 100 procent nie było

żadnych uszczelek bo przeciez filtr zakłada sie na gumowe wężyki ktore juz sa przeciez

w aucie.Ja miałem przewidzenia ze cos jeszcze było.Dzieki z gory za szybką odp.

Krynek - 17 Marzec 2011, 15:56

krzychu.c180 napisał/a:
O jakich miedzianych uszczelkach jest mowa w opakowaniu.

O miedzianych pierścieniach uszczelniających między nakrętką i filtrem (jak odkręcisz filtr będziesz wiedział o co chodzi, poza tym widać to na pierwszym zdjęciu, a jak złożysz bez tego i wejdziesz zobaczyć czy nie kapie... To też się dowiesz ;) ), u mnie z tego co pamiętam też nie było przy filtrze w związku z czym założyłem stare.

Javoreczek - 17 Marzec 2011, 15:56

Na zdjęciu je widać. Uszczelniają krócieć doprowadzający paliwo i zasadniczo są jednorazowego użytku
krzychu.c180 - 17 Marzec 2011, 16:11

ok dzieki.A można je normalnie dokupić osobno???
pavel - 17 Marzec 2011, 16:31

Jezeli kupujesz filtr paliwa, powinno byc w opakowaniu komplet uszczelek.
Tak samo jak z filtrem oleju.

pawelwy - 17 Marzec 2011, 19:13

można je kupić osobno (robiłem to, bo oryginalna pompa pierburga, nowa, kupiona w sklepie zajmującym się tylko mercedesem była dziurawa :shock: i co prawda miałem w zestawie z filtrem takowe, ale siłą rzeczy dokupiłem drugi komplet) w pierwszym lepszym sklepie motoryzacyjnym w cenie po 70 gr sztuka. w zestawie faktycznie może ich nie być, bo były dwie wersje montażu. u mnie jest akurat metalowy przewód pompa-filtr, ale później były montowane gumowe na króćcach, które się wkręca zamiast śrub drążonych. nie zmienia to faktu, że pod króciec takową uszczelkę trzeba dać. można też czasem znaleźć takie aluminiowe. można je brać bo to nie ma znaczenia z jakiego są zrobione metalu.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group