To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Nieszczelny wtrysk CDI

mateusz1533 - 10 Marzec 2011, 12:34
Temat postu: Nieszczelny wtrysk CDI
Witam wszystkich. Koło dwóch miesięcy temu miałem problem z wtryskami, było slychać syczenie, po odkręceniu obudowy było sporo nagaru, czuć było uchodzące powietrze. Mechanikowi jakoś udało się odkręcić jeden zapieczony wtrysk spod którego była nieszczelność, wszystko wyczyscił, dał nową podkładke, wszystko było dobrze przez około 2 miesięcy, ale ostatnio znów się rozszczelnił. Zrobił jeszcze raz, dał podkładkę, ale nie wiadomo kiedy znowu nie rozszczelni się. Więc moje pytanie, czy może jakoś inaczej trzeba to zrobić, może złe podkładki dał? Czy konieczna jest wymiana wtrysku, bo też myślałem o tym, tylko czy to wogóle coś da?.. Miał ktos podobny problem? Z góry dzięki za pomoc. Sory że tak się rozpisałem :P
madzara31 - 10 Marzec 2011, 14:23

mateusz1533 napisał/a:
Więc moje pytanie, czy może jakoś inaczej trzeba to zrobić,
Wejdź w EPC dla CDI ,znajdziesz układ zasilania - paliwowy i tam będzie narysowane w jakie części wchodzi wtryskiwacz.Dowiesz się czy fabrycznie stosowany była podkładka (jaka )
bubu_piotr - 10 Marzec 2011, 14:36

Pewnie coś mu nie poszło tak jak trzeba przy pierwszej wymianie. Nie ma co się martwić na zapas. Jak się sytuacja powtórzy, to wtedy się będziesz zamartwiać :wink:
Może nie było wyczyszczone należycie i dlatego ten problem.
Może jest i tak, że wtryskiwacz jest nadpalony i idealnie nie dopasowuje się do podkładki :|

carlos - 10 Marzec 2011, 14:39

Podpisuję się pod słowami bubu_piotr, :mb:
mateusz1533 - 10 Marzec 2011, 14:43

To troche mi się lżej na sercu zrobiło :P Może jak się powtórzy to najlepiej te podkładki przez ASO zamówić? Dobrze ze tego wtrysku nie kupowałem, tylko kase na darmo bym wydał.. :) dzięki Panowie za pomoc :D
pol152 - 13 Marzec 2011, 10:56
Temat postu: Po naprawie
Witam,
Przy okazji chciałem się podłączyć pod wątek i opisać bolączkę (ukochanego samochodu)
Temat dotyczy naprawy przedmuchu pod wtryskiwaczem nr. 1.
Samochód oddałem do warsztatu wg. rekomendacji z forum. Został wyjęty wtryskiwacz nr. 1,3,4 wraz z odpowiednią regulacją - koszt łącznie 450pln. Nie został wyjęty wtrysk nr. 2 z uwagi na problemy z wyjęciem - zapieczenie i brak przyrządu do wyjmowania. Samochód przed usunięciem usterki - bardzo elastyczny, reakcja na pedał gazu błyskawiczna wręcz (wciskał w fotel :) ). Po naprawie samochód stał
jeżdżącym (pojazdem). Spóźniona reakcja na pedał gazu a wręcz trzeba dodać i odpuszczać kilka razy - inaczej wszyscy z tyłu używają sygnałów świetlnych.
Może ktoś, coś podpowie, co jest nie tak?

Dzięki i pozdrawiam :(

Rafi - 13 Marzec 2011, 13:07
Temat postu: Re: Po naprawie
pol152 napisał/a:
Został wyjęty wtryskiwacz nr. 1,3,4 wraz z odpowiednią regulacją - koszt łącznie 450pln.

Ale o jakiej regulacji mowisz?

carlos - 13 Marzec 2011, 14:11

Rafi napisał/a:
Ale o jakiej regulacji mowisz?

Pewnie regulacja pieniędzy w portfelu stąd wogóle taka pozycja, ciekawe czy wtryski wogóle jeszcze żyją....
pol152 napisał/a:
Spóźniona reakcja na pedał gazu a wręcz trzeba dodać i odpuszczać kilka razy - inaczej wszyscy z tyłu używają sygnałów świetlnych.

Dlaczego wyjęto pozostałe wtryskiwacze? Też były przedmuchy?
Jeśli zakład nie miał narzędzi do wyjęcia tego jednego zapieczonego wtrysku to ciekaw jestem czy mają pojęcie o reszcie.....
Ktoś coś krótko mówiąc sp.....ył :roll:

Rafi - 13 Marzec 2011, 15:25

Ciekawe czy podkladki zostaly wymienione na nowe z uzyciem pasty uszczelniajacej?
pol152 - 13 Marzec 2011, 16:16

Witam jeszcze raz,
W uzupełnieniu wypowiedzi -
umowa z warsztatem zakładała demontaz wtrysku nr. 1 i założenie wtrysku ponownie z nową podkładka. Przy odbiorze okazało się, ze warsztat podjął dalsze kroki w postaci wymiany pozostałych podkładek pod wtryskiwaczami i regulacji samych wtrysków (taka była odpowiedź).

Ps. Czy mogli zamienic wtryskiwacze? :?:

madzara31 - 13 Marzec 2011, 17:22

Kiedyś byłem na warsztacie w ASO -dawne czasy.Facet robił przy wtryskach W 201 2,5 td.Na stole miał ułożone pięć wtryskiwaczy.Wychodząc do kibla powiedział żeby nie pomieszać ułożonych wtrysków. :idea:
PS.Co można regulować we wtryskiwaczu CDI w warunkach warsztatowych ? Do tego trzeba dysponować sprzętem za mega kasę .

Rafi - 13 Marzec 2011, 21:13

Ale w W202 cdi wtryskiwacze sa nierozbieralne. Koszt jednego wrtysku to okolo 1600zł.
carlos - 14 Marzec 2011, 08:34

Rafi napisał/a:
Ale w W202 cdi wtryskiwacze sa nierozbieralne. Koszt jednego wrtysku to okolo 1600zł.

Z odpowiednim sprzętem jeśli obudowa wtrysku jest ok a najczęściej w MB jest ok wymienia się końcówki wtrysków za ok 400PLN/sztukę(Bosch). Słyszałem też już o niższych cenach, kwestia dostępności i producenta końcówki. :mrgreen:

Rafi - 14 Marzec 2011, 10:15

Kiedys dzwoniłem do serwisu :mb: z zapytaniem ile kosztuja koncowki wtryskow do CDI, uslyszalem tylko ze nie wystepuja bo wtryski sa nierozbieralne. Wymienia sie cale wtryskiwacze. We wczesniejszych modelach (dieslach) owszem.
badmojo - 14 Marzec 2011, 10:23

Rafi napisał/a:
Kiedys dzwoniłem do serwisu :mb: z zapytaniem ile kosztuja koncowki wtryskow do CDI, uslyszalem tylko ze nie wystepuja bo wtryski sa nierozbieralne. Wymienia sie cale wtryskiwacze. We wczesniejszych modelach (dieslach) owszem.

Występują.
Dostałem kiedyś w warsztacie ofertę wymiany końcówek. Z tego co pamiętam za 600zł/szt
A tu link z allegro:
http://allegro.pl/4-szt-k...1506516873.html



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group