To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Zrób To Sam - wymiana termostatu w C220 CDI

ukasz - 20 Marzec 2011, 10:10
Temat postu: wymiana termostatu w C220 CDI
czesc

jak sprawdzic:
jesli temperatura silnika nie wzrasta do 80 stopni i rura zaznaczona na czerwono jest ciepla to znaczy ze mamy zepsuty termostat. nalezy go wymienic
ja kupilem zamiennik za 75 zl.


jak wymienic:
co potrzebujemy:
imbus 5
klucz z przedluzka i nasadka na sruby plaskie 8.
pojemnik, miska na spuszczony plyn chlodniczy.
kombinerki

model auta w jakim wymienialem to C220 CDI z 1999r. 125KM.

najpierw musimy zlac plyn chlodniczy z ukladu. nurkujemu pod auto z przodu i odkrecamy 2 sruby (8mm) mocujace oslone tuz za zderzakiem. stojac przed autem twarza do silnika korek (czerwony) spustowy znajduje sie po prawej stronie od spodu. w ukladzie jest okolo 8 l plyny wiec naszykujcie sobie miske. odkrecamy korek od spodu nastepnie korek od pojemnika wyrownawczego i czekamy. po tym jak opadnie plyn mozna podmuchac w pojemnik wyrownawczy aby cala reszta plynu wyleciala.

termostat znajduje sie po prawej stronie silnika z przodu bloku (zaznaczony na zdjeciu kolorem zoltym). aby miec do niego swobodny dostep trzeba zdjac pokrywe silnika (czarna i srebrna) przykrecone na sruby imbusy (bodajze imbus 5)

po zdjeciu mamy swobodny dostep do termostatu. odkrecamy opaski mocujace wszystkie rurki dolotowe do termostatu (2 male i 1 duza). moze zdazyc sie ze niekture opaski sa zaciskowe (sciskamy oba wystajace konce aby je poluznic) i mozemy potrzebowac kombinerek.
termostat przykrecony jest 3 srubami. sa to sruby typu torx. odkrecalem je kluczem nasadkowym z koncowka 8mm gdyz nie mialem kluczy torx. dostep do srub mocujacych nie jest taki latwy i trzeba sie troszke nagimnastykowac zwlasza przy tej od spodu. zdejmujemy termostat i odlaczamy czujnik (zatrzaskuje sie i trzeba podwazyc maly kawalek plastiku aby go wyciagnac)

jesli kupiliscie termostat bez czujnika to musicie go przelozyc. zablokowany jest "zawleczka". podwazamy srubokretem lub czyms wystarczajaco dlugim i cienkim. mozna teraz wyciagnac czujnik, przelozyc do zamiennika i zalozyc zawleczke.

voila. mamy wymieniony termostat. teraz trzeba tylko zlozyc wszystko do kupy i zalac spowrotem plynem chlodniczym. jest to dobra okazja aby wymienic plyn jesli nie zrobiliscie tego wczesniej.

poprawiajcie mnie jesli czegos zapomnialem napisac badz zle napisalem. bede edytowal.

G. - 20 Marzec 2011, 12:51

Popraw proszę błędy ortograficzne, szczególnie ten w ankiecie.
TM - 21 Marzec 2011, 19:10

Gdzie kupiłeś zamiennik bo mnie też czeka wymiana termostatu?
Toma$z - 2 Wrzesień 2011, 10:38

Mnie chyba też czeka wymiana termostatu, więc się przyda instrukcja :P Dobra robota :)
misiu129 - 18 Październik 2011, 19:04

do samej wymiany termostatu nie trzeba spuszczać całego płynu, bo termostat jest wysoko więc
ukasz napisał/a:
mozna podmuchac w pojemnik wyrownawczy aby cala reszta plynu wyleciala.
to nie jest konieczne :wink:
Pyra - 18 Październik 2011, 21:05

Witam
Ja spuściłem płyn ze zbiorniczka wężykiem, potem odczekałem kilka minut i zagłębiając wężyk na około 5 cm w króciec dolnego węża spuściłem resztę. Po odkręceniu termostatu wyleciało kilka kropel (dosłownie kilka).
Zresztą opisałem to w moim MB :wink:

Pozdrawiam

TM - 19 Październik 2011, 18:59

Ja ulałem z węża grubego, a małe zagiołem.Potem dolałem do zbiornika wyrównwczego i po sprawie.I jest magiczne 80 *c :D
perzu126 - 10 Listopad 2011, 20:22

Pozwolę się tu wtrącic. Otóż termostat jest do wymiany, jesli wąż jest ciepły równomiernie na całej długości to wtedy termostat do wymiany. Jesli ciepły jest bliżej bloku silnika a zimny przy chłodnicy to wcale nie oznacza uszkodzenie termostatu. Ale najlepiej wcisnąc jakos rękę i dotknąć chlodnicy. Jesli jest ciepła u górze przy temp silnika okolo 70st to wtedy ruszamy termostat.
Stuku - 11 Listopad 2011, 06:56

@ Perzu - słuszna uwaga. Ogólnie często awarie termostatu mylone są z zapowietrzaniem układu chłodzenia, ewentualnie wyciekami samego płynu chłodniczego.

Pytanie - czy aby koniecznie jest spuszczenie płynu chłodniczego z układu ?? Swojego czasu jak wymieniałem w W124 nie było takiej potrzeby.

Porada - ostrożnie z przykręcaniem lub odkręcaniem śrub ;) Lepiej robić na wyczucie niż ręką kowala ;)

etazonk - 9 Luty 2012, 20:45

Odgrzewam tego tosta.....yyyy posta!
Czy ktoś morze mi powiedzieć - lepiej wymienić sam termostat , czy razem z "obudową"- pytam dlatego , że kumpel ma vectrę i na "swoim" forum tak mu doradzili a za przykład podali mu , że w :mb: W202 też jest "pewniej" wymienić całość...
:?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?:

grzesiekx - 9 Luty 2012, 21:02

Hmm nie można bez obudowy w w202 wymienić, to jest jedna całość jak dobrze pamiętam.
etazonk - 9 Luty 2012, 22:06

grzesiekx napisał/a:
Hmm nie można bez obudowy w w202 wymienić, to jest jedna całość jak dobrze pamiętam.
Na alledrogo widziałem takie i takie- dlatego pytałem - dzięki za odpowiedź! :) :)
grzesiekx - 9 Luty 2012, 22:20

etazonk napisał/a:
Na alledrogo widziałem takie i takie- dlatego pytałem - dzięki za odpowiedź! :) :)
Może i się myle ale w przypadku CDI na bank jest z obudową a taką c-klaske masz w opisie
:)

Pyra - 10 Luty 2012, 06:17

Witam
grzesiekx napisał/a:
etazonk napisał/a:
Na alledrogo widziałem takie i takie- dlatego pytałem - dzięki za odpowiedź! :) :)
Może i się myle ale w przypadku CDI na bank jest z obudową a taką c-klaske masz w opisie
:)

Oraz z czujnikiem temperatury.....

carlos - 10 Luty 2012, 08:31

Pyra napisał/a:
Oraz z czujnikiem temperatury.....

Zamiennik może nie mieć czujnika ale to nie problem go przełożyć :mrgreen:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group