Zawieszenie, hamulce, felgi i opony - dziwne zachowanie kontrolki ABS
cracof - 28 Marzec 2011, 01:54 Temat postu: dziwne zachowanie kontrolki ABS Cześć, od pewnego czasu zauważam bardzo dziwne działanie kontrolki ABS, które objawia się następującymi:
- przy zapalaniu się nie świeci, po zapaleniu tak (ABS nie działa)
- przy zapalaniu się świeci, po zapaleniu nie (normalnie, ABS działa)
- nie świeci się ani przed, ani po (ale ABS działa)
- ABS działa normalnie, jadę prostą drogą i się zapala (ABS przestaje działać)
jej zachowanie jest zupełnie zupełnie losowe, uzależnione jednak od temperatury. Zapalając w ciepłym garażu rzadko działa prawidłowo, a na zewnątrz kiedy były niższe temperatury w 50% przypadkach funkcjonowała podręcznikowo.
Czy ktoś ma pomysł, czym to może być spowodowane?
bubu_piotr - 28 Marzec 2011, 07:10
cracof napisał/a: | jej zachowanie jest zupełnie zupełnie losowe, uzależnione jednak od temperatury. Zapalając w ciepłym garażu rzadko działa prawidłowo, a na zewnątrz kiedy były niższe temperatury w 50% przypadkach funkcjonowała podręcznikowo. |
Mam podobnie, ale z kontrolką BAS-ASR.
Spróbuj podładować akumulator. Wiem, że któryś z czujników jest dość "wrażliwy" na spadki napięcia. To tyle.
Może ktoś fachowo się wypowie, bo te moje sugestie pewnie nie rozwiążą problemu.
Myślę, też, że bez diagnostyki komputerowej się nie obędzie
maurycy - 28 Marzec 2011, 09:15
a ja bym również spróbował zerknąć na geometrie auta, ponieważ miałem coś podobnego.
dokładnie zapalała mi się kontrolka ABS jak rónież ASR/BAS
jak jest zimno wszystkie gumy i połączenia elastyczne są twardsze dzięki czemu auto stoi wszystko kiedy dostanie ciepła po prostu się rozjerza.
bądź najpierw pojechałbym zobaczyć zawieszenie jak wygląda i to bardzo dokładnie może jakieś gumy już nie trzymają i tak jak pisałęm auto się rozjedźa jak ma ciepło
cracof - 28 Marzec 2011, 13:59
bubu_piotr napisał/a: | Spróbuj podładować akumulator. |
akumulator nowy, napięcie przy zapalaniu nie spada poniżej 12 V
maurycy napisał/a: | a ja bym również spróbował zerknąć na geometrie auta |
tylko nie bardzo rozumiem jak geometria może mieć coś wspólnego z kontrolką ABC skłaniałbym się prędzej ku jakiemuś czujnikowi
Pioterek - 28 Marzec 2011, 14:03
cracof napisał/a: | skłaniałbym się prędzej ku jakiemuś czujnikowi |
Przedni prawy czujnik ABS pada najczęściej
maurycy - 28 Marzec 2011, 14:15
cracof napisał/a: | tylko nie bardzo rozumiem jak geometria może mieć coś wspólnego z kontrolką ABC |
nieważne co rozumiesz........ ważne że jak bardzo zła geometria to i kontrolka ABS się zapala
tom1245 - 28 Marzec 2011, 14:18
Cytat: | nieważne co rozumiesz........ ważne że jak bardzo zła geometria to i kontrolka ABS się zapala |
maurycy to kontrolka by zapala się po ruszeniu z miejsca
według mnie to przekaźniki w abs szwankują
maurycy - 28 Marzec 2011, 14:19
tom1245 napisał/a: | maurycy to kontrolka by zapala się po ruszeniu z miejsca |
u mnie zapalała się od razu
topol - 28 Marzec 2011, 14:20
maurycy napisał/a: | cracof napisał/a: | tylko nie bardzo rozumiem jak geometria może mieć coś wspólnego z kontrolką ABC |
nieważne co rozumiesz........ ważne że jak bardzo zła geometria to i kontrolka ABS się zapala |
to wytłumacz
maurycy - 28 Marzec 2011, 14:23
topol napisał/a: | to wytłumacz |
ale co ??
u mnie tak było i to samo potwierdził typ który ustawiał geometrie, poza tym po ustawieniu wszystko wróciło do normy
nie zagłebiałem się co następuję co jest tego skutkiem bo mnie to nie interesowało skoro problem zniknął uznałem że tak ma być
tom1245 - 28 Marzec 2011, 14:28
maurycy wytłumacz skąd abs ma wiedzieć jak stoi w miejscu ze masz zryta geometrie po drugie zła geometria = inne prędkości kół
Pioterek - 28 Marzec 2011, 14:47
tom1245 napisał/a: | maurycy wytłumacz skąd abs ma wiedzieć jak stoi w miejscu ze masz zryta geometrie |
Bo dopóki jej nie naprawisz i nie ruszysz, to zakłada, że jest zwalona. Więc po ustawieniu ruszasz na jazdę próbną i system sam się diagnozuje sprawdza, że jest ok i kontrolka gaśnie lub przed jazdą kasujesz błąd kompem i też zgaśnie.
tom1245 napisał/a: | po drugie zła geometria = inne prędkości kół |
IMO tak
btx - 28 Marzec 2011, 15:12
sprawdz przewody pod pedalem gazu, tam jest glowny + od aku, jak nie ma styku to beda takie kwiatki. Odkrec przeczysc styki i zobacz.
cracof - 28 Marzec 2011, 15:16
maurycy napisał/a: | nieważne co rozumiesz........ ważne że jak bardzo zła geometria to i kontrolka ABS się zapala |
nie sądzę, aby to miało jednak coś wspólnego, tak na logikę. prędkości obrotowe kół są identyczne, lekka rozbieżność, albo wyprzedzenie któregoś koła nie powinno mieć wpływu na system. poza tym problem pojawił się ok miesiąca temu, a z geometrią nic nie robiłem (co nie oznacza, że lekkie zmiany same nie zachodzą na naszych polskich drogach).
tak na marginesie to zauważyłem, że przy skrętach o dużych promieniach słychać jakby prawe koło ścinało. odnoszę wrażenie, że jedno skręca mniej, a drugie bardziej, choć żadnych pisków nie ma, a na prostej drodze czesiek prowadzi się na wprost.
bubu_piotr - 28 Marzec 2011, 15:47
tom1245 napisał/a: | według mnie to przekaźniki w abs szwankują |
Chyba bym poszedł tym tropem, tylko gdzie ich szukać ?
|
|
|