To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Zrób To Sam - [S202] Wymiana kpl. ramienia tylnej wycieraczki na AERO

Pioterek - 7 Kwiecień 2011, 22:34
Temat postu: [S202] Wymiana kpl. ramienia tylnej wycieraczki na AERO
Witam,

Jako, że oryginalne ramię tylnej wycieraczki wygląda optycznie trochę jak z innej epoki :mrgreen: już jakiś czas temu postanowiłem coś z tym zrobić.
Jakiś rok temu widziałem na ebay-u aukcję z tuningowanymi ramionami aero tylnej wycieraczki do S202. Aukcje takie nadal są, jak np. ta: AEROTWIN-Heck-Wischer-Benz-C-Klasse-T-Modell-S202 Kosztuje to zawsze około 25 - 30 Euro, co razem z wysyłką do Polski jest mało zachęcające.
Sądziłem, że autorzy tych aukcji sprzedają ramiona od S203, ale ku mojemu zdziwieniu S203 ma takie samo rozwiązanie jak S202, więc szukałem dalej i szybko znalazłem. Z braku czasu temat został na jakiś czas zapomniany - do dzisiaj :D .
Dzisiaj pokażę, jak zrobić sobie samemu taki tuning, bez konieczności korzystania z ebay-u.
Temat nie jest nowy i na pewno ktoś, kto się tym interesował jakiś czas temu wie, że jest to prosta sprawa. Jak widać po zdjęciach w aukcji ramię wycieraczki przypomina te stosowane w koncernie VAG i w istocie tak jest. Pasuje na zasadzie plug and play i IMO ładnie wygląda.
Zatem do dzieła. Robotę zaczynamy od zakupu potrzebnych gratów czyli:
1. Ramienia wycieraczki nr 6Q6 955 707 C, koszt około 68 zł przed rabatem :mrgreen:
2. Pióra wycieraczki nr 7E0 955 425, koszt około 35 zł przed rabatem
3. Kapselka na spryskiwacz nr 6Q6 955 435 D, koszt około 9 zł przed rabatem
Gdzie to kupić? W najbliższym ASO Skody lub VW :mrgreen: Ja wybrałem Skodę, bo u nas to jedyny przedstawiciel VAG-a. Moje ramionko pochodzi z Fabii II i takie samo jest chyba w Polo, ale nie wnikałem do końca. Kapselek jest standardowy do wielu modeli, a piórko też chyba jest z Fabii II, a z jakiego VW podpasuje nie wiem. Najprościej podać numery i niech takie sprowadzą - na pewno dadzą radę, bo numery w obu markach są zamienne. Dla chcących trochę poeksperymentować napiszę, że można zakupić dłuższe ramię wycieraczki (nie pytajcie od czego - pomiary wykonywałem dawno), ale wtedy trzeba przerabiać pióro (obciąć trochę od góry, albo przesunąć mocowanie) bo wali o górny spojler. Ale opcja, jaką pokazałem jest praktycznie tej samej długości co oryginalne ramię - może 5-6 mm krótsze.
Do montażu potrzebne będą:
1. Klucz 13,
2. Odrdzewiacz lub dwa młotki :mrgreen: ,
3. Szczotka druciana,
4. Trochę smaru,
Wymiana nie powinna zająć więcej jak 10 min nawet z problemami - u mnie tyle to trwało. Oczywiście problem to zapieczone ramię na osi silnika wycieraczki, ale po odkręceniu nakrętki kluczem 13 użyłem lekkiej perswazji impulsownikiem kinetycznym z naprowadzaczem trzonkowym (czyt. młotkiem :mrgreen: ). Jeden młotek przystawiłem od dołu, drugim od góry perswadowałem :mrgreen: i poszło po dwóch czy trzech uderzeniach. Oczywiście można użyć odrdzewiacza zawczasu i może nie trzeba będzie stukać, zwłaszcza, że działamy blisko szyby i przy słabym celu możemy załatwić szybę lub końcówkę spryskiwacza :!: .
Jak zdjęliśmy stare ramionko, to czyścimy szczotką gwint i stożek (jeśli zachodzi taka potrzeba oczywiście), smarujemy, aby w przyszłości nie perswadować młotkiem :mrgreen: i zakładamy nowe ramię. Dokręcamy z wyczuciem, zakładamy pióro, kapselek i gotowe :D Aha nie przejmujemy się, że ramionko nie ma naciętego wieloklina: ta część jest zrobiona z szajsmetalu (czyt. miękkiego) i sama się nafrezuje jak dokręcicie śrubę :wink:
Ostatecznie całe ramię razem z piórem jest krótsze od oryginału o 5 mm, tzn wycierana powierzchnia szyby jest mniejsza o 5mm - zaraz zobaczycie na fotkach dokładnie, bo auto dzisiaj miałem totalnie zasyfione (cały dzień padało) :cry: .
No i to tyle :) . Życzę powodzenia w modach, bo IMO warto: po zmianie jest chyba ładniej i nowocześniej. :wink:

piotr1 - 8 Kwiecień 2011, 08:05

Wygląda pięknie, chyba się skuszę.
Ale przynajmniej samą klapę mogłeś umyć. :D

Pioterek - 8 Kwiecień 2011, 11:03

piotr1 napisał/a:
Wygląda pięknie, chyba się skuszę.

Cieszę się, że się podoba :D

piotr1 napisał/a:
Ale przynajmniej samą klapę mogłeś umyć. :D

No wiedziałem, że będziecie krzyczeć, ale od trzech miesięcy przy aucie robię tylko pierdoły z powodu wypadku , więc proszę o wybaczenie. Muszę pojechać na myjnię, bo takie kalapomycie to by tylko pogorszyło temat - tu czysto, reszta syf :roll: .

topol - 8 Kwiecień 2011, 12:29

Pioterek napisał/a:
Jako, że oryginalne ramię tylnej wycieraczki wygląda optycznie trochę jak z innej epoki


wygląda na epokę, z której pochodzi cały samochód....

Pioterek - 8 Kwiecień 2011, 13:21

Cytat:
wygląda na epokę, z której pochodzi cały samochód....

i wiele o wiele starszych :mrgreen:

Camel- - 8 Kwiecień 2011, 19:53

Do przed liftowego oryginał rozumiem - ale po lifcie musi być Aero ;) Dobry tutek :)
adikis - 15 Kwiecień 2011, 07:12

już od dawna chciałem się dowiedzieć od jakiego modelu vw to ramie miało bo na ebayu koleś sprzedaje takie zestawy
Adaśko - 15 Kwiecień 2011, 21:15

adikis napisał/a:
od jakiego modelu vw to ramie miało
Pioterek napisał/a:
Moje ramionko pochodzi z Fabii II i takie samo jest chyba w Polo
:mrgreen:
jachraniak - 5 Wrzesień 2011, 20:20

Tym co nie mają zamiaru bawić się w zabawy z częściami z VAG-u polecam następujące rozwiązanie

na przód wycieraczkę Bosch AEROTWIN AR24U (600mm)
na tył wycieraczkę Bosch AEROTWIN AR16U (400mm)

Klasyczne mocowanie, nowoczesny wygląd i co najważniejsze bardzo ładnie zbierają.

Nie trzeba nic zmieniać a wygląd zdecydowanie lepszy!

Bardzo polecam!

Wycieraczki są w sensownych cenach pojedynczo, ale są też sprzedawane w zestawach :wink:

Najlepsza oferta jaką znalazłem*
http://allegro.pl/600mm-4...1759839143.html

* - nie znam sprzedającego, nie mam z tego tytułu żadnej prowizji, po prostu polecam to co uważam za warte polecenia. Aukcja jako przykład :)

badmojo - 4 Czerwiec 2012, 12:18

jachraniak napisał/a:
Tym co nie mają zamiaru bawić się w zabawy z częściami z VAG-u polecam następujące rozwiązanie

na przód wycieraczkę Bosch AEROTWIN AR24U (600mm)
na tył wycieraczkę Bosch AEROTWIN AR16U (400mm)

Klasyczne mocowanie, nowoczesny wygląd i co najważniejsze bardzo ładnie zbierają.

Nie trzeba nic zmieniać a wygląd zdecydowanie lepszy!

Bardzo polecam!

Wycieraczki są w sensownych cenach pojedynczo, ale są też sprzedawane w zestawach :wink:

Najlepsza oferta jaką znalazłem*
http://allegro.pl/600mm-4...1759839143.html

* - nie znam sprzedającego, nie mam z tego tytułu żadnej prowizji, po prostu polecam to co uważam za warte polecenia. Aukcja jako przykład :)

Dzięki.
Właśnie sobie zamówiłem.

Tomi 62 - 23 Październik 2012, 10:57

jachraniak napisał/a:
Tym co nie mają zamiaru bawić się w zabawy z częściami z VAG-u polecam następujące rozwiązanie
na przód wycieraczkę Bosch AEROTWIN AR24U (600mm)..............


Założyłem dzisiaj AEROTWIN AR24U, pasuje idealnie zbiera idealnie. W niektórych sklepach jest zimowa promocja na BOSCH-a, ja zapłaciłem 43 PLN. Warto było.

jacon - 7 Styczeń 2014, 19:05

Odgrzewam schabowego, i jako chyba jedyny mówię fuj, fuj, fuj, absolutnie mi się ta wycieraczka nie podoba, jest brzydka, obleśna i wygląda masakrycznie za nic mi się nie widzi i pasuje do kombi jak świni siodło. Oryginalna prezentuje mi się o wiele lepiej. :roll:
Wiem że wam się podoba chociaż tego nie rozumiem :shock:

MICHAL200 - 7 Styczeń 2014, 20:54

jacon, marudzisz :mrgreen:
badmojo - 9 Styczeń 2014, 23:32

jacon, z samą wycieraczką Aero jest git.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group