Zrób To Sam - [S202] Wymiana kpl. ramienia tylnej wycieraczki na AERO
Pioterek - 7 Kwiecień 2011, 22:34 Temat postu: [S202] Wymiana kpl. ramienia tylnej wycieraczki na AERO Witam,
Jako, że oryginalne ramię tylnej wycieraczki wygląda optycznie trochę jak z innej epoki już jakiś czas temu postanowiłem coś z tym zrobić.
Jakiś rok temu widziałem na ebay-u aukcję z tuningowanymi ramionami aero tylnej wycieraczki do S202. Aukcje takie nadal są, jak np. ta: AEROTWIN-Heck-Wischer-Benz-C-Klasse-T-Modell-S202 Kosztuje to zawsze około 25 - 30 Euro, co razem z wysyłką do Polski jest mało zachęcające.
Sądziłem, że autorzy tych aukcji sprzedają ramiona od S203, ale ku mojemu zdziwieniu S203 ma takie samo rozwiązanie jak S202, więc szukałem dalej i szybko znalazłem. Z braku czasu temat został na jakiś czas zapomniany - do dzisiaj .
Dzisiaj pokażę, jak zrobić sobie samemu taki tuning, bez konieczności korzystania z ebay-u.
Temat nie jest nowy i na pewno ktoś, kto się tym interesował jakiś czas temu wie, że jest to prosta sprawa. Jak widać po zdjęciach w aukcji ramię wycieraczki przypomina te stosowane w koncernie VAG i w istocie tak jest. Pasuje na zasadzie plug and play i IMO ładnie wygląda.
Zatem do dzieła. Robotę zaczynamy od zakupu potrzebnych gratów czyli:
1. Ramienia wycieraczki nr 6Q6 955 707 C, koszt około 68 zł przed rabatem
2. Pióra wycieraczki nr 7E0 955 425, koszt około 35 zł przed rabatem
3. Kapselka na spryskiwacz nr 6Q6 955 435 D, koszt około 9 zł przed rabatem
Gdzie to kupić? W najbliższym ASO Skody lub VW Ja wybrałem Skodę, bo u nas to jedyny przedstawiciel VAG-a. Moje ramionko pochodzi z Fabii II i takie samo jest chyba w Polo, ale nie wnikałem do końca. Kapselek jest standardowy do wielu modeli, a piórko też chyba jest z Fabii II, a z jakiego VW podpasuje nie wiem. Najprościej podać numery i niech takie sprowadzą - na pewno dadzą radę, bo numery w obu markach są zamienne. Dla chcących trochę poeksperymentować napiszę, że można zakupić dłuższe ramię wycieraczki (nie pytajcie od czego - pomiary wykonywałem dawno), ale wtedy trzeba przerabiać pióro (obciąć trochę od góry, albo przesunąć mocowanie) bo wali o górny spojler. Ale opcja, jaką pokazałem jest praktycznie tej samej długości co oryginalne ramię - może 5-6 mm krótsze.
Do montażu potrzebne będą:
1. Klucz 13,
2. Odrdzewiacz lub dwa młotki ,
3. Szczotka druciana,
4. Trochę smaru,
Wymiana nie powinna zająć więcej jak 10 min nawet z problemami - u mnie tyle to trwało. Oczywiście problem to zapieczone ramię na osi silnika wycieraczki, ale po odkręceniu nakrętki kluczem 13 użyłem lekkiej perswazji impulsownikiem kinetycznym z naprowadzaczem trzonkowym (czyt. młotkiem ). Jeden młotek przystawiłem od dołu, drugim od góry perswadowałem i poszło po dwóch czy trzech uderzeniach. Oczywiście można użyć odrdzewiacza zawczasu i może nie trzeba będzie stukać, zwłaszcza, że działamy blisko szyby i przy słabym celu możemy załatwić szybę lub końcówkę spryskiwacza .
Jak zdjęliśmy stare ramionko, to czyścimy szczotką gwint i stożek (jeśli zachodzi taka potrzeba oczywiście), smarujemy, aby w przyszłości nie perswadować młotkiem i zakładamy nowe ramię. Dokręcamy z wyczuciem, zakładamy pióro, kapselek i gotowe Aha nie przejmujemy się, że ramionko nie ma naciętego wieloklina: ta część jest zrobiona z szajsmetalu (czyt. miękkiego) i sama się nafrezuje jak dokręcicie śrubę
Ostatecznie całe ramię razem z piórem jest krótsze od oryginału o 5 mm, tzn wycierana powierzchnia szyby jest mniejsza o 5mm - zaraz zobaczycie na fotkach dokładnie, bo auto dzisiaj miałem totalnie zasyfione (cały dzień padało) .
No i to tyle . Życzę powodzenia w modach, bo IMO warto: po zmianie jest chyba ładniej i nowocześniej.
piotr1 - 8 Kwiecień 2011, 08:05
Wygląda pięknie, chyba się skuszę.
Ale przynajmniej samą klapę mogłeś umyć.
Pioterek - 8 Kwiecień 2011, 11:03
piotr1 napisał/a: | Wygląda pięknie, chyba się skuszę. |
Cieszę się, że się podoba
piotr1 napisał/a: | Ale przynajmniej samą klapę mogłeś umyć. |
No wiedziałem, że będziecie krzyczeć, ale od trzech miesięcy przy aucie robię tylko pierdoły z powodu wypadku , więc proszę o wybaczenie. Muszę pojechać na myjnię, bo takie kalapomycie to by tylko pogorszyło temat - tu czysto, reszta syf .
topol - 8 Kwiecień 2011, 12:29
Pioterek napisał/a: | Jako, że oryginalne ramię tylnej wycieraczki wygląda optycznie trochę jak z innej epoki |
wygląda na epokę, z której pochodzi cały samochód....
Pioterek - 8 Kwiecień 2011, 13:21
Cytat: | wygląda na epokę, z której pochodzi cały samochód.... |
i wiele o wiele starszych
Camel- - 8 Kwiecień 2011, 19:53
Do przed liftowego oryginał rozumiem - ale po lifcie musi być Aero Dobry tutek
adikis - 15 Kwiecień 2011, 07:12
już od dawna chciałem się dowiedzieć od jakiego modelu vw to ramie miało bo na ebayu koleś sprzedaje takie zestawy
Adaśko - 15 Kwiecień 2011, 21:15
adikis napisał/a: | od jakiego modelu vw to ramie miało |
Pioterek napisał/a: | Moje ramionko pochodzi z Fabii II i takie samo jest chyba w Polo |
jachraniak - 5 Wrzesień 2011, 20:20
Tym co nie mają zamiaru bawić się w zabawy z częściami z VAG-u polecam następujące rozwiązanie
na przód wycieraczkę Bosch AEROTWIN AR24U (600mm)
na tył wycieraczkę Bosch AEROTWIN AR16U (400mm)
Klasyczne mocowanie, nowoczesny wygląd i co najważniejsze bardzo ładnie zbierają.
Nie trzeba nic zmieniać a wygląd zdecydowanie lepszy!
Bardzo polecam!
Wycieraczki są w sensownych cenach pojedynczo, ale są też sprzedawane w zestawach
Najlepsza oferta jaką znalazłem*
http://allegro.pl/600mm-4...1759839143.html
* - nie znam sprzedającego, nie mam z tego tytułu żadnej prowizji, po prostu polecam to co uważam za warte polecenia. Aukcja jako przykład
badmojo - 4 Czerwiec 2012, 12:18
jachraniak napisał/a: | Tym co nie mają zamiaru bawić się w zabawy z częściami z VAG-u polecam następujące rozwiązanie
na przód wycieraczkę Bosch AEROTWIN AR24U (600mm)
na tył wycieraczkę Bosch AEROTWIN AR16U (400mm)
Klasyczne mocowanie, nowoczesny wygląd i co najważniejsze bardzo ładnie zbierają.
Nie trzeba nic zmieniać a wygląd zdecydowanie lepszy!
Bardzo polecam!
Wycieraczki są w sensownych cenach pojedynczo, ale są też sprzedawane w zestawach
Najlepsza oferta jaką znalazłem*
http://allegro.pl/600mm-4...1759839143.html
* - nie znam sprzedającego, nie mam z tego tytułu żadnej prowizji, po prostu polecam to co uważam za warte polecenia. Aukcja jako przykład |
Dzięki.
Właśnie sobie zamówiłem.
Tomi 62 - 23 Październik 2012, 10:57
jachraniak napisał/a: | Tym co nie mają zamiaru bawić się w zabawy z częściami z VAG-u polecam następujące rozwiązanie
na przód wycieraczkę Bosch AEROTWIN AR24U (600mm)..............
|
Założyłem dzisiaj AEROTWIN AR24U, pasuje idealnie zbiera idealnie. W niektórych sklepach jest zimowa promocja na BOSCH-a, ja zapłaciłem 43 PLN. Warto było.
jacon - 7 Styczeń 2014, 19:05
Odgrzewam schabowego, i jako chyba jedyny mówię fuj, fuj, fuj, absolutnie mi się ta wycieraczka nie podoba, jest brzydka, obleśna i wygląda masakrycznie za nic mi się nie widzi i pasuje do kombi jak świni siodło. Oryginalna prezentuje mi się o wiele lepiej.
Wiem że wam się podoba chociaż tego nie rozumiem
MICHAL200 - 7 Styczeń 2014, 20:54
jacon, marudzisz
badmojo - 9 Styczeń 2014, 23:32
jacon, z samą wycieraczką Aero jest git.
|
|
|