To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Car Audio - wymiana glosnikow

Shaggy - 15 Marzec 2012, 21:12

Jajcek, i gdzie schowałeś zwrotnice. Przymierzam się do założenia Helix blue do mojej :mb: i zastanawiam się gdzie upchnąć zwrotnice 8)
Jajcek - 15 Marzec 2012, 23:01

Wiesz co jeszcze ich nie założyłem bo jestem w WWA , ale jutro wracam do domu, mam nadzieje, ze zamówione dystanse tez dojdą i wtedy będę mógł powalczyć...ale zwrotki sa tak małe, ze na bank zostaną w drzwiach. Podczas wymiany pstrykne kilka fotek t o w razie czego wrzucę na forum
Shaggy - 16 Marzec 2012, 00:21

Jajcek, właśnie się zastanawiam nad umiejscowieniem ale w Helixa zwrotnice nie są małe :? wymiary to jakieś 8cmx2cmx4cm.
Jajcek - 16 Marzec 2012, 13:00

moze pod deska rozdzielcza, tak jak koledzy pisali
maurycy - 16 Marzec 2012, 13:05

naprawdę niema miejsca w boczki na takie coś ?? aż dziwne,
wpadł mi pomysł do głowy :) niezły
za radiem jest od groma miejsca wyciągnąć cały panel środkowy i na dole jest bardzo dużo miejsca :)
zmniejszasz sobie ilość kabli od razu, prosto z radia dajesz na zwrotki i dalej oryginalnymi kablami do głośnika, chyba że ktoś bardzo chce wymieniać kable ale to chyba mało sensu w sobie ma :P

Camel- - 16 Marzec 2012, 21:33

maurycy, jak głośniki zasilane z radia to to rzeczywiście nie ma żadnego sensu zmieniać kable. Tylko pytanie gdzie się rozdzielają kabelki na głośniki. Ktoś to kiedyś poruszał, ale teraz nie pamiętam. :)
A wsadzanie zwrotek w boczki ma tylko sens, jeśli zostawiamy od woofera ori kabel który podłączamy pod zwrotke i ze zwrotki nowe kable do głośników.
Ale ze względu na większą awaryjnośc takiego zestawu dałbym zwrotkę pod deskę. Mniej wyginanych kabli.

Jajcek - 20 Marzec 2012, 22:03

kurde nie qmam co sie dzieje....
wczoraj wymieniłem glosniki z przodu + wygłuszenie (zestaw 16,5cm o mocy 50W RMS) i było zaje, jednak dalej do mnie dochodził dźwięk podobny do pykniecie/strzelenia z tylnych drzwi .
Dzisiaj zmieniłem tył + wygłuszenie (Hertz dwudrożny 13cm 40W RMS) no i nie wiem o co kaman...myślałem, ze to pykniecie to wina głośników w tylnych drzwiach , a tu w zasadzie słychać to pykniecie/strzelenie podczas słuchania we wszystkich drzwiach (szczególnie przy niskich tonach, nawet tweeter potrzaskuje), jeśli FADem przerzucę więcej mocy na przód, mogę podglosnic do jakiegoś momentu i znowu słychać pykniecie/strzelenie...jesli przerzucę całkiem na przód , wsio jest ok (wczoraj po wymianie samego przodu, pykniecie/strzał był słyszalny tylko z tylnych drzwi)
Odłączyłem zabudowę - bez zmian
Podmieniłem radio na Ori - jest dużo słabsze od Kenwooda ale dziwne dźwięki ustały....
Jedyne ori glosniki jakie mam to te w tylnej polce , czy mogą one powodować takie zachowanie głośników w drzwiach (jakieś kondensatory??) te w polce graja bardzo dobrze ??
Czy może to być upalona końcówka mocy na tył w radiu ?

pozdrawiam

maurycy - 20 Marzec 2012, 22:51

obstawiam radio, niestety
Jajcek - 20 Marzec 2012, 23:07

maurycy napisał/a:
obstawiam radio, niestety

jeśli masz racje (a mam nadzieje, ze masz) , to akurat najmniejsze zmartwienie...
dzięki za sugestie
pozdrawiam

Camel- - 21 Marzec 2012, 09:21

Bardzo możliwe, że radio. Zestaw w Mercedesie dochodzi do 2 omów impedancji, może to za wiele dla Kenwooda. Odłącz którąś pare głośników: w pólce czy tylne drzwi i sprawdź wtedy czy słychać "pstrykania".
kamil_0793 - 21 Marzec 2012, 18:51

Miałem podobną sytuację, pisałem w tym temacie: http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=13856
O dziwo trzaski ustały po około tygodniu i wrzuceniu kondensatora gdzieś na kabel przy silniku.

Jajcek - 21 Marzec 2012, 20:43

kamil_0793 napisał/a:
O dziwo trzaski ustały po około tygodniu i wrzuceniu kondensatora gdzieś na kabel przy silniku.

u mnie włączony / wyłączony silnik nie ma wpływu na jakość dźwięków.
dostałem się do przewodów głośnikowych na tył i udało mi się je odłączyć , pozostały tylko przednie drzwi i tylne - dźwięk o którym pisałem ustal , po odłączeniu tylnej polki.
Nie udało mi sie wyjąc głośników, bo nie wiem jak zabrać sie za zagłówki, a trzeba je wyjąc przy demontażu tylnej polki ale świecąc latarka widziałem , ze te w polce maja jak by małe zwrotnice/kondensatory - czy to może być przyczyna tych dźwięków?
nie chce wywalać kolejnych £ na radio jeśli sie okaże , ze przyczyna sa tylne glosniki...
Czy radio może nie uciągnąć 6 głośników po wymianie na mocniejsze/nie fabryczne?

kamil_0793 - 21 Marzec 2012, 21:28

Ja mam radio Pioneera takiego, jak tutaj http://allegro.pl/pioneer...2211425300.html i mi ciągnie bez żadnych trzasków, więc to, że radio jest nie fabryczne raczej nie ma na nic negatywnego wpływu.
maurycy - 21 Marzec 2012, 22:47

Cytat:
Nie udało mi sie wyjąc głośników, bo nie wiem jak zabrać sie za zagłówki, a trzeba je wyjąc przy demontażu tylnej polki ale świecąc latarka widziałem , ze te w polce maja jak by małe zwrotnice/kondensatory - czy to może być przyczyna tych dźwięków?

to zawsze tańszy trop niż nowe radio..........
nie masz od kogo pożyczyć radia na tydzień ?? :P

Jajcek - 21 Marzec 2012, 22:51

maurycy napisał/a:
nie masz od kogo pożyczyć radia na tydzień ??

hehehehe słuszna uwaga ... od rana jesteśmy ustawieni z Grzesiexem na jutro :mrgreen:
Jeśli jego radio zagra ze wszystkimi głośnikami tzn , ze w poniedzialek 'oko' dostaje nowe radyjko :mrgreen:
nie ukrywam , ze z głośnikami w polce grało jeszcze lepiej....



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group