To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Samochody sprawdzone - WDB2020861F878860 - C240

mcteusz - 28 Maj 2011, 07:53
Temat postu: WDB2020861F878860 - C240
Na wstępie dobrze by było jakby ktoś rozkodował VIN.
Pierwsze wrażenie: auto prezentuje się pięknie. Czarny kolor ładnie pasuje do tego modelu, środek w nienagannym stanie, ale raczej do licznikowych 110Kkm trzeba by ze stówkę dorzucić. Zastanawia mnie gałka zmiany biegów w ładnym stanie, a wytarty mieszek w górnej części. Mercedes w rękach obecnego właściciela od 2004r. kiedy to miał trochę ponad 40Kkm. W Polsce eksploatowany niewiele, a ostatnio prawie wcale, w co jestem skłonny uwierzyć choćby ze względu na wygląd rolek na silniku (podrdzewiałe) i stan akumulatora. No właśnie, bateria w stanie agonalnym. Odpalony z przewodów, popracował kilka minut, przejechał 15km i ledwo odpalił przy kolejnej próbie... Tu pojawia się pierwsze pytanie: czy to normalne, że po odpaleniu z przewodów przez jakiś czas nie chciały działać np. elektryczne szyby i świeciła kontrolka płynu spryskiwaczy? Bo po pewnym czasie pracy silnika wszystko wróciło do normy.
Silnik jak na moje oko pracuje pięknie i równiutko, komora silnika nie myta. Na ile można zajrzeć pod maskę, wycieków nie widać. Więc jedziemy na próbę. Mocy autu nie brakuje, silnik fajnie rozpędza maszynę. Bardzo pozytywnie zaskakuje mnie praca manualnej skrzyni biegów i gładkie wajchowanie. Zawieszenie sztywne i nie stukające. Według mnie techniczny stan wskazuje na przebieg nie większy niż 200Kkm. Klima dmucha należycie, chyba wszystkie gadżety elektryczne (szyby, lusterka, szyberdach) działają. Mały mankament to hamulce. Przy zdejmowaniu ze 160km/h czuć wibracje. Właściciel twierdzi, że się muszą hamulce „ułożyć” bo dużo stał ostatnio- ja mam wątpliwości czy „ułożenie się” pomoże.
Czas na blachy i tu jest największy mankament tego auta. Rudej trochę jest w takich miejscach jak: rant lewych tylnych drzwi przy klamce, lewy przedni błotnik przy zderzaku i na krawędzi koła, klapa na rancie i nad tablicą rejestracyjną- ogólnie rzecz biorąc do zrobienia niewielkim nakładem.
Jeśli chodzi o wypadkowość to auto uderzone po lewej stronie z tyłu- błotnik, tylne drzwi. Drzwi wymienione (inny numer na szybie) i oczywiście malowane, na błotniku przy lampie trochę szpachli, ale na plus idzie fakt, że spoglądając ze schowka bagażnika, widać fabrykę więc uderzenie raczej dotyczyło tylko blach zewnętrznych. Lampy z tyłu jeśli pamiętam to Hella, z przodu Valeo (czy to oryginał?). Prawy przedni kierunek wymieniony na Depo, prawy przedni błotnik wygląda na niedawno malowany. Widać, że odkręcana maska i śruby błotnika. Szkoda, że ktoś robił to strasznie nieudolnie, bo jest zamalowana tabliczka znamionowa na przednim pasie (chyba, że tak ma być).
Przednia szyba wymieniona, pióro wycieraczki do wymiany...
Auto stoi na stalowych felgach i zimowych oponach z 2002 roku.
Cenę zbiłem do 12500zł

KubaV - 28 Maj 2011, 09:35

Kolego co do zamalowanej tabliczki znamionowej na przednim pasie, to tak ma być. Jest w kolorze nadwozia to okej. Ja mam nigdy nie malowany itp. i jest fabrycznie zamalowana

a tutaj dowód:

http://www.fotosik.pl/pok...7dd4ee36d2.html

Adaśko - 28 Maj 2011, 11:18

mcteusz napisał/a:
czy to normalne, że po odpaleniu z przewodów przez jakiś czas nie chciały działać np. elektryczne szyby i świeciła kontrolka płynu spryskiwaczy? Bo po pewnym czasie pracy silnika wszystko wróciło do normy.
Jak był wydojony akumulator to norma, przy zbyt niskim napięciu w instalacji są pewne rzeczy mniej potrzebne odłączane, ale skoro zaczęło wracać wszystko do normy to znaczy ładowanie ma ok. Reasumując aku do wymiany, czyli ok 350 zł wydatku.
Jajcek - 28 Maj 2011, 11:47

co do szyb - ja u siebie jak odłączę aku , to przez kilka minut szyby automatycznie nie zjada na dol - trzeba trzymać przycisk , baterie mam nowiutka, a co do aku - to pewni musisz mieć ta co ja , 100Ah
Adaśko - 28 Maj 2011, 11:57

Cytat:
ja u siebie jak odłączę aku , to przez kilka minut szyby automatycznie nie zjada na dol - trzeba trzymać przycisk ,
bo trzeba zaprogramować, same po paru minutach nie ustawią się
Jajcek napisał/a:
to pewni musisz mieć ta co ja , 100Ah
nie ma potrzeby takiego dużego ładować i balast wozić. Ma być taki jak fabryka zamontowała, ja u siebie mam 64 Ah i daje sobie radę, jest zawsze doładowany i zimą nie było problemów.
maurycy - 28 Maj 2011, 12:30

Adaśko napisał/a:
bo trzeba zaprogramować, same po paru minutach nie ustawią się

3 razy do dołu 3 razy do góry............

KubaV - 28 Maj 2011, 12:54

maurycy,

Eee.. skąd ten cytat? ja tego nie napisałem. Owszem to prawda ale o tym powiedział kolega Adaśko :)

Jajcek - 28 Maj 2011, 13:13

Adaśko napisał/a:
nie ma potrzeby takiego dużego ładować i balast wozić. Ma być taki jak fabryka zamontowała,

no wlasnie taka potrzeba jest w 240 , przynajmniej u mnie w vin 'big capacity batery' czyli 100ah

michele - 28 Maj 2011, 13:56

Wątpię w to, żeby każda 240 miała 100. Ja mam 250 i jakoś jest seryjnie mniejszy, a przecież wiadomo, że diesel potrzebuje lepszych aku niż benzyna.

Mcteusz w innym poście piszesz o tym modelu jaką ma grubość lakieru. Dlaczego tej wiadomości tutaj nie dopisałeś?

maurycy - 28 Maj 2011, 14:04

KubaV, nie przejmuj się, czasami różne kwiatki wychodzą :)
KubaV - 28 Maj 2011, 14:10

nie przejmuje sie, tejk it izi :)
mcteusz - 28 Maj 2011, 14:18

michele napisał/a:
Mcteusz w innym poście piszesz o tym modelu jaką ma grubość lakieru. Dlaczego tej wiadomości tutaj nie dopisałeś?

Tutaj opisałem co właściwie wygląda na uderzone, co na szpachlowane i co na malowane, a nie zapisywałem, który element dokładnie jaką miał grubość więc nie jestem w stanie tego tak dokładnie odtworzyć...

svine - 28 Maj 2011, 14:44

VIN:




Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group