To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Zrób To Sam - Regeneracja sprzęgła wiskotycznego

perzu126 - 4 Listopad 2012, 23:26

boombounce, motodoktor ma te cechę że gestnieje przy wysokiej temperaturze. Natomiast olej silikonowy w całym zakresie temperatury ma ta samą lepkosc. Praca sprzęgła steruje bimetal. Jak Ci się zachowuje wiatrak?
boombounce - 4 Listopad 2012, 23:36

Fakt, zapomniałem wspomnieć, że teraz praca wentylatora różni się nieco od konfiguracji oryginalnej. Mianowicie już przy niewielkim nagrzaniu obroty wentylatora wzrastają wraz z dodaniem gazu, a z tego co wiem powinno się tak dziać dopiero po osiągnięciu pełnego nagrzania silnika.
maciek20244 - 17 Kwiecień 2013, 21:15

Dziś uzupełniłem wisko olejem, weszło ok 30ml, i nie wiem czy tak ma to być, ale przy ok 80 stopniach i przyspieszaniu spod świateł Celina świszczy jak samolot. powiedzcie czy na zimnym całkiem silniku wentylator powinien jako tako się spokojnie kręcić jak go się pchnie czy nie.
perzu126 - 19 Kwiecień 2013, 19:30

maciek20244 napisał/a:
powiedzcie czy na zimnym całkiem silniku wentylator powinien jako tako się spokojnie kręcić jak go się pchnie czy nie.
Tak, na zimnym silniku, powinien się w miarę luźno kręcić. Ale tez nawet w czasie jazdy na niedogrzanym silniku, również nie powinien mocno dmuchać
maciek20244 - 20 Kwiecień 2013, 17:16

To chyba za dużo oleju dałem, bo dmucha na 100 już przy gdzieś 50-60 stopniach.
perzu126 - 20 Kwiecień 2013, 17:31

maciek20244, a jaki olej wlewałeś? Ja znajomemu wlewałem taki jak powinien być fabrycznie, czyli olej silikonowy. Uzyłem takiego o lepkości 3000cps, ale myśle że powinien być nieco rzadszy o lepkości 2000-2500cps
kamil_0793 - 20 Kwiecień 2013, 17:56

Cholera, ja już się pogubiłem z tym wisco... Jak mam je sprawne, to na zimnym silniku powinno dać się zatrzymać ręką, a na ciepłym powinno dawać większy opór? I przy zwiększaniu obrotów na ciepłym silniku powinno przyspieszać i zwalniać przy obniżaniu obrotów?
perzu126 - 20 Kwiecień 2013, 18:10

kamil_0793 napisał/a:
Jak mam je sprawne, to na zimnym silniku powinno dać się zatrzymać ręką

Przy prawidłowo działającym wisco, nawet na zimnym silniku na zatrzymasz go ręką. Jednak nawet przy wzroście obrotów nie idzie zbytnio "za silnikiem". Czyli stawia lekki opór, ale ręka raczej nie zatrzymasz. Dopiero gdy temperatura cieczy chłodzącej w chłodnicy osiąga 100st (czyli korki i raczej temperatury na zewnatrz powyżej 15st) bimetal z przodu wygina się od temperatury i olej wewnątrz wisca przepływa z jednej komory do drugiej blokując tym samym wentylator, który zaczyna się kręcić tak samo jak silnik (wtedy spod maski huczy). Jednak nie przekracza 4tys obr, żeby nie obciążać silnika.
Gdy temperatura płynU spadnie, wisco również odpuszcza.
Ale mówimy tu raczej o oryginale, bo zamienniki działają właściwie ale bardzo krótko (u mnie prze rok).

maciek20244 - 21 Kwiecień 2013, 12:56

No właśnie a u mnie przy 70-80 kilku stopniach już dmucha jak wichura. V6 już mi chłopaki powiedzieli że mam :P
michele - 27 Kwiecień 2013, 15:36

Maciek20244 Perzu mówi o temperaturze cieczy wpadającej do chłodnicy, ale nie tej na liczniku. chodź teraz nie wiem gdzie jest czujnik, ale temperatura, gdzie zaczyna blokować powinna być w gdzieś przy 80. Z jazd określam, że dopiero w połowie 80, a chyba 100 stopni - nie oznaczona kreska blokuje się i już dalej nie idzie mi temp.

Perzu czy na pewno diesel ma temperaturę płynu chłodzącego w dolocie 100 stopni?

perzu126 - 3 Maj 2013, 17:35

W Mercedesie wskaźnik dość precyzyjnie pokazuje temperaturę, chociaż gdzie jest dokładnie czujnik u mnie- nie wiem. Instrukcje mówią o 100st jako temp załączenia wisco- czyli naprawdę gorąco. Napewno chodzi o temperaturę w chłodnicy, bo wtedy powietrze które przez nią przelatuje jest na tyle gorące że blaszka bimetalowa sie odegnie.
michele napisał/a:
Perzu czy na pewno diesel ma temperaturę płynu chłodzącego w dolocie 100 stopni?

U mnie taka temperatura była jak miałem uszkodzone wisco które nie dmuchało. Wtedy wskaznik przekraczał nawet wartość 100st, ale to był korek i temperatura na zewnątrz powyżej 20st.
Ale takie 2,2diesel dużo później sie przegrzeje niż 2,8 w benzynie, które robi niemal piekło pod maska :mrgreen:

manifest6 - 2 Sierpień 2013, 04:31

A miał ktoś styczność z wiskiem od silnika 2.5td ? Mógłby ktos po vinie sprawdzić numer sprzegla?WDB2021881F460333

Wisko wyglada nastepujaco, odrazu sa dwie aukcje o zblizonych numerach katalogowych w jedyn pisza ze do 2.5td w drugim ze nie..
http://allegro.pl/sprzegl...3381162535.html

http://allegro.pl/sprzegl...3429840267.html
cena robi różnicę
P.S rozbierał ktos kiedys takie cudo? czy pod blaszka znajdzie sie otwór na "dopełnienie"?

Lorenz - 5 Wrzesień 2013, 14:26

Odgrzewam trochę kotleta ale chcę zapytać dla pewności :wink:
Szukałem na forum i niestety nie znalazłem nazwy firmy z jakiej użyć motodoktora aby miał odpowiednią gęstość. Z racji tego, że jest ich kilka na rynku proszę o pomoc.
Który jest właściwy?
1.


2.


3.


4.


5.


Z góry dzięki za pomoc :)

perzu126 - 7 Wrzesień 2013, 10:37

Lorenz, żaden z nich, powinno być takie cos http://www.conrad.pl/Olej...onrad&pi=232642
Lorenz - 15 Wrzesień 2013, 20:39

perzu126, dzięki bardzo za pomoc, lawirowałem w ogóle wokół innych specyfików silnikowych ;) hasło motodoktor mnie zmyliło. Olej już zakupiony, zapłaciłem niespełna 17zł w sklepie modelarskim. Kupiłem ten olej:

teraz tylko trzeba zabrać się za wymianę :) dzięki jeszcze raz :wink:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group