Zrób To Sam - Naprawa Pompy Wspomagania Nowego Typu
madzara31 - 12 Czerwiec 2011, 13:44 Temat postu: Naprawa Pompy Wspomagania Nowego Typu Manual w 13 - tu punktach
tom1245 - 13 Czerwiec 2011, 20:33
madzara31 naprawisz tak pompę która przestała robić ciśnienie nie pcha płynu wcale
madzara31 - 13 Czerwiec 2011, 21:29
tom1245 napisał/a: | naprawisz tak pompę która przestała robić ciśnienie | Konstrukcja jest prosta i robi stale w oleju i nie wiem co by mogło ją wykończyć ,aby nie tłoczyła .W tych pompach może paść łożysko i puszczać stwardniały uszczelniacz.
Cały pic tego manuala to możliwość przerobienia jej na rozbieralną (zlikwidowanie zawalcowania łożyska ,naspawanie kołnierza aluminiowego i zamontowanie zegera.
perzu126 - 14 Czerwiec 2011, 12:12
A czy wie ktos czy w starym typie mozna wymienic uszczelniacz tuż za kołem pasowym? Bo chyba z niego mam niewielki wyciek...
madzara31 - 14 Czerwiec 2011, 12:16
http://imageshack.us/phot...0860180ag9.gif/ Tak jak widać na załączonym rys. można.Tyle tylko że za kołem jest łożysko.Zimering jest głębiej.
perzu126 - 14 Czerwiec 2011, 12:23
Dobra, doczytalem temat . Czyli starego typu(rozumiem, tak z metalowym zbiorniczkiem) jest rozbieralna, tak? Ale zeby wymontowac ten uszczelniacz to tez trzeba rozebrać cala pompę na czesci?
madzara31 - 14 Czerwiec 2011, 12:26
Tak jak piszesz,a mając ją rozebraną to aż prosi się wymiana łożyska.
perzu126 - 14 Czerwiec 2011, 12:50
A skoro starego typu Jest pozbieralna, to trzeba cos spawac? I gdzie zaopatrzyłes sie w łożysko i uszczelniacz?
madzara31 - 14 Czerwiec 2011, 12:58
perzu126 napisał/a: | to trzeba cos spawac? | Jak wcześniej wspomniałem ,w tych pompach może paść łożysko lub uszczelniacz.W starych nic nie trzeba spawać. perzu126 napisał/a: | I gdzie zaopatrzyłes sie w łożysko i uszczelniacz? | W Agromie.
artek88 - 29 Lipiec 2011, 21:25
Witam
Mam problem nie moge zdjąć koła pasowego z pompy wspomagania, tzn. widze tam śrubę co ma w środku gwint, i jakby jest na imbus, ale nie moge tego rozkrecic, jak to sie rozbiera?
pozdrawiam
madzara31 - 29 Lipiec 2011, 21:36
Zaznacz tylko rysikiem jak głęboko jest wciśnięte koło.Na imbus i gwint który widzisz w środku nie zwracaj uwagi.To elementy potrzebne w fabryce do zmontowania.Koło jest wciskane (zalej to jakimś dobrym penetrantem ) Potrzebny jest dobry ściągacz Tam jest cholernie mocne pasowanie
PS.Przed ściąganiem koniecznie zaznacz rysikiem miejsce do którego po wymianie uszczelniacza i łożyska będziesz wciskał koło.
artek88 - 29 Lipiec 2011, 22:31
ok dzieki bede probował,, sęk w tym że to chce rozbierać pompe od alfa romeo 156 2.4 jtd.
monument22 - 20 Listopad 2011, 13:07
wiatam
zna ktoś jaki simmering jest za kołem pasowym, rozebrałem pompę lecz numery lekko zamazane,
dodam że pompa starego typu Luk Lf67 2104661201,
pompa całkowicie rozbieralna lecz nie mogę znaleźć na internecie nic na jej temat. może ktoś z was już wymieniał owe uszczelnienie?
na simeringu są numery:
10 05-30-7 chyba lub 18 05 -30-7 (te cyfry są pewne 05-30-7, początek jest zamazany)
02-105 203 cew
Ps znalazłem na internecie takie informacje?
simering ciśnieniowy 19,05x30x7
lecz czy to taki
madzara31 - 20 Listopad 2011, 14:39
http://imageshack.us/phot...0860180ag9.gif/ wydrukuj podjedź do ASO. Mały koszt.Albo do sklepu ze sprzętem rolniczym.Stary na wzór.
monument22 - 21 Listopad 2011, 21:56
madzara31 napisał/a: | http://imageshack.us/photo/my-images/187/b130300000860180ag9.gif/ wydrukuj podjedź do ASO. Mały koszt.Albo do sklepu ze sprzętem rolniczym.Stary na wzór. |
po tym schemacie mało co można wywnioskować niestety. ten simering chyba wcale tani nie jest.orginalny do pompy kosztuje nawet 60 zl lecz i za mniej można kupić (według wujka google)samochód mi był na już potrzebny, więc założyłem inna pompę od znajomego . lecz tą zrobię.
po naprawie dodam fotki co i jak po kolei trzeba zrobić dla potomności;)
|
|
|