To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Układ chłodzenia, ogrzewanie, wentylacja, klimatyzacja - Wywala płyn z układu

norbi20zg - 22 Czerwiec 2011, 17:04
Temat postu: Wywala płyn z układu
Witam Państwa problem jest następujący. Posiadam C200 bez kompresora. O jakiegoś czasu mam następująca sytuację jeżdżąc po mieście czyli cały czas wajchowanie skrzynią temperatura lekko ponad 80C niby wszystko jest OK. Ale gdy zgaszę silnik to z wężyka potrafi mi z litr płynu chłodzącego wylecieć. Sprawdzałem wentylator kręci się uszczelka pod głowicą raczej też nie bo wcześniej miałem to wiem jakie są tego objawy. Zastanawiam się czy to nie termostat który zablokował się na małym obiegu? Pozdrawiam i dziękuję za pomoc
Krynek - 22 Czerwiec 2011, 18:29

norbi20zg, a chłodnica gorąca ? Węże od chłodnicy twarde czy nie ?
marcin18l - 22 Czerwiec 2011, 21:57

Miałem to samo na początku wiosny, nowy korek z ASO za 37 zł rozwiązał sprawę.
sebek88p - 22 Czerwiec 2011, 22:00

norbi20zg, Korek od chłodnicy wymień, jeśli to nie pomoże to pojedź gdzieś zrobić próbę na obecność spalin w układzie chłodzenia, np czymś takim : http://www.pronar.com.pl/...ils&ref=A0302EC . Ale obstawiam bardziej korek, bo by Ci się grzało w korkach gdyby były spaliny w układzie chłodzenia :)
norbi20zg - 23 Czerwiec 2011, 00:01

Jutro Panowie dzień wolny więc czeka mnie troszkę zabawy. Odpowiadam na pytania
Węże od chłodnicy twarde. Ja obstawiam tak jak sugerujecie albo korek albo termostat. Ale pierwsze co obejrzę korek. ? Dzieki za posty jutro sprawdzę co dokładnie chodzi nie tak:) :D

nice-wawa - 23 Czerwiec 2011, 00:49

Dodam nic nowego albo korek lub termostat chodzi na małym obiegu.
Zabawę bym rozpoczął od zmiany na nowy korek a potem wymiana termostatu.

misza1 - 23 Czerwiec 2011, 06:30

no coz... u mnie podobne objawy... weze twarde... wywalało plyn... teraz wymiana silnika mnie czeka :-P
mlody_lukas - 23 Czerwiec 2011, 14:03

Witam a mi ubywa płynu może nie dużo ale możliwe ze to dopiero początek. Na 600 km ubyło ze zbiorniczka jakieś 0,5 cm. Przeglądałem co mogłem( łączenia węży, same węże ) i nie widzę gdzie może znikać ten płyn śladu nigdzie po nim nie ma. w płynie chłodzącym nie ma śladów oleju ani pod korkiem oleju nie ma żadnej białej mazi. Sam nie wiem gdzie juz szukać tego ubytku.
domelfm - 24 Czerwiec 2011, 01:15

nie szukać :)
to raczej normalna sytuacja czekaj na dalszy rozwój

mlody_lukas - 24 Czerwiec 2011, 16:17

domelfm napisał/a:
nie szukać :)
to raczej normalna sytuacja czekaj na dalszy rozwój


Czy ja wiem czy normalne raczej nie powinno nic znikać a niedługo jadę nad morze wiec nie chciał bym mieć niespodzianki.

norbi20zg - 26 Czerwiec 2011, 13:24

Panowie okazało się że całym problemem był termostat. Który się zablokował i nie puszczał dużego obiegu. Wyciągnąłem go całkowicie i jak narazie będę jeździł na dużym obiegu dopóki i nie kupię nowego. Chciałem się również poradzić ponieważ pojawił się następny problem mianowicie auto mi nie równo pracuje czuć wyraźnie ja to nazywam "bicie na motor" kolega polecił wymianę świec ale nic nie pomogło wiem stwierdził że kable zapłonowe do wymiany. Proszę o pomoc :idea:
polofix - 26 Czerwiec 2011, 13:36

skoro miałeś 80*C i tak się działo to termostat był raczej dobry. sprawdź czy nie leci ci para z wydechu. znaczyło by to spalanie płybu z układu.
norbi20zg - 26 Czerwiec 2011, 13:39

polofix napisał/a:
skoro miałeś 80*C i tak się działo to termostat był raczej dobry. sprawdź czy nie leci ci para z wydechu. znaczyło by to spalanie płybu z układu.



Termostat sprawdzałem po wyciągnięciu w domu zalałem gorącą wodą więc to nie możliwe żeby był sprawny a para nie leci z układu wydechowego.

Janusz51 - 26 Czerwiec 2011, 15:07

norbi20zg napisał/a:
Termostat sprawdzałem po wyciągnięciu w domu zalałem gorącą wodą więc to nie możliwe żeby był sprawny a para nie leci z układu wydechowego.

Nie wystarczy zalać gorącą woda bo do otwarcia termostatu trzeba ponad 80st i trzeba zmierzyć tą temp.
norbi20zg napisał/a:
Chciałem się również poradzić ponieważ pojawił się następny problem mianowicie auto mi nie równo pracuje czuć wyraźnie ja to nazywam "bicie na motor"

Wywalanie płynu; "bicie na motor"; to może być uszczelka lub głowica.

polofix - 26 Czerwiec 2011, 17:36

musisz zagotować wodę razem z termostatem! on powinien się całkiem otworzyć przy około 90*C. a włożenie w go w niewielką ilość wody, spowoduje gwałtowne jej schłodzenie nawet o kilkadziesiąt st. jeśli masz na cyferblacie coś ponad 80 to jest na 99% sprawny. gdyby był zły to chwilę potem masz gotowanko murowane,czyli ponad 100.
a nie chcę nic wróżyć ale moim zdaniem to może być uszczelka. przy temp 80st ze zbiorniczka przy jego odkręceniu może być conajwyżej [psyk] jak przy otwieraniu małego pepsi.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group