Mercedes W210 (okularnica) - Klimatyzacja nie chłodzi na wolnych obrotach
yarroslav - 10 Lipiec 2011, 09:00
Wymieniając sam filtr należy wymyć cały układ, osuszacza bym na razie nie wymieniał bo nie ma sensu.
phan - 12 Lipiec 2011, 19:19
Panowie, spadła trochę temperatura i klima śmiga, może problem leży w skraplaczu ? niby chłodnica wygląda bdb ale może to jakiś trop ?
jjankiello - 13 Lipiec 2011, 03:09
phan, czy masz klimatronik? Jak tak, zrób odczyt wartości rzeczywistych i zapodaj... wszystko powinno być jasne...
Jeśli nie, pozostaje podpięcie manometrów do wysokiego i niskiego ciśnienia i ich porównanie. Można to też zrobić przy pomocy maszyny do nabijania klimy, która taki test robi po nabiciu.
Różnica między wysokim ciśnieniem i niskim powinna być znaczna - jeśli różnią się w granicach 1-2 atmosfer lub mniej, to na 100% masz wywalony zawór rozprężny, do którego jest dostęp spod maski, w podszybiu.
Chłodzenie klimy zależy nie od skraplacza tylko od parownika, który jest zamontowany przy nagrzewnicy pod deską rozdzielczą. Bezpośrednio przed parownikiem jest zawór rozprężny. Jeśli gaz nie jest wystarczająco sprężony i potem rozprężony na zaworze (musi być różnica ciśnień), to nigdy nie uzyskasz wystarczającego efektu chłodzenia...
Co do ciśnienia - na zgaszonym silniku w poprawnie nabitym układzie powinieneś mieć minimum 6 Barów w obecnych temperaturach. Podczas pracy ciśnienie może osiągnąć nawet 20 Barów (zawór bezpieczeństwa wywala dopiero w pobliżu 40 B, więc bez obaw), wtedy włączają się wentylatory i spada do kilkunastu - ktoś już wcześniej pisał...
Co do osuszacza - taka jest poprawna nazwa (filtruje tylko trochę, głównie z wilgoci) nie ma prawa blokować przepływu czynnika - jakaś bzdura.
Owszem, dla zdrowia układu klimy dobrze go wymienić, zwłaszcza jeśli istnieje możliwość, że układ był kiedyś rozszczelniony. Niestety wiąże się to z ponownym opróżnieniem przed i nabiciem układu po wymianie...
W skraplaczu nic nie ma, on ma tylko schłodzić czynnik w układzie. Tam bym nie szukał...
A działa lepiej, gdy chłodniej, bo mniejsza różnica temperatur wewn.-zewn.
Jeszcze jedno - wcześniej ktoś wspomniał o zaworach ogrzewania - cenny trop. Jak się przyciął któryś w położeniu otwartym, będzie leciało ciepłe... jest wersja zaworków ogrzewania z dodatkową komorą oddzieloną gumową membraną, która gdy podziękuje, przepuszcza gorącą wodę do nagrzewnicy...
Ze wszystkich kratek leci takie samo powietrze przy włączonej klimie
Jest jeszcze jedna możliwość, ale najpierw wyjaśnijmy to, co powyżej... No i bardzo ułatwiłoby sprawę, gdybyś podał jaki masz rodzaj klimatyzacji lub nr VIN...
phan - 13 Lipiec 2011, 12:05
Dzięki wielkie za lekturę
jjankiello napisał/a: | czy masz klimatronik? |
Manualna klima.
jjankiello napisał/a: | Różnica między wysokim ciśnieniem i niskim powinna być znaczna |
Nie pamiętam dokładnie ile było ale więcej niż 1-2 atm.
jjankiello napisał/a: | Ze wszystkich kratek leci takie samo powietrze przy włączonej klimie |
Tak
jjankiello napisał/a: | No i bardzo ułatwiłoby sprawę, gdybyś podał jaki masz rodzaj klimatyzacji lub nr VIN... |
Proszę WDB2100251A716146
Tomek 007 - 7 Lipiec 2012, 23:05
Witam.
Czy ktoś z Was wie jaka powinna być temp. nawiewu przy klimie ustawionej na minimum (klima manualna)?
Klimatyzacja chłodzi, układ był dobijany i odgrzybiony w zeszłym sezonie, mam jednak wątpliwości czy chłodzi z maksymalną mocą/
Adaśko - 8 Lipiec 2012, 12:20
Tomek 007 napisał/a: | jaka powinna być temp. nawiewu przy klimie ustawionej na minimum | Jak będzie w okolicach 7 stopni to nie ma zastrzeżeń.
Tomek 007 - 8 Lipiec 2012, 20:55
Adaśko napisał/a: | Jak będzie w okolicach 7 stopni to nie ma zastrzeżeń. |
U mnie jest 6*C, więc myślę że jest ok.
Dziś mierzone.
|
|
|