To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Mercedes W210 (okularnica) - Klimatyzacja nie chłodzi na wolnych obrotach

yarroslav - 10 Lipiec 2011, 09:00

Wymieniając sam filtr należy wymyć cały układ, osuszacza bym na razie nie wymieniał bo nie ma sensu.
phan - 12 Lipiec 2011, 19:19

Panowie, spadła trochę temperatura i klima śmiga, może problem leży w skraplaczu ? niby chłodnica wygląda bdb ale może to jakiś trop ?
jjankiello - 13 Lipiec 2011, 03:09

phan, czy masz klimatronik? Jak tak, zrób odczyt wartości rzeczywistych i zapodaj... wszystko powinno być jasne...
Jeśli nie, pozostaje podpięcie manometrów do wysokiego i niskiego ciśnienia i ich porównanie. Można to też zrobić przy pomocy maszyny do nabijania klimy, która taki test robi po nabiciu.
Różnica między wysokim ciśnieniem i niskim powinna być znaczna - jeśli różnią się w granicach 1-2 atmosfer lub mniej, to na 100% masz wywalony zawór rozprężny, do którego jest dostęp spod maski, w podszybiu.

Chłodzenie klimy zależy nie od skraplacza tylko od parownika, który jest zamontowany przy nagrzewnicy pod deską rozdzielczą. Bezpośrednio przed parownikiem jest zawór rozprężny. Jeśli gaz nie jest wystarczająco sprężony i potem rozprężony na zaworze (musi być różnica ciśnień), to nigdy nie uzyskasz wystarczającego efektu chłodzenia...

Co do ciśnienia - na zgaszonym silniku w poprawnie nabitym układzie powinieneś mieć minimum 6 Barów w obecnych temperaturach. Podczas pracy ciśnienie może osiągnąć nawet 20 Barów (zawór bezpieczeństwa wywala dopiero w pobliżu 40 B, więc bez obaw), wtedy włączają się wentylatory i spada do kilkunastu - ktoś już wcześniej pisał...

Co do osuszacza - taka jest poprawna nazwa (filtruje tylko trochę, głównie z wilgoci) nie ma prawa blokować przepływu czynnika - jakaś bzdura.
Owszem, dla zdrowia układu klimy dobrze go wymienić, zwłaszcza jeśli istnieje możliwość, że układ był kiedyś rozszczelniony. Niestety wiąże się to z ponownym opróżnieniem przed i nabiciem układu po wymianie...

W skraplaczu nic nie ma, on ma tylko schłodzić czynnik w układzie. Tam bym nie szukał...
A działa lepiej, gdy chłodniej, bo mniejsza różnica temperatur wewn.-zewn.

Jeszcze jedno - wcześniej ktoś wspomniał o zaworach ogrzewania - cenny trop. Jak się przyciął któryś w położeniu otwartym, będzie leciało ciepłe... jest wersja zaworków ogrzewania z dodatkową komorą oddzieloną gumową membraną, która gdy podziękuje, przepuszcza gorącą wodę do nagrzewnicy...
Ze wszystkich kratek leci takie samo powietrze przy włączonej klimie :?:

Jest jeszcze jedna możliwość, ale najpierw wyjaśnijmy to, co powyżej... No i bardzo ułatwiłoby sprawę, gdybyś podał jaki masz rodzaj klimatyzacji lub nr VIN...

phan - 13 Lipiec 2011, 12:05

Dzięki wielkie za lekturę :wink:

jjankiello napisał/a:
czy masz klimatronik?


Manualna klima.

jjankiello napisał/a:
Różnica między wysokim ciśnieniem i niskim powinna być znaczna


Nie pamiętam dokładnie ile było ale więcej niż 1-2 atm.


jjankiello napisał/a:
Ze wszystkich kratek leci takie samo powietrze przy włączonej klimie :?:


Tak

jjankiello napisał/a:
No i bardzo ułatwiłoby sprawę, gdybyś podał jaki masz rodzaj klimatyzacji lub nr VIN...


Proszę WDB2100251A716146

Tomek 007 - 7 Lipiec 2012, 23:05

Witam.
Czy ktoś z Was wie jaka powinna być temp. nawiewu przy klimie ustawionej na minimum (klima manualna)?
Klimatyzacja chłodzi, układ był dobijany i odgrzybiony w zeszłym sezonie, mam jednak wątpliwości czy chłodzi z maksymalną mocą/

Adaśko - 8 Lipiec 2012, 12:20

Tomek 007 napisał/a:
jaka powinna być temp. nawiewu przy klimie ustawionej na minimum
Jak będzie w okolicach 7 stopni to nie ma zastrzeżeń.
Tomek 007 - 8 Lipiec 2012, 20:55

Adaśko napisał/a:
Jak będzie w okolicach 7 stopni to nie ma zastrzeżeń.


U mnie jest 6*C, więc myślę że jest ok.
Dziś mierzone.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group