To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Układ chłodzenia, ogrzewanie, wentylacja, klimatyzacja - Dziwnie zachowujący się nawiew

asziatko - 17 Marzec 2016, 00:46

Muciek, prócz numeru silnika co jest widoczny na zdjęciu innego numeru nie ma ani na łopatkach ani na obudowie trzymającej. Nic, kompletnie bez numerów jest.

Właśnie widzę że na Allegro nie ma takich silników, może być ciężko co kolwiek zrobić teraz żeby dostać silnik.

A w ogóle jak zdemontować łopatki te czarne z silnika w razie przełożenia?.

michele - 17 Marzec 2016, 11:27

Ściągacz do łożysk i delikatnie ściągnąć
albo drugi sposób (nie testowany) drutem zrobić pętlę do śruby z nakrętką nakręconą na początek, potem śrubę wkręcać, tak, żeby pociągnąć do góry drut z całymi łopatkami.

Ja swoje łopatki ściągałem w imadle zeszła w imadle, tzn. otwarłem imadło, aby silnik wpadł, ale oparł się na jak największej powierzchni łopatek i delikatnie młotkiem po trzpieniu.

Łopatki z W124 są delikatniejsze i połamały się od razu :/

Zanim co zrobiłem to wystający trzpień oczyściłem papierem ściernym oraz nalałem wd-40.

Ogólnie to uważaj:)

asziatko - 17 Marzec 2016, 16:26

To co rozeznałem temat po okolicznych szrotach także nie ma takiego silnika do nawiewu jak i całego nawiewu jak ja potrzebuje, tak jak pisałeś michele.

Póki co wziąłem go jeszcze raz przesmarowałem, wyczyściłem, wyczyściłem szczotki i zostawiłem go na noc. Rano go założyłem i powiem Wam że póki co jest dobrze, nie ma świstu, szumu działa dobrze jak dawniej :) .

Owszem michele próbowałem właśnie ściągnąć łapatki poprzez uderzenia w trzpień ale nie pokonałem ich, ale dzięki tym poru puknięciu młoteczkiem tak jak by ożyły łożyska :) .

Rozglądam się za silnikiem i za całym nawiewem może uda się coś sensownego trafić.

michele - 24 Marzec 2016, 09:37

Jakbyś miał na przymiarkę, to spróbuj z W124 - sprawdź - może to będzie to, co by Ci wystarczyło. Ogólnie jak masz już luzy, to za chwilę znów będzie Ci chodził kiepsko.

Ja niestety czasu nie mam, aby się za to zabrać - święta idą i trochę obowiązków mam.

asziatko - 24 Marzec 2016, 09:50

Póki co przesmarowałem go raz jeszcze, wyczyściłem i założyłem.

Z kolegą lech149 z Forum myślę zdjąć łopatki i dostać się do łożyska żeby je wymienić. Ale z racji pracy i innych obowiązków jeszcze do tego nie dotarłem.

W między czasie patrzyłem za silnikiem ale ciężko jest dostać taki jak ja mam, nie wiedziałem że może pasować od W124, popatrzę jeszcze za tym.

lech149 - 24 Marzec 2016, 11:04

A jest luz poprzeczny ?
asziatko - 24 Marzec 2016, 11:09

lech149, tak naprawdę jako takich luzów nie wyczuwam jak sprawdzam łopatki.

Jedynie co to tylko ciężko było obrócić łopatkami, praktycznie stały w miejscu, jak jest dwukrotnie przesmarowałem to latają już luźnawo.

Wszystko trzyma się sztywno, bez wyczuwalnych luzów czy jakiś stuków.

lech149 - 24 Marzec 2016, 16:47

Chyba bez zdjęcia wiatraka się nie obejdzie . Jeżeli tam jest łożysko , to jest one ZZ , to znaczy obustronnie zakryte . I to zakrycie można czasowo usunąć . wstrzyknąć strzykawką lekarską smar do łożysk i powtórnie zakryć . Robiłem tak dziesiątki razy . Ideałem byłoby przemycie . Też jest możliwe .
Pioterek - 24 Marzec 2016, 22:36

Tam są łożyska ślizgowe wg mnie.
lech149 - 24 Marzec 2016, 22:43

Marzeniem byłoby wyjęcie wirnika , wypolerowanie oski , przesmarowanie i hula następne 10 lat . :D

[ Dodano: 24 Marzec 2016, 21:53 ]
Jeżeli nie ma tam łożysk , to jak dobrze pamiętam , to są tuleje z fosforobrązu , gotowane w
oleju i nie wymagają smarowania . Ale kurz i bród robią swoje . :evil:

asziatko - 11 Czerwiec 2016, 17:29

Czy może ktoś z Was wyjaśnić mi czym różni się silnik dmuchawy nawiewu od wersji z klimatyzacją od wersji bez klimatyzacji?.

Pominąwszy opornik/rezystor gdzie musi być przy klimatyzacji.

Tylko interesuje mnie sam "motor" silnik czy jest różnica w samym silniku pomiędzy wersją z klimą, a w wersji bez klimy.

Np. ten co ja mam w samochodzie MB jest BOSH z metalowym jak by środkiem, a widziałem jeszcze inny silnik co miał taką plastikową nakładkę na środek i wówczas na to montowało się uchwyt i się przykręcało.

MateM - 21 Czerwiec 2016, 07:31

nie jestem pewien ale jak już to ròżnica jest miedzy przed liftem a po jezeli chodzi o sam silnik dmuchawy. tam kwestia byla chyba innego "jeża"
asziatko - 21 Czerwiec 2016, 17:48

MateM, a co jest rozumowane jako "jeż" :) ?. Pytam bo nie wiem :) .
Abdul - 21 Czerwiec 2016, 20:29

asziatko, rezystor dmuchawy :)
asziatko - 21 Czerwiec 2016, 22:50

Abdul, a to już wiem co to jest :) . Z tym że ten rezystor co mam pasuje także do tego uchwytu zarówno w silniku BOSH jak również tego co mam kupionego na szrocie.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group