To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - 220D zaslona dymna z rury wydechwej

tomi382 - 13 Luty 2012, 12:58

Miałem jechać dzisiaj na sztum a wieczorem wczoraj zasłona dymna 5 tys obrotów i nie mogłem go zgasić. pompa trochę cieknie ale jeździło. Olej jest normalny stan ale sprawdze jeszcze, dam mechanikowi zeby sprawdził wtryski. Czy możliwe żeby wtryski padły wszystkie na raz?
EDIT stan oleju w normie, i wydaje mi się że jak kopcił to kapało paliwo z tłumika i był smród niespalonego paliwa.

badmojo - 13 Luty 2012, 18:34

tomi382 To nie wtryski. Ta zasłona dymna (biało-niebieska) i wściekle wysokie obroty to efekt spalania oleju silnikowego. Oleju nie ubywa w wielkich ilościach i można tego na miarce zauważyć.
Olej najczęściej dostaje się przez odmę. W moim poprzednim aucie skończyło się to remontem silnika, ale to nie był :mb:
Trzeba znaleźć przyczynę przedostawania się oleju do dolotu powietrza.
Może to tylko przedmuchana uszczelka pod głowicą?
1. Zdejmij kolektor dolotu powietrza i sprawdź czy tam jest olej.
2. Na pracującym silniku sprawdź czy "bulgoce" Ci w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzącego. Jeśli tak powinien też wydobywać się stamtąd zapach spalin.
Jeśli ad 1 i 2 to nie. To może pompa Lukas, która chyba jest też smarowana olejem i być może przez nią dostaje się olej do komory spalania. Ale to muszą potwierdzić znawcy tego forum.
I nie jeździj z tym bo zakatujesz silnik, bo jak się spala olej to nie zgasisz silnika dopóki on się nie wypali.

tomi382 - 13 Luty 2012, 21:00

najpierw idą wtryski do sprawdzenia. A po nich wymiana pompy. Olej w normie. Dam znać na bierząco co i jak.. Narazie auta nie pale bo odrazu na zimnym wchodzi na obroty i dymu pełno
badmojo - 14 Luty 2012, 09:51

tomi382 napisał/a:
najpierw idą wtryski do sprawdzenia. A po nich wymiana pompy. Olej w normie. Dam znać na bierząco co i jak.. Narazie auta nie pale bo odrazu na zimnym wchodzi na obroty i dymu pełno

Jaki kolor ma ten dym?
Jeśli jest jasny, to wtryski sobie odpuść. Szkoda kasy. Za dużo ON dymi na czarno. Jeśli dostaje się olej do komory spalania dym biało-niebieski!
1. Zdjęcie dolotu i sprawdzenie czy jest tam olej nic nie kosztuje.
2. Jeśli masz wyciek na pompie, to i tak warto to zrobić. A jest wielce prawdopodobne, że tamtędy dostaje się olej.

tomi382 - 14 Luty 2012, 15:39

Pompa od vito- 400zł
załozenie 400zł
do tego remont głowicy bo gość gada ze kanał olejowy puszcza olej do komory a gość kumaty i mam pełne zaufanie do niego.
Mechanik ma swój wielki warsztat i remontuje głowice oraz pompy z całego niemal województwa

badmojo - 14 Luty 2012, 16:44

tomi382 napisał/a:
Pompa od vito- 400zł
załozenie 400zł

Trochę dużo, za to założenie
tomi382 napisał/a:
do tego remont głowicy bo gość gada ze kanał olejowy puszcza olej do komory a gość kumaty i mam pełne zaufanie do niego.
Mechanik ma swój wielki warsztat i remontuje głowice oraz pompy z całego niemal województwa

Jak to robić to tylko w mega zaufanym warsztacie. Tanich partaczy jest sporo. Coś o tym niestety wiem.

artek88 - 14 Luty 2012, 17:31

tomi382 a mógłbyś bardziej obrazowo przedstawić wymianę na pompę od vito 2.3 , tj. czy koło rozrządu pasuje, gaszenie itd.
tomi382 - 14 Luty 2012, 19:26

to już nie moja głowa. Gość ma wszystko zrobić tak że ma działać jak oryginał
Jary - 14 Luty 2012, 20:09

tomi382 napisał/a:
Pompa od vito- 400zł


To trochę za mało i to nie wszystko :wink:

tomi382 - 14 Luty 2012, 21:19

pompa z osprzętem za 400zł
bart1527 - 15 Luty 2012, 11:48

tomi382 napisał/a:
do tego remont głowicy bo gość gada ze kanał olejowy puszcza olej do komory a gość kumaty i mam pełne zaufanie do niego.
Mechanik ma swój wielki warsztat i remontuje głowice oraz pompy z całego niemal województwa
- jak opuszcza olej do cylindra, to pęknięta głowica (chyba że tylko uszczelka), a tego się nie remontuje tylko wymienia głowice. Niby można spawać, ale raczej nikt Ci na to gwarancji nie da...
Zastanów się bo może taniej będzie kupić głowice na alledrogo niż robić dwa razy.
Powodzenia.

tomi382 - 15 Luty 2012, 12:36

jak będzie pęknięta to kupię wtedy na allegro jakąś

[ Dodano: 17 Luty 2012, 19:48 ]
Wtryski wyczyszczone i auto chodzi. Wina może być po stronie letniego paliwa z stacji no name



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group