Ogólnie o C-klasie - archiwum - mam problem kurka i sie przerazilem! pomozcie
Anonymous - 7 Kwiecień 2006, 12:15 Temat postu: mam problem kurka i sie przerazilem! pomozcie witam,
Sluchajcie czy ktos z Was tak mial?.......zostawilem wlaczone swiatla na noc i rozladowal sie akumulator ..odpalilem auto na kable ale niestety przestal mi dzialac licznik kilometrow, predkosciomierz i swieci sie kontrolka ABS! nic nie daje zgaszenie i odpalenie sam. ponownie....jak ktos zna przyczyne prosze o odp.
Adam8203 - 7 Kwiecień 2006, 13:08
Witaj. Prawdopodobnie powstał błąd i musisz jechać na komputer do Merca żeby Ci to wykasowali. Taka przyjemność kosztuje 100zł a trwa około 5 min . Tak mi się wydaje chodz pewien nie jestem. U mnie paliła sie kontrolko SRS bo wypiołem kostke od licznika nie wyłanczając zapłonu.Zapłaciłem 100 i błąd wykasowali. Pozdrawiam
zmichal - 7 Kwiecień 2006, 15:14
spróbuj na chwilę odłączyć masę od akumulatora - może się zresetuje!
U mnie jak mi fiksował centralny zamek taki zabiegł pomagał!
Kowal - 7 Kwiecień 2006, 22:28
Nie jestem zbyt doswiadczony ale tez wydaje mi sie ze to jest blad i ztrzeba go usunac komputerowo.
Pozdro
Gerri - 8 Kwiecień 2006, 08:26 Temat postu: Re: mam problem kurka i sie przerazilem! pomozcie
ppppp napisał/a: |
Sluchajcie czy ktos z Was tak mial? |
Witam.
Może kolega byłby uprzejmy napisać, co za model i co za rocznik
Na przestrzeni lat wyprodukowano kilkadziesiąt modeli tego samochodu które różnią się (czasem bardzo znacznie) instalacją elektryczną, więc nie mając bliższych danych możemy sobie gdybać przez kilkadziesiąt postów...
Z opisanych objawów można stwierdzić, że winny tu może być niedziałający ABS. Brak wskazań prędkościomierza i drogomierza jest uszkodzeniem wtórnym, gdyż licznik działa bez linki, na podstawie sygnałów otrzymywanych właśnie od ABS-u.
Tak się dzieje, gdy zostanie odcięte zasilanie układu ABS. Może kolega na ułamek sekundy pomylił kable rozruchowe? Wtedy zadziała układ zabezpieczający komputery pojazdu przed taką ewentualnością. W starszych rocznikach jest to taki srebrny przekaźnik w komorze silnika, po prawej stronie, na podszybiu, pod plastikową klapką. Przekaźnik ma na górze dwa bezpieczniki - sprawdź je. Jeżeli takiego przekaźnika nie ma, to widać jest to rocznik późniejszy auta i to zabezpieczenie jest wykonane w inny sposób. Nie znam jednak ani modelu ani rocznika
Z rozłączaniem klemy to bardzo często prawda: sterowniki najbardziej głupieją w sytuacji, gdy zasilane są napięciem znacznie niższym od znamionowego (rozładowany akumulator) Próba rozruchu w takich warunkach powoduje dalszy spadek napięcia i nieprzewidziane komplikacje.
Anonymous - 9 Kwiecień 2006, 11:37
Witam miałem taki sam problem i w pełni zgadzam się z Garry-m padło ci któreś z zabezpieczeń w ABS na przekażniku jest bezpiecznik i to jest przyczyna braku ABS licznik powinien zacząć działać a jeśli nie to sprawdź wszystkie bezpieczniki.
Pozdrawiam
|
|
|