Układ chłodzenia, ogrzewanie, wentylacja, klimatyzacja - Pompa wody jak poznać że się kończy ?
Michał_fitness - 10 Kwiecień 2007, 17:26 Temat postu: Pompa wody jak poznać że się kończy ? I jakie pomy polecacie do C 180 ?? , a jakich firm sie wystrzegać trzeba .
dzięki
lojek - 10 Kwiecień 2007, 17:30
Jednym z objawów jest jej nieszczelność.
Michał_fitness - 10 Kwiecień 2007, 17:40
No i coś takiego sie pojawiło ostatnio zapaliła mi sie kontrolka wody dolałem , pojechałem do mechanika , ale nic nie widać by coś ciekło .Podobno jak jest gorąca to może popuszczać wodę. A i coś jeszcze jakiś szum i drgania osłony plastikowej nad pompą .Pasek jest napięty i jak sie go wciśnie to powraca więc napinacz chyba jest dobry , Jakieś sugestie . Jest tam jakiś taki jak amortyzator czy coś w tym stylu ?? Koleś najlepiej by wszystko wymienił tyko czy napewno trzeba wymieńić ?
lojek - 10 Kwiecień 2007, 17:47
U mnie też swojego czasu ciekło pisałem o tym i musiałem dolewać 3-4 setki płynu miesięcznie , dodam iz pompa była wymieniona ale nie pomogło dalej ubywało płynu wkońcu dolałem jakiegoś spocyfiku uszczelniajacego było to w listopadzie i od tamtego czasu nie dolałem ani grama.
Dodam jeszcze że miałem uszkodzone wisko i silnik troche łapał wysoka temp. ale teraz wisko naprawione i żadnych problemów z temp.
Obserwuj autko a jak nie ujawnisz wycieku możesz zrobić tak jak ja.
Aloiz - 10 Kwiecień 2007, 17:49
Ja tez miałem przygody z pompa wody ..... po prostu sie rozszczelnila i zaczęła wyrzucać płyn po całej komorze silnika.... kupiłem pompę firmy KWP koszt 180 plus nowy pasek wielorokowy Conti-tech 50 zł no i oczywiście nowy płyn ( weszło ponad 7 litrów), wymianie przeprowadziłem z kumplem pod domem.... zajęto to nam ponad 4 godziny......
Michał_fitness - 10 Kwiecień 2007, 18:09
Ja temperaturę mam około 80C stopni więc w normie , czy trudna jest wymiana tej pompy ?
A tego napinacza i amortyzatorka ?
ktoś wie
Aloiz - 10 Kwiecień 2007, 19:03
Ja aby wymienić pompę wody to musiałem spuścić płyn z układu . następnie wymontować chłodnice, ściągnąć Visko z wentylatorem. Musisz poluzować amortyzatorek bo inaczej nie ściągniesz paska ale to chyba logiczne... co do napinacza to nie wymieniałem bo był w porządku, pompa mocowana jest chyba na 8- 10 śrub ( dokładnie nie pamiętam) później założyć nowa pompę i poskładać resztę i na kocu dobrze odpowietrzyć układ chłodniczy....
Anonymous - 11 Kwiecień 2007, 12:30
Mam pytanie dotyczące korka przy zbiorniczku wyrównawczym chodzi mianowicie o to czy ten korek powinień być zakręcony czy może być przekręcony tylko na raz (ktoś mi kiedys mówił że na lato powinień być do połowy żeby uchodziło ćiśnienie
sewan - 11 Kwiecień 2007, 14:24
Maciej napisał/a: | ktoś mi kiedys mówił że na lato powinień być do połowy żeby uchodziło ćiśnienie |
Nie słuchaj "ktosiów" bo gadają bzdury.
Układ chłodzenia musi być szczelny, żeby spełniał swoją funkcję. Korek ma być zakręcony.
mgold234 - 9 Czerwiec 2009, 16:33 Temat postu: pompa wody jekiej firmy?? Zbliża sie u mnie wymiana pompy wody i nie wiem jakiej firmy zrobic zakup zeby dlugo i dobrze mi slużyla??? (MB Esprit 2.0 98r.) Wielkie dzieki za Pomoc !!
Marcin13736 - 9 Czerwiec 2009, 19:38
Kolego pierwszego montażu pompa jest firmy "Rouvile" lub jakoś tak to się piszę. Za nówkę dałem 170zł, ale okazało się że wyciek był gdzie indziej. Teraz mam pompę wyjętą z mojego MB do przedania. Silnik 2,5 td (150KM). Jak coś to polecam- daję gwarancję! Wymiana u mnie- jakieś 3h. Trzeba wyjąć śmigło, visko, pasek i reszta na wierzchu...Można to zrobić samemu bez problemu, jeśli się trochę ma zamiłowania do samochodów
zin19 - 9 Czerwiec 2009, 21:10
Cytat: | Kolego pierwszego montażu pompa jest firmy "Rouvile" lub jakoś tak to się piszę. |
Pisze się Rouville i z pewnością nie jest to pompa pierwszomontażowa bo ta firma sprzedaje tylko na aftermarket. Tak czy inaczej firma nie jest zła , można ją polecić. Ja mam założoną pompę Metelli i nic się nie dzieje , wiem że polecić można także DOLZ-a.
Uszkodzona pompa "puszcza" płyn przez dodatkowy otwór.
goner - 9 Czerwiec 2009, 23:34
wymiana pompy w 1.8 po lifcie zajęła mi 30 minut, kupiłem pierwszą z brzegu bo koszt był niski ( 90zł) a gwarancja dwu letnia i szybka wymiana. moja nie ciekła tylko szumiała i to mocno- pompa fabryczna , przebieg 200 tys, po wymianie cisza i spokój.
pip - 11 Czerwiec 2009, 06:55
sewan napisał/a: | Maciej napisał/a: | ktoś mi kiedys mówił że na lato powinień być do połowy żeby uchodziło ćiśnienie |
Nie słuchaj "ktosiów" bo gadają bzdury.
Układ chłodzenia musi być szczelny, żeby spełniał swoją funkcję. Korek ma być zakręcony. |
dokładnie tak, w szczelnym układzie temperatura może przekroczyć 100 st. C a woda się nie zagotuje,
jak dostanie się powietrze to woda się zagotuje, wzrośnie ciśnienie gazów i wtedy najczęściej widać "bum" obłok pary i jakiegoś delikwenta próbującego zjechać na pobocze.
ostatnio widzałem starego golfa w koru jak zrobił "bum" (choć były objawy już wcześniej bo mu uchodziła woda przez odpowietrzenie w korku i parowała na gorącym silniku) to połamała się atrapa między światłami - wypadła - wnioskuję, że demolkę miał sporą.
co do pompy to łożyska słychać. - zdjąć pasek i zakręcić pompą, a jak już słychać podczas jazdy - to znaczy, że możesz nie dojechać do domu na tej pompie
Przemek - 12 Listopad 2009, 21:12
Właśnie jestem po wymianie pompy wody, zakupiłem nowa firmy Ruville za 165 zl. U mnie zaczela ciec i to byl główny objaw jej niesprawności, po demontażu paska szlo wyczuć tez bardzo maly luz na kole pasowym pompy. Wymiana nie jest zbyt skomplikowana - zrobił mi to mechanik w stodole na wichurze polecony przez kolege - wcześniej pracował w serwisie a teraz sam sobie szefem - i tu UWAGA skasował za to tylko 30 zl. Przy jakich przebiegach wymienialiście swoje pompy ? u mnie byla jeszcze oryginalna a przebieg ok 189 tys km
|
|
|