To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Układ chłodzenia, ogrzewanie, wentylacja, klimatyzacja - Pompa wody jak poznać że się kończy ?

kamil_0793 - 11 Lipiec 2015, 22:35

magicwojtek, w ASO ponad 500, ja nie wsadzam do siebie zamienników, dlatego zanim coś wymienię, to muszę to dokładnie wiedzieć, co padło :P
wiskontii - 11 Lipiec 2015, 23:30

kamil_0793, Ja stawiam na termostat pompa by piszczała szumiał wiem bo to u siebie przerabiałem jesli chodzi o termostat to też przerabiałem w Benzynie i on umnie padł i zaczeło sie gotowanie Wahler Bardzo Dobra Firma :!: :!:
magicwojtek - 12 Lipiec 2015, 09:27

Wahler to firma na pierwszy montaż termostatów w C klasie... i w aso z tego co pamiętam to raczej 150-160 zł a nie 500...
kamil_0793 - 12 Lipiec 2015, 11:49

magicwojtek, zwracam honor, patrzyłem na cenę kompletnego termostatu w obudowie. Faktycznie sam termostat kosztuje niecałe 179 zł :)
wiskontii, też najbardziej mi to wygląda na termostat, dzięki za sugestie.

magicwojtek - 12 Lipiec 2015, 13:08

kamil 30 min i wymienione :P
sam wymieniałem z 2-3 miesiace temu

kamil_0793 - 12 Lipiec 2015, 13:36

magicwojtek, z ręką w gipsie wolę nie ryzykować wymiany :mrgreen:
perzu126 - 12 Lipiec 2015, 18:53

Ja w Pro merc kilka lat temu za oryginał płaciłem... 50zl
MasaKa - 25 Luty 2016, 20:28

Witam wszystkich bardzo serdecznie,
Od miesiąca jestem właścicielem W202 z silnikiem 1.8 w automacie z 97 roku.

Wczoraj podczas jazdy zaświeciła mi sie kontrolka niskiego poziomu płynu chłodniczego, mimo że zbiorniczek wyrównawczy był pełny. Po powrocie do domu poczytałem forum zajrzałem pod maskę i stwierdziłem ze wtyczka od czujnika poziomu płynu jest wilgotna, po przetarciu i wysuszeniu wtyczki sprężonym powietrzem kontrolka zgasła.

Dzisiaj podobna sytuacja, okazało się że płyn chłodniczy wylewa się wężykiem odpowiadającym za wylewanie nadmiaru płynu ze zbiorniczka wyrównawczego(krótki wężyk przyłączony do króćca pod wlewem od płynu) i przez to zalewa mi przewody od czujnika.

Mimo wycieków zbiornik wyrównawczy płynu chłodniczego wydaje się być wciąż pełny.
Temperatura auta nie przekracza 80 stopni.
Czy takie zachowanie auta o czymś swiadczy?

Jako nowy użytkownik cklasy mam jeszcze jedno pytanie: czy to normalne ze wąż łączący pompe wody i dolne wejscie chłodnicy dość mocno pracuje (rusza się) ?

Z góry bardzo dziękuje za wszystkie odpowiedzi:)

kamil_0793 - 26 Luty 2016, 00:27

MasaKa, mam wrażenie, że trochę nie ten dział, ale: skoro płyn wylewa się tym wężykiem, to chyba wypadałoby go wymienić/naprawić? Prawdopodobnie wyciek jest tak mały, że potrzeba długiego czasu, aby dostrzec zmiany w poziomie płynu chłodniczego. Chyba, że w zbiorniczku płyn ma konsystencję i wygląd mleka, dodatkowo bulgocze po otwarciu korka zbiorniczka na pracującym silniku. Wtedy, to masz już grubszy problem.
MasaKa napisał/a:
Jako nowy użytkownik cklasy mam jeszcze jedno pytanie: czy to normalne ze wąż łączący pompe wody i dolne wejscie chłodnicy dość mocno pracuje (rusza się) ?
Nie wydaje mi się. Dlatego sprawdź, czy Ci nie masz bąbelków w zbiorniczku wyrównawczym przy odpalonym silniku.
Daniel - 26 Luty 2016, 09:00

MasaKa, na Twoim miejscu zaczął bym od wymiany korka zbiorniczka wyrównawczego.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group