To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

LPG - Szarpanie Samochodem na LPG przed przekroczeniem 70'C

mlody_lukas - 11 Styczeń 2012, 15:01
Temat postu: Szarpanie Samochodem na LPG przed przekroczeniem 70'C
Witam, mam problem z moją gwiazdą na gazie, a właściwie jadąc spokojnie przekroczę 2 tys obrotów i puszcze gaz obroty będą powoli spadać do 1500( cały czas na biegu) to po nagłym dodaniu gazu samochód zaczyna się krztusić i strasznie go szarpać wtedy muszę szybko mu wcisnąć sprzęgło. Dodam że dzieje się tak tylko przed osiągnięciem 70 stopni i tylko na gazie jak już osiągnie te 70 stopni to chodzi idealnie.
A gaz to BRC sequent 24.
Pozdrawiam

maurycy - 11 Styczeń 2012, 15:04

podpinałeś pod komputer ?? bez tego ani rusz !!

p.s. zmień nazwę tematu na jakiś sensowny opis.......

mlody_lukas - 15 Styczeń 2012, 18:57

Był podpięty pod komputer i komputer pokazał że wszystko w porządku oczywiście u gaziarza tam gdzie był montowany gaz. Mówią że muszę podjechać do tarnowa tam powinni sobie poradzić, bo oni nie wiedzą już co jest. Ale w następnym tygodniu podjadę i zażądam wymiany wtrysków bo jeszcze są na gwarancji, były wymienione jakieś 4 miesiące temu. Dodam że po wymianie był problem z przełączaniem na gaz miały opóźniony czas reakcji ale wgrali nowy program i przełącza dobrze tylko teraz to szarpanie na wolnych :(
TraczU - 15 Styczeń 2012, 20:21

maurycy, rusz rusz
mlody_lukas, a kiedy wymieniałes swiece ? kiedy wymieniałes przewody zapłonowe z cewkami ?
jak maja mniej niz kilka tys przebiegu st sprawdz kable dochodzące do cewek. Nie wysokiego napięcia, ale te od sterownika.

Camel- - 16 Styczeń 2012, 11:53

Tym bardziej, że teraz pada i wilgotno. Potwierdzam słowa Traczu. Kable pewnie już się poddają i dopiero jak jest gorąco pod maską i wilgoć odparuje, zaczynają nie przebijać. Świeczki też do obejrzenia.
mlody_lukas - 17 Styczeń 2012, 17:47

Swiece I przewody wymienilem rok temu. Cewek nie wymienialem bo pod komputerem nic nie wychodzilo I samochod chodzil pieknie. Piszecie ze wilgoc to czemu na benzynie nie ma zadnych obiawow samochod chodi idealnie tylko na gazie na zimnym ?
Dodam jeszcze ze dzieje sie tak jak przy 1500 obrotach wcisne maxxymalnie gaz a jak bede delikatnie zwiekszal to juz szarpania nie ma.

Camel- - 17 Styczeń 2012, 21:41

Na benzynie pali lepiej bo jest łatwiejsza do zapalenia od gazu :) Jeśli iskra nie może przeskoczyć w komorze spalania to przeskoczy poza nią - albo przez kabel do masy, albo przez obudową cewki do masy (brrrr) albo energia pozostanie w uzwojeniu cewki co doprowadzi do jej uszkodzenia. Dodając mocno gazu na niskich obrotach pogarszasz warunki do zapłonu jeszcze bardziej, dlatego układ zapłonowy nie może się wyrobić stąd przerywanie.
To co opisujesz to klasyczny przypadek wypadania zapłonów spowodowany słabą kondycją układu zapłonowego: świeca-kabel-cewka.
To, że wymieniałeś kable rok temu nic nie oznacza bo nawet nie napisałeś jakie to kable. Świece wymieniane rok temu i nawet nie zaglądanie do nich przez rok to dość sporo czasu. Im gorsza kondycja świec i kabli tym bardziej dostaje się cewkom i skraca się ich zywotność więc radzę uważać.

TraczU - 17 Styczeń 2012, 23:16

mlody_lukas, pod co był podpinany? Stardiagnosis powienin odczytac ilość wypadnietych cykli. Pojedz na komputer gazowy i zobacz jak jest z wtryskiem gazu. Jesli masz uszkodzona cewke badź kabel to na którymś cylindrze powinien być spadek. Wtedy wymienisz i bedzie miodzio. :)
i tak jak Camel napisał:
1.jakie swiecei
2.jakie kable
3. jaki przebieg na tym ? bo ROK nic nie mowie

mlody_lukas - 18 Styczeń 2012, 18:54

Kable BERU + 2 kapturki boscha
Swiece NGK ale ktore teraz nie powiem
I wymiana nie byla rok temu tylko 8 miesiecy a przebieg to jakies 12 tys

A jak moge sprawdzic te cewki I przewody do tych cewek I w ktorym miejscu te przewody przy sterowniku ?

Byl podpinany pod stardiagno I jest tylko jeden blad ze zla mieszanka od sondy lambda ale to pewnie przez gaz. A pod kompem gazu nic nie pokazalo

TraczU - 18 Styczeń 2012, 19:15

mlody_lukas napisał/a:
8 miesiecy a przebieg to jakies 12 tys
czyli swieczki do wymiany.
mlody_lukas napisał/a:
A jak moge sprawdzic te cewki I przewody do tych cewek I w ktorym miejscu te przewody przy sterowniku ?

po pierwsze odpal zdjemij dekielek tu gdzize cewki i swiece, weż domowy spryskiwacz taki jak do okien tylko ze z wodą i spryskaj zeby byla wilgoć, rownoczesnie dodawaj gazu, jesli bedzie gorzej to znaczy ze tak jak pisaliśmy z Camelem. kable, wilgoć pogarsza warunki więc efekt powinien być widoczny.
mlody_lukas napisał/a:
I w ktorym miejscu te przewody przy sterowniku ?

od cewek bedziesz widział gdzie wychodzą w strone przepustnicy i dalej to już idz za tropem

mlody_lukas - 18 Styczeń 2012, 19:31

Jak wroce z krakowa to kupie swiece wymienie I sprawdze te przewody spsikam I zobacze jak bedzie reagowac wtedy tylko ze ten obiaw dlawienia jest tylko na biegu( wiec po zagrzaniu spsikac I sprobowac jechac ?) . Odrazu zgasze swiatlo i zobacze czy nie przeskakuje jakas iskram. A czemu tak skacze tylko ponizej 2 tys nie powinno tak sie dziac niezaleznie jakie sa obroty? Bo od 2 tys w gore tego problemu nie ma.

A I jeszcze jedno pytanie swiece kupuje NGK tylko teraz pytanie czy kupowac zwykle dopasowane do mojego silnika czy specjalne do gazu czy moze te v-line ?

Witajcie dzis zaobserwowalem jedna rzecz, pisalem ze jak cieply to juz nie ma tego obiawu szarpania tak nie ma ale za to na postoju przy wciskaniu nagle gazu ma taka opozniona reakcje lapie po sekundzie. Moze to pomoze w diagnozie bo jak narazie nie wymienilem swiec bo wyjechalem sluzbowo.

[ Dodano: 14 Luty 2012, 16:57 ]
juz wiem co jest nie tak a problem niby błachy. Wtryski są nie dogrzane i trza im listwy ogrzewającej hehe i smiga az milo



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group