Mercedes W210 (okularnica) - Okularnik nie pali E220 D 96r EDC nie swieci
darek_kielce - 28 Styczeń 2012, 01:27 Temat postu: Okularnik nie pali E220 D 96r EDC nie swieci Mam taki oto wlasnie problem merc E 220 D lucas dlugi kabel, kontrolka edc
po przekreceniu kluczyka nie swieci, migaja naprzemian diody na lusterku ... hmm tyle z wstepnej diagnozy a teraz kilka szczegolow :
auto mam od 2 lat i odkad kupilem ten sam problem: EDC i lucas, podczas jazdy zdarzalo sie, ze sie edc zapalilo auto zgaslo. kilkukrotne zamkniecie z centralnego przywowylalo go do porzadku, hmm az do lipca gdy to pewnego pieknego dnia EDC sie nie zapalilo ... dodam ze auto mam w holandii co utrudnia diagnoze i potraja koszty.
HMM wtedy diagnoza byla Pompa. Pompa lala na laczeniu wiec pompa wymieniona na uzywana. koszt 500 E, coz mowi sie trudno ( wtedy poraz pierwszy wpadlem na wasze forum przyznam ze sie obczytalem sporo ). Kolejna niespodzianka przytrafila sie przed wigilia wracajac do polski , hmm lejacy wtrysk wypalil dziure w tloku ktory zarysowal tuleje (4 000 zl + holowanie ) Mialem go nie remontowac ale przywiazalem sie do autka i co najciekawsze 400 000 KM i na polsyntetyku jezdzone i litr dolewki oleju od wymiany do wymiany !!!!!!!!!
Wiec postanowilem zachowam dziadka dla potomnosci a tu co?? po przejechaniu 3 000 od remontu silnika i po 8 tys od wymiany pompy EDC ?? Znowu pompa ???
teraz pytania wlasciwe:
-czy przy uszkodzonej pompie auto odpali ze startera ?? ( plakiem w kolektor ssacy, pokrecilem i zapalil, chodzil dopuki go sam nie zgasilem )
-czy przy uszkodzonej pompie auto sie samo naprawi ?? bo dzis rano mowie sobie sprawdze dziadzia i co ?? kreci i pali, wiec pojechalem do pracy, ale niestety z pracy kolega mnie przywiozl bo juz nie pali ...
teraz tak :
klemy z aku zdejmowane-nie pomoglo
bledy w komp hmm trudna sprawa bo jest ich zbyt wiele albo wcale, bo gdy nie ma problemu z EDC, to nie ma bledow wiec i nie da sie postawic diagnozy, a gdy EDC sie zaswieci, a samochod zgasnie to bledow jest mnostwo, a ze nie chce sie popsuc w poblizu mechanika wiec nie udalo mi sie wychwycic bledow
sprawa zimnych lutow w przekazniku po stronie pasazera hmm dla spokojnosci przecynuje luty
i jeszcze ktos pisal ze stacyjka moze nie stykac hmm zbyt wiele niewiadomych, ale moze ktos obeznany w temacie cos podpowie
i powtarzam najwazniejsze pytanie czy przy walnietej pompie odpali ze startera ?? bo moj odpalil !!!
Rozpisalem sie ale szkopol wlasnie tkwi w szczegolach prosze o pomoc i sugestie
PS auto poraz 2 popsulo sie w holandii wiec bierzcie pod uwage panowie polozenie auta i ceny w sugestiach ....
[ Dodano: 29 Styczeń 2012, 15:15 ]
i kolejne spostrzezenia :
wczoraj hmm sie "naprawil" dzis rano "sie popsol " pokrecilem troche ale samemu trudno odpalac i psikac starterem w kolektor wiec aku troche rozladowalem, po kilkunastu minutach zjawil sie kolega z kablami. Dla pewnosci sprawdzilem jeszcze raz czy po przekreceniu kluczyka EDC sie pali - nie palilo sie ale w chwili gdy podpielismy kable do aku EDC sie zapalilo a auto odpalilo doslownie w pol sekundy ...
Ja juz nie mam zdrowia na poniedzialek umowilem sie z elektrykiem przed chwila dzwonilem do niego i powiedzial ze dopuki wszystko dziala to on nic nie moze sprawdzic ...
edit VIN WDB2100041A029190
edit2 :
jest tak : otwieram auto pilotem swieca jednoczesnie diody czerwona i zielona (bateria w pilocie) przekrecam kluczyk i jesli edc sie zaswieci a diody nie migaja naprzemiennie to auto odpali a jesli sie edc nie pali diody mrygaja naprzemiennie wtedy auto nie odpali
i dodatkowa informacja auto ma immobilizer dokladany nie zamontowany w fabryce, tak z vinu wyczytalem (dodatkowo ma zamontowane jeszcze cos bo jesli po 30 s od otworzenia auta nie odpale go, to miga dodatkowa czerwona dioda i po przekreceniu na rozruch odcina rozrusznik i on nie kreci )
jednym slowem gwiazda juz mnie nie lubi i psikusy plata straszne chyba odwiedze lukasza i przerzuce pompe na bosha a 2 pompy lukasa sprzedam
Jary - 1 Luty 2012, 19:51
darek_kielce napisał/a: | czy przy walnietej pompie odpali ze startera ?? |
Oczywiście odpali, ale silnik nie będzie zbyt długo chodził.
Uważam że masz problem ze szczelnością układu paliwowego, lub zapchany powrót (miałem taki przypadek) a EDC zapali się również przy powietrzu w przewodach ( też to przerabiałem). Moim zdaniem skup się na układzie paliwowym, "walnięta" pompa nie powoduje takich objawów.
darek_kielce - 1 Luty 2012, 20:06
Jary napisał/a: | darek_kielce napisał/a: | czy przy walnietej pompie odpali ze startera ?? |
Oczywiście odpali, ale silnik nie będzie zbyt długo chodził.
. |
zbyt dlugo to wzgledne pojecie ja przejechalem 40 km dopuki nie zgasilem auta, filtr wymieniony, przewody i uszczelki do ukladu paliwowego zamowione, zobaczymy co bedzie
i hmm "powrot" ma znaczenie ??
ogolnie to nie widac zadnych wyciekow ale co tam uklad paliwowy wymienic tez nie zaszkodzi
perzu126 - 5 Luty 2012, 17:54
Na starterze silnik chodzi może kilka sekund,, zanim się wypali. Później ciągnie już sam silnik. Skoro chodzi to znaczy, że jest ok
|
|
|