To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - spuszczenie paliwa ze zbiornika - problem

BLUE - 13 Marzec 2012, 16:20
Temat postu: spuszczenie paliwa ze zbiornika - problem
...więc jest tak, szukałem na 4um wpisując "szpuszczenie paliwa" ale nic mi nie znalazło... stąd ten temat...
...do mojej C zostało zalane złe paliwko i chciałbym je spuścić ze zbiornika... tylko jak?? jest jakiś korek spustowy tam?? coś słyszałem, że od środka trzeba tam sie dostać?? że coś tam pod kanapą itd. ... ale nie wiem, chciałbym żeby ktoś wyraźnie napisał jak to zrobić najlepiej w warunkach garażowych... :mrgreen: mam dobry lewarek i motywacje do pracy :idea: jest tam w naszych zbiornikach ten korek spustowy czy nie ma?? moje auto to benzynka, 2 ltr bez kompresora, sedan, 1995 rok, pozdrawiam

PACHU - 16 Marzec 2012, 23:57

w naszych w202 bak dzieli się na dwie części i w każdej jest opcja żeby otworzyć chyba w "sam naprawiam" o tym coś jest a jak nie to wiem ze odkręcasz taka nie wielką osłonę przy wale napędowym i odsłania ci się się pływak od paliwa wykręcasz cały ten pływak i masz mozliwośc wsadzić ręke do baku i tym samym ko wypłucować....

[ Dodano: 16 Marzec 2012, 22:58 ]
a przynajmniej u mnie tak było....

Javoreczek - 17 Marzec 2012, 10:44

PACHU napisał/a:
odkręcasz taka nie wielką osłonę przy wale napędowym i odsłania ci się się pływak od paliwa wykręcasz cały ten pływak


Tylko jak jest paliwo w baku, to raczej stań gdzieś z boku do tej czynności :wink:

Jary - 17 Marzec 2012, 11:44

BLUE napisał/a:
...jest jakiś korek spustowy tam?


Są dwa, osobno dla każdej komory, dostęp od spodu auta, do odkręcenia 3 wkręty M6 i odsłoni Ci się korek na imbus, nim możesz spuścić paliwo z każdej komory. Natomiast żeby dostać się do komory musisz wykręcić pierścienie, które trzymają pływaki.

BLUE - 18 Marzec 2012, 23:14

...cudnie, jutro lece do garażu :twisted:
tomoaza - 14 Lipiec 2015, 18:05

Witam serdecznie.
W dniu dzisiejszym miałem problem z spuszczeniem paliwa z mojego diesla.
Po prostu nalałem benzyny zamiast ropy i o dziwo dojechałem do domu na lekko szarpiącym silniku.Nie byłem świadomy wlania benzyny, zrobiłem to odruchowo.
Następnego dnia moja w202 cdi juz miała problem z odpalenie, ale odpaliła, silnik dość mocno szarpał, więc zadzwoniłem po fachowców, przyjechali posprawdzali po kolei parę rzeczy no i nic wszystko sprawne, oczywiście test komputerowy też zrobiono.
Sytuację wyjaśnił zapach paliwa, po odkręceniu filtra, potem tylko próba ogniowa i wszystko stało się jasne.
Fachowcy zaproponowali dość pracochłonne i kosztowne rozwiązanie z którego ja nie skorzystałem.
Teraz najprostszy i najszybszy sposób pozbycia się paliwa z baku bez kanału i rozbierania poszczególnych elementów
1. Po odkręceniu filtra paliwa usuwamy całość strzykawką.
2. Filtr jak jest stary to wymieniamy, jak nie to wystarczy przedmuchać sprężarką i wypłukać w ropie.
3. Wyciągamy podnośnik, blokujemy koła tak aby z niego nie spadł podczas podnoszenia i pracy.
4. Podnosimy maksymalnie pojazd od jego prawej strony patrząc na przód auta oczywiście.
5. Kładziemy się tym razem po jego lewej stronie przy tylnym kole od środka auta tam gdzie jest widoczny bak i tylko jeden przewód gumowy który jest widoczny gołym okiem.
6. Kombinerkami odcinamy pierścień mocujący, niestety w oryginale jest jednorazowy, więc musimy kupić nowy taki skręcany.
7. Zdejmujemy przewód, no i jesteśmy zdziwieni czemu paliwo bardzo powoli cieknie.
odkręcamy korek wlewu paliwa - jest trochę lepiej, ale niezadowalająco.
8. I tu potrzebujemy bardzo dobrych płuc, nie polecam albo sprężarki, polecam.
9. Teraz szukamy węża, łączymy ze sprężarką a drugi koniec owijamy szmatami, bandażem, czymkolwiek tak aby trochę uszczelnić, wkładamy do wlewu paliwa no i start.
Paliwo dość mocno zacznie płynąć więc coś trzeba wcześniej podłożyć.
Przedmuchujemy przez jakiś czas zbiornik nawet po wylaniu resztek paliwa.
10. Nakładamy przewód zakładając oczywiście opaskę zaciskową no i skręcamy.
11. zalewamy pojemnik filtra paliwa ropą, zakładamy filtr, zakręcamy wieko, nakładamy przewody, odpalamy mesia.
12. niestety chwilę potrwa zanim załapie, ale na pewno się uda. No i po sprawie.

[b]Uwaga METODA DOTYCZY ZBIORNIKA Z ILOŚCIĄ OKOŁO 25 L W PRZYPADKU WIĘKSZEJ ILOŚCI PALIWA NIESTETY TRZEBA W JAKIŚ SPOSÓB PRZELAĆ Z JEDNEJ KOMORY ZBIORNIKA DO 2, NIESTETY ZBIORNIK JAK WIDAĆ NA SCHEMACIE JEST DWUDZIELNY. POZDRAWIAM TOMEK

lech149 - 14 Lipiec 2015, 18:55

Podobnie miałem , ale w VW T4 2,5 TDI . Dolanie 20 L ropy załatwiło sprawę . :twisted:
korniszon - 19 Styczeń 2019, 08:37

Mój c220 padł (idzie juz na zyletki) i musze zlac resztę ropy. Problem jest ze nie widzę tych zaslepek pod zbiornikiem. Do tego znalazłem jakiś wezyk który wychodzi za prawym blotnikiem .prosze o pomoc jak zlac rope bo szkoda komuś oddac. Będę wdzieczny


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group