To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Nadwozie i wnętrze - Lakierowanie Nadwozia - pytajcie a pomogę

kcmarion - 11 Maj 2012, 22:42

Używając Bronoxa należy pamiętać o pewnej zasadzie.

Brunox po kontakcie z rdzą podczas przechowywania traci swoje właściwości. Dlatego należy odlać odpowiednią ilość środka przewidywaną do pojedynczego użycia do oddzielnego pojemniczka i dopiero wtedy używać. A wiadomo, że używa się go na rdzę, oczywiście oczyszczoną.

Pozdrawiam

kamil_0793 - 14 Maj 2012, 23:24

Witam. Mam zamiar zakupić pistolet lakierniczy i mam z tym nie mały kłopot. Otóż czy jest możliwość, aby jednym pistoletem nakładać i podkład akrylowy i podkład epoxydowy i bitex/baranek? Czy do każdego z tych środków powinna być inna dysza? No i czy do takiego urządzenia wystarczy zwykła sprężarka, czy musi być jakaś z regulowanym ciśnieniem?
Przemek - 23 Maj 2012, 15:50

Witam

Moje autko ruda zaatakowala - pod wszystkimi drzwiami na rantach oraz na rantach przednich blotnikow tez juz od wewnatrz puchnie.

Pytanie o cene roboty wraz z materialami - czy 1000 zl za wyczyszczenie tego, zakonserwowanie i nowy lakier na gotowo to cena do przyjecia ? (2 przednie blotniki + obie dolne strony pod drzwiami). Ma mi robic to kolega ktory ma maly warsztat - warunki troche spartanskie ale widzialem inne jego prace i wygladalo przyzwoicie......Drugi znajomy co ma renomowana lakiernie i robi raczej ekstra fury to zabardzo nie ma czasu i ochoty za to sie brac.... Do przyjęcia 1 tys zl ?

maurycy - 23 Maj 2012, 15:56

Przemek, ja u siebie robiłem 4 drzwi można powiedzieć do listew od dołu
wszystkie zakola od wewnątrz te ranty, wszystkie cztery "kopytka" przy koła te małe element
plus klapa część pionowa samo lakierowanie 1300 plus rozbiórka i składanie tego 700 z tym że gość składa lepiej niż fabryka :P i lakierowanie w profesjonalnym zakładzie z tym że lekko po znajomości i także koleżka nie bardzo chciał robić ale namówił go przyjaciel mój (handlarz) wyszło mega dobrze :)

kamil_0793 - 23 Maj 2012, 21:50

No a ja za wstawienie progów, likwidację próchna przy zamku bagażnika, wstawienie reperaturki w nadkole i konserwacje (byle jak zrobioną) dołu zapłaciłem 3700 zł... Dla porównania dodam, że za auto wyłożyłem 7400.
perzu126 - 25 Maj 2012, 08:01

tysiąc złotych jak najbardziej super cena. Jeśli nie zrobisz tego sam to taniej się nie da. Z tymi drzwiami to jest masakra. Nieważne jak pomalujesz maks po dwóch latach i tak wyjdzie... Pod uszczelkami i listewkami gromadzi się woda i ZAWSZE rudy tam wyjdzie! Najskuteczniejszą metodą oprócz wymiany na nowe, byłoby wspawanie reperaturek, ale takich nie ma:(
mlody23 - 28 Czerwiec 2012, 12:49

Witam, chcialbym zapytac o malowanie tych plastikowych listw w aucie i grila tylko plastik (chromy maja zostac) Mianowicie moje pytanie: czym i jak sie do tego zabrac, chce je odnowic, i pytanie 2: malowac w kolor listwy czy na czarno jak bylo?? bo grila chce na czarno, bo ten plastik zrobil sie juz taki siwy i wyglada to staro. pozdrawiam mlody23
jjankiello - 28 Czerwiec 2012, 15:32

Nowy plastik grilla też nie jest czarny, zawsze jest szary... jak masz na nim całkiem biały nalot, to psiknij plakiem i ściemnieje na dłużej...
Tomi 62 - 28 Czerwiec 2012, 16:58

Witajcie.

W ubiegłym roku w sierpniu lakierowałem (lakiernik, a po czasie okazało się, że chyba pseudo lakiernik) całe auto. Niby wszystko było OK ale minęło około 8 miesięcy i zaczął schodzić lakier bezbarwny z listew progowych oraz ze zderzaków. Podjechałem do "lakiernika", bez dyskusji przyjął auto do poprawek. Zdemontował listwy i zderzaki, nowy bezbarwny, przepraszam itp.. Minęły kolejne dwa tygodnie i lakier z listew progowych znowu zaczął złazić płatami. Mało tego, zauważyłem, że na dachu jest złuszczenie lakieru bezbarwnego (około 2 cm2). Wizyta u lakiernika, tłumaczenie, ze może jakąś złą partię bezbarwnego kupił ( pomimo ze zakupy zawsze robi w jednej hurtowni), że sam nie wie za bardzo co się stało. Czekam na telefon i mam odstawić samochód do kolejnego lakierowania bezbarwnym. Czy ktoś z kolegów spotkał się z taką sytuacją, ewentualnie ma jakieś wskazówki co to może być za draństwo????

jjankiello - 29 Czerwiec 2012, 12:10

Wg mnie i mojej skromnej wiedzy lakierniczej przyczyną jest niewłaściwe przygotowanie podłoża do pryskania - zmatowienie powierzchni/ odtłuszczenie/ zagruntowanie - w zależności od potrzeb i podłoża...
kamil_0793 - 29 Czerwiec 2012, 13:26

A ja mam pytanie z trochę innej beczki. Posmarowałem brunoxem łączenia progów z podwoziem. Teraz pytanie: czy nakładać pastę do spawów na brunox, czy pomalować całość najpierw podkładem epoxydowym, i dopiero na ten podkład położyć pastę?

[ Dodano: 29 Czerwiec 2012, 13:28 ]
Tomi 62, to co napisał jjankiello, a do tego faktycznie może być przeterminowany jakiś ten lakier.

Tomi 62 - 29 Czerwiec 2012, 18:04

jjankiello napisał/a:
przyczyną jest niewłaściwe przygotowanie podłoża do pryskania - zmatowienie powierzchni/ odtłuszczenie/ zagruntowanie ...


Nie napisałem, że równocześnie były malowane elementy jeszcze w dwóch samochodach ( córki i syna) i tam jest wszystko jak najbardziej OK. Prace wykonywał ten sam człowiek.

jjankiello - 29 Czerwiec 2012, 22:56

Tomi 62 napisał/a:
równocześnie były malowane elementy jeszcze w dwóch samochodach ( córki i syna) i tam jest wszystko jak najbardziej OK

No to stary lakier odpada - raczej złe przygotowanie do malowania...

kamil_0793 - 10 Lipiec 2012, 17:29

A ja mam następujący problem: przystępuję do lakierowania części nadwozia już pomalowanej, lakier nie ma mankamentów , chodzi o to, że daltonista dobierał mi lakier i chcę to po prostu przemalować. Czy muszę dawać podkład na ten stary lakier, czy wystarczy tylko zmatowić i bez nakładania podkładu pomalować bazą?
artfal - 11 Lipiec 2012, 10:17

kamil_0793, musisz dać podkład na zmatowiony stary lakier bez względu na to w jakim jest stanie i kiedy był kładziony.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group