To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - w202 c240 automat tryb awaryjny?

MarcinStables - 16 Kwiecień 2012, 23:57
Temat postu: w202 c240 automat tryb awaryjny?
Witam wszystkich forumowiczów! Dzisiaj zauwazyłem pewnien problem w mojej :mb: otóż gdy jade normalnie, normalnie przyspieszam to wszystko działa OK wszystkie 5 biegów wrzuca idealnie, lecz kiedy przyspieszam z uzyciem "kick down" samochód przełącza sie w tryb awaryjny - traci moc, pedał gazu jest totalnie zamulony, auto wolno rusza, jest ogolnie baardzo mułowate dodam ze tym trybie awaryjnym biegi zmienia od 1 do 5 bez problemu. Całkowity problem znika po ponownym uruchomieniu silnika ale wraca kiedy ponownie chce gwałtownie przyspieszyc z "kick down". Nie mam pojecia co to moze byc, napewno podłącze go pod kompa i zobacze co tam pokaze... Serdecznie pozdrawiam i dziekuje z gory za podpowiedzi.
mcteusz - 17 Kwiecień 2012, 07:07

Mam podobne objawy, tyle że u mnie jest manual. W każdym bądź razie zanim się silnik rozgrzeje jest tak samo jak u Ciebie- przy stabilnym przyspieszaniu ok, ale przy mocniejszym kopnięciu zaczyna się dusić. Usterka znika po przełączeniu na LPG lub po rozgrzaniu silnika. Wedle mojego specjalisty winny jest przepływomierz. Z tej racji, że jestem za biedny na chińskie zamienniki, a wolnych sześciu stówek na oryginał nie mam, na razie tematu nie ruszam.
MarcinStables - 17 Kwiecień 2012, 21:49

a wiec tak, byłem dzis u mechaniora podłączyl :mb: do komputera i wyskoczył oczywiscie błąd "pedału gazu", błąd wykasowany i działa wszystko jak należy. Zrobiłem dzisiaj 800 km :mb: i nic sie nie działo. Rozwiązaniem tego problemu było oczywiscie skasowanie błedu i znaczne poluzowanie linki "pedału gazu", podobno jesli linka jest za bardzo napięta może łapać za wysokie wartości czy tez zakres obrotów itp itd i przy wcisnięcu maxymalnie padału auto dla bezpieczeństwa przechodzi w tryb awaryjny.
mcteusz poruszylem Twoj problem i zalecił by zobaczyc do potencjometru "pedłu gazu", przy nim jest tez ta regulacja naciągu linki, uzywany kosztuje tylko ok 100 zł.

Pozdrawiam Wszystkich

mcteusz - 18 Kwiecień 2012, 07:24

MarcinStables napisał/a:
mcteusz poruszylem Twoj problem i zalecił by zobaczyc do potencjometru "pedłu gazu", przy nim jest tez ta regulacja naciągu linki, uzywany kosztuje tylko ok 100 zł.
Dzięki. Każdy trop się może kiedyś przydać. A masz tam w Bydgoszczy jakiegoś magika od :mb: czy ogólnie mechanik wszystkiego?
P.S. Wybieram się w weekend do Bydgoszczy. Może się pościgamy? :P

MarcinStables - 18 Kwiecień 2012, 20:56

Tak, moge naprawde polecić tego mechanika. Jest to bardzo znany rodzinny interes, ludzie którzy tylko specjalizuja sie w mercedesach i to za naprawde dobre piniadze. Podwórko jak i przed posiadłością jest zawalone wszelkimi modelami :mb: . Jak bedziesz w bdg mozemy sie spotkać i pokaze Tobie gdzie on jest i mozemy sie pościgac:)
HubertJ - 4 Grudzień 2012, 12:16

Panowie, z powyższego wywnioskowałem, że mam podobny problem i przydałoby się poluzować linkę gazu (wcześniej poprosiłem mechanika o skrócenie pustego skoku na pedale). Jak do tego się zabrać? Czy jest jakaś śruba? Przy pedale, przy silniku? Będę wdzięczny za pomoc- nie chcę z taką drobnostką jechać do mechanika.
MarcinStables - 6 Grudzień 2012, 12:16

Pod maska, znajdz linke pedały gazu, ona jest zamocowana do potencjometru. Tam przy mocowaniu linki jest cos w rodzaju regulacji (ręcznej) naciagu linki. U mnie pomogło na 0,5 roku ale mam do wymiany cały potencjometr ok 100 zł za używkę ponieważ przy kick down włącza sie tryb awaryjny zawsze. Podobno tam jakies szczotki sie wycierają. Powodzenia


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group