To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełn± wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Niskie obroty na zimnym silniku

monument22 - 11 Czerwiec 2012, 07:32
Temat postu: Niskie obroty na zimnym silniku
Witam, mam problem jak w temacie. Komplikuje się tylko sprawa gdyż mam wymieniony silnik. A mianowicie miałem w202 2.0diesel 94r c-klasę. Padły mi zawory i uszczelnienie silnika. Mechanik zaproponował mi wymianę na inny. Miał 2.0diesel lecz z e-klasy. Silnie na ciepło chodzi super. Lecz z rana jak go odpalam obroty ma około 600 a silnik jak by się dusił. Po przygazowaniu po paru sekundach chodzi już dobrze. Może ma kto¶ pomysł co może być nie tak. Czy przy wymianie silnika muszę wymienić komputer?
Javoreczek - 12 Czerwiec 2012, 10:58
Temat postu: Re: Niskie obroty na zimnym silniku
monument22 napisał/a:
Czy przy wymianie silnika muszę wymienić komputer?


Tam nie ma żadnego komputera, co najwyżej elektroniczny regulator wolnych obrotów.

monument22 napisał/a:
Miał 2.0diesel lecz z e-klasy.


A z jakiej E-klasy ten silnik ? Domyslam się, że z W124, a tam zdaje się była podci¶nieniowa regulacja wolnych obrotów, natomiast w W202 jest elektroniczna, więc może co¶ nie popodł±czane masz.

monument22 - 14 Czerwiec 2012, 22:34

silnik z w124. obroty na zimnym silniku kolo 600. jak przygazuje zaraz jest kolo 800.
z tego co wyczytalem na internecie w w124 jest ssnanie, chyba że się mylę? gdzie mogę znaleĽć czujnik odpowiedzialny za ssanie lub może ma kto¶ pomysł co może być nie tak.

mechanik mi powtarza że w tym silniku co mi założył nie ma ssania

Javoreczek - 14 Czerwiec 2012, 22:59

monument22 napisał/a:
gdzie mogę znaleĽć czujnik odpowiedzialny za ssanie lub może ma kto¶ pomysł co może być nie tak.

mechanik mi powtarza że w tym silniku co mi założył nie ma ssania


Ssania w dosłownym znaczeniu nie ma, ale regulacja wolnych obrotów musi być i jak wspomniałem wyżej najprawdopodobniej podci¶nieniowa. A steruje tym termozawór na głowicy gdzie¶ pod kolektorem ss±cym chyba, poł±czony przewodami podci¶nieniowymi z pomp± wtryskow± i vacumpomp±

monument22 - 15 Czerwiec 2012, 07:30

Jak by był uszkodzony ten podcisnieniowy regulator wolnych obrotów to by na zimnym i na ciepłym silniku na biegu jalowym były niskie obroty lub nie równe? U mnie tylko się tak dzieje jak odpalam rano. Może to nie ten regulator. Brzmi to tak jak by się silnik dusił,(tylko przez 3sekundy) ¶wiece mog± być tego przyczyn±?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group