To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Urwał się teleskopik napinacza paska

MonsterJob - 26 Kwiecień 2007, 14:54
Temat postu: Urwał się teleskopik napinacza paska
kawalek śruby zostalo w glowicy. Czy my slicie, że to się da zrobić bez ściągania glowicy? :(
C200 D.
Dzięki za rady.

jacon - 26 Kwiecień 2007, 16:36

Jeśli ten kawałek wystaje chć odrobinkę to podjedz do jakiegoś warsztatu i niech dospawają kawałek metalu aby móc ją wykręcić, drugim sposobem jest rozwiercenie zerwanej śruby i ponowne nagwintowanie. życzę powodzenia.
sewan - 26 Kwiecień 2007, 16:45

jacon napisał/a:

drugim sposobem jest rozwiercenie zerwanej śruby i ponowne nagwintowanie. życzę powodzenia


Rozwiercenie "w ręku" stalowej utwardzanej śruby w aluminiowej głowicy???? Tu nie powodzenie byłoby potrzebne, ale cud.... :P
Moim zdaniem, jeśli chcesz to zrobić dobrze, wymontowanie głowicy i bardzo dobry ślusarz będą niezbędne.
Ten amortyzatorek nie jest krytyczny, da się bez niego jeździć, i to bym radził - dać sobie spokój.

jacon - 26 Kwiecień 2007, 17:12

Sewan a czy ja napisałem że kolega ma to rozwiercać jak napisałeś "w ręku" nie ! , ja tylko podałem sposób na rozwiązanie problemu.
ATLAS - 26 Kwiecień 2007, 17:24

Hej
Nie dawaj nikomu rozwiercać śruby ani nie wjeżdżaj z żadną spawarką. Niech Jacon sam jedzie najlepiej do stoczni jak bedzie miał taki problem. Jak powiedział kolega Sewan należy ściągnąć głowicę i naprawić problem. Wiem bo niedalej jak pół roku temu robiłem to samo. Wierz mi, nie próbuj oszczędzać na tej naprawie.Powodzenia i pozdrawiam

jacon - 26 Kwiecień 2007, 17:34

Nierozumiem o co wam chodzi, przecież jak mechanik zdemontuje głowicę to dupą nanią nie usiądzie i własnym odbytem tej zerwanej śruby nie odkręci tylko albo coś doniej dospawa albo ją rozwierci.
Kurczę przecież może jeszcze nanią napluć to wtedy napewno sama się odkręci :lol:

ATLAS - 26 Kwiecień 2007, 17:42

chciałem tylko zwrócić uwagę na fakt, iż głowica w mercedesie to delikatna wbrew wszelkim pozorom część i lepiej przeprowadzić takową operację na wyjętym elemencie...ale to tylko mój pogląd na tą sprawę.
lojek - 26 Kwiecień 2007, 18:45

Są specjalne przyrządy do wykręcania takich zerwanych śrub i to właśnie w stoczni coś takiego widziałem. A mianowicie nawierca się takim specjalnym wiertłem otwór w śrubie a następnie stosuje się gwintownik który jest w kształcie stożka i ma lewy gwint wkręcając go w lewo doprowadzamy do momentu kiedy stożek zaczyna się klinować i wywiera nacisk na zerwaną śrubę która zaczyna się wykręcać. Używałem cos takiego i to właśnie przy zerwanej śrubie w głowicy od kolektora wydechowego i udało się. Jednak musi być do tego dobry dostęp aby podejść np. wiertarką.
Mam nadzieję że jakoś cię podtrzymałem na duchu poszukaj takich przyrządów w warsztatach ślusarskich może coś mają. Powodzenia.

MonsterJob - 26 Kwiecień 2007, 19:26

dziękuję bardzo wszystkim za rady.
na razie jeden mechanik sie wypowiedział, że się nie podejmuje bez zdjęcia głowicy.
drgi, choć tylko przez telefon, aczkolwiek człowiek od MB twierdzi, że zrobi, zobaczymy... :(
zdjęcie glowicy to ponoć minimum 1000 pln :(
pozdrawiam i dziekuję.

jacon - 26 Kwiecień 2007, 21:23

Zdięcie głowicy 1000 zł.??? Szok !!!
To chyba w serwisie w Arabi Saudyjskiej dlatego tak drogo.

Anonymous - 27 Kwiecień 2007, 00:15

Witam , tu nie ma co mysleć tylko próbować uratować sytuację
MonsterJob napisał/a:
Czy my slicie, że to się da zrobić bez ściągania glowicy?

demont. głowicy to ostateczne rozwiązanie , jak to sie śróba zerwała ? , jest wkręcana do ślepego otworu, myślę ze była za długa, nie oryginalna i miekka , dokręcona na max więc póściła, wg mojego zdania demont głowicy to ostateczne rozwiązanie ze względu na niepotrzebne koszty , można ślepy otwór ''udrożnić '' od strony komory łańcucha wycinając delikatnie ''guza '' i próbować wkręcać aż wyjdzie całkiem, można rozwiercać a jak pójdzie po skosie to można zastosować szpilkę M10x1 / M8 , mozna też wywiercić lub rozwiercić w innym miejscu /bo jest takie na głowicy / gniazdo M6 na M8 .W silniku OM 601 jest dość miejsca przed głowicą na takie operacje i zastanawiam sie po co od razu pakować sie w ''grubą '' robotę ?
p.Jarek

MonsterJob - 8 Maj 2007, 23:54

Pan Stanisław niezawodny wykręcił gada, rozwiercił otwór na 10, dał redukcję na 8 i dziala.
lojek - 9 Maj 2007, 07:31

MonsterJob napisał/a:
Pan Stanisław niezawodny wykręcił gada, rozwiercił otwór na 10, dał redukcję na 8 i dziala.

Ile Cie to kosztowało ?

MonsterJob - 9 Maj 2007, 11:04

60 pasek + 80 teleskop + 120 robota


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group