To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Elektryka - Opóźnione działanie nastawnika obrotów biegu jałowego

tamara75 - 18 Lipiec 2012, 19:49
Temat postu: Opóźnione działanie nastawnika obrotów biegu jałowego
Witam
Problem polega na tym, że przy ciepłym silniku na luzie obroty spadają do 1500 i po około 20s do poziomu 800-900. Wiązka wymieniona, dolot szczelny, przepustnica czysta.
Odkręciłem obudowę nastawnika i obserwowałem co tam się dzieje. Silniczek i reszta zębatek rusza po ok 20 s i domyka przepustnice i dociska ramie do ogranicznika ze "sprężynka".
Sprawdzenie diodą nie wykazało żadnego błędu - jest jeden błysk.
Czujnik temperatury cieczy chłodzącej (czteropinowy) dobry.
Przewody podciśnienia i moduł sterowania wtryskiem benzyny są szczelne i czyste.
Proszę o pomoc bo już mi się pomysły skończyły, a wymiana przepustnicy na inną używaną może być tylko zbędnym wydatkiem, ponieważ moja działa ale z opóźnieniem.

Javoreczek - 19 Lipiec 2012, 09:22

Sprawdziłbym mikroswitch biegu jałowego w przepustnicy i czy po wymianie wiązki sterownik silnika go poprawnie "widzi"
tamara75 - 19 Lipiec 2012, 09:54

Mikro-przełącznik jest OK.

Javoreczek napisał/a:
Sprawdziłbym (...) czy sterownik silnika go poprawnie "widzi"


Jak to sprawdzić?

Javoreczek - 19 Lipiec 2012, 14:26

Odłączyć złącze od sterownika i sprawdzić, czy się robi zwarcie po zamknięciu przepustnicy na odpowiednich pinach (chyba 17 z 9 lub z masą)
tamara75 - 20 Lipiec 2012, 00:37

Przy zamkniętej przepustnicy zwarte są styki 17 i 9. Jak otwieram i mikro-przełącznik się rozwiera to obwód się także otwiera. Według mnie jest wszystko OK.
Zastanawiam się czy czujnik temperatury na dobrą charakterystykę.
Czy ma ktoś dane na temat oporności czujnika temperatury płynu chłodzącego w zależności o temperatury?

Javoreczek - 20 Lipiec 2012, 13:18

tamara75 napisał/a:
Przy zamkniętej przepustnicy zwarte są styki 17 i 9. Jak otwieram i mikro-przełącznik się rozwiera to obwód się także otwiera. Według mnie jest wszystko OK.


OK

tamara75 napisał/a:
Czy ma ktoś dane na temat oporności czujnika temperatury płynu chłodzącego w zależności o temperatury?


silnik zimny (temp. 15-30 st) rezystancja 1,6 - 3,2 kΩ
silnik ciepły (temp. 70-90 st) rezystancja 230 - 480 Ω

tamara75 - 20 Lipiec 2012, 18:44

U mnie są takie oporności, ale coś mi nie pasuje: pomiary muszę robić na 1-4 i 2-3 pinie, zaś na schematach mam opisane, że do sterownika mam mieć podłączone 1 i 2 pin (1 do 9 a 2 do 7). Dodam, że mam tak podłączone. Może to jest przyczyną tego zamieszania?
Jak powinien być podłączony czujnik 4-pinowy?

24.07.2012
Zamieniłem pin tj. pin nr 1 jest podłączony do 9 zaś pin nr 4 do 7 i jest chyba OK. Dla pewności poczekam do upałów, albo na jakom dłuższą jazdę.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group