Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Skrzynia biegów i małe modyfikacje?
BIZONIK5 - 15 Sierpień 2012, 11:43 Temat postu: Skrzynia biegów i małe modyfikacje? Witajcie Chciałbym poruszyć temat blokady na mojej skrzyni biegów gdzie mogę tylko mietka na 1 biegu bez ruchu kręcić na ciut ponad 3tyś obr czy jest jakaś możliwość usunięcia tego czujnika ? jeśli tak to jaka?
Mam 2.2D 95koni czy te tak zwane tuningi tego silniku co niby dają 10 koni więcej coś dają naprawdę czy szkoda kasy na takie coś?
Myślałem o zaślepieniu Egr czy to dobry pomysł i mam zdrowego kata którego niechce wycinać czy złącze elastyczne które zamieścił bym przed nim lub za nim coś by dało? tłumik środkowy mam od 2.5D a końcowy 2.2D czy coś daje jakbym dał od 2.2CDI?
Proszę o wyrozumiałość.
konradcz13 - 15 Sierpień 2012, 12:51
Jeśli chodzi o to pierwsze to chodzi że max obroty podczas jazdy na pierwszym biegu to 3tyś?
Tuning tego silnika to rzeczywiście zabawa z wydechem jak i dolotem. Jeśli chodzi o dolot to proponuje sportowy wkład filtra powietrza nie żadne stożki. Najprostszym sposobem na kilka koni + to zmiana pompy z lucasa na boscha no i zabawa z dawką na pompie i dostrojenie wtrysków do pompy, znam zaprzyjaźniony warsztat DIESEL SERVICE który robi takie rzeczy od ręki.
Jeśli masz zdrowego kata to i tak do wytnij on sam w sobie jest dużym dławikiem, egr zostaw w spokoju. Nie zastępuj kata żadnym łącznikiem elastycznym tylko tłumikiem rozprężnym lub prostą rurą ale nie jestem pewien które rozwiązanie było by lepsze, trzeba zasięgnąć wiedzy ludzi którzy to robią.
BIZONIK5 - 15 Sierpień 2012, 17:25
Chodzi o to ,że jak stoi w miejscu to masz czujnik jak koła się nie kręcą i nie możesz więcej przygazować niż 3tyś obr jak zaczyna się toczyć to da radę do 4.5 bo do 5 nie katuje.
Javoreczek - 16 Sierpień 2012, 09:48
BIZONIK5 napisał/a: | Chodzi o to ,że jak stoi w miejscu to masz czujnik jak koła się nie kręcą i nie możesz więcej przygazować niż 3tyś obr |
Bo i nie ma takej potrzeby
Co do czujnika o którym wspominasz, to nie ma nic takiego w tym samochodzie. Oprogramowanie sterownika silnika o tym decyduje na podstawie sygnału prędkości z czujników ABS. Jesli wymienisz pompę na Bosch'a to pozbędziesz się elektroniki silnika i nurtującego Cię problemu... tylko PO CO ?
BIZONIK5 - 16 Sierpień 2012, 10:35
A to oprogramowanie da radę zmienić?
[ Dodano: 3 Wrzesień 2012, 19:04 ]
to jest czujnik na sprzęgle pozdrawiam , na ten moment kupuję wkładkę sportowego filtru powietrza i końcowy tłumik od 2.2cdi lub 2.5td
|
|
|