To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Elektryka - Elektrozawór sterujący przepustnicą kompresora

Darrarski - 1 Październik 2012, 21:49
Temat postu: Elektrozawór sterujący przepustnicą kompresora
Dotyczy: S202 C200 Kompressor M111.087 163KM z początku 2001 roku, być może również innych silników z kompresorem.

Czy ktoś może pomóc z określeniem numeru części lub poprawnej nazwy zaworku który zamyka i otwiera podciśnienie sterujące przepustnicą przy kompresorze? Szukałem na forum, szukałem w wyszukiwarce, ale nic nie znalazłem (może to coś ma jakąś nazwę o której nie wiem). U mnie najwyraźniej ten zaworek jest po przejściach, ktoś go kiedyś kleił, nie wygląda na szczelny. Dziś trochę przy nim poruszałem przewodami i kompresor odżył. Wcześniej miałem taki objaw jakby nie działał kompresor, albo działał sporadycznie. Aktualnie wszystko pracuje jak należy, ale wygląda na to że będę ów zawór musiał wymienić, bo biorąc pod uwagę jego stan wizualny pewnie jutro znowu się rozszczelni albo rozpadnie. Z tego co mi wiadomo w tym silniku są dwa "zawory" podciśnienia sterującego przepustnicą przy kompresorze, jeden to ten o którym piszę, drugi to zawór kierunkowy. Podczas gdy ten drugi znajduje się z tyłu silnika w ciężko dostępnym miejscu, ten który chciałbym wymienić jest na wierzchu, z prawej strony silnika patrząc z przodu, bliżej podszybia. Od góry wchodzą do niego dwa przewody podciśnienia, od dołu ma wtyczkę przez którą dostaje sygnał z elektroniki. Obawiam się że z odczytaniem numeru z mojej części będzie problem, bo tak jak napisałem była najwyraźniej naprawiana metodą chałupniczą i jest poklejona. Wiem że przyczyn zaniku mocy może być wiele, robiłem diagnostykę i wiem na czym stoję (na komputerze wszystko wygląda na sprawne, ale nie w tej sprawie piszę). Ten zawór chcę wymienić bo nie wygląda na sprawny, a koszty na moje oko powinny być mniejsze niż np. przepływka. Niestety nie dałem rady zrobić dziś zdjęcia, ale znalazłem takie, na którym mogę wskazać gdzie znajduje się ten zaworek (silnik na zdjęciu wygląda znajomo, ale głowy nie dam czy taki sam jak mój). Na fotografii zaznaczyłem dwa przewody podciśnienia, które wchodzą do zaworka, znajduje się on bezpośrednio pod nimi.



Z góry dziękuję za pomoc, jeśli wymiana tego zaworu rozwiąże problem na dobre, nie zapomnę opisać tego w licznych wątkach dotyczących problemów z mocą w kompresorach.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group