To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

LPG - Nie wchodzi pełen bak gazu

mlody21989 - 17 Sierpień 2013, 21:02

Negatyf, w teorii dużo też zależy od dystrybutora jak i od warunków temperaturowych ;)
zakk87 - 17 Sierpień 2013, 21:52

mi od zawsze wchodzi 37L, więc 4 lata temu założyli mi zepsuty wielozawór. Kto ich tam wie :)
maurycy - 17 Sierpień 2013, 22:05

80% to max dlatego zawsze ustawiaja mniej
Grakoz - 17 Sierpień 2013, 22:52

A ja mam butlę 55 i wyjęty pływak. Wchodzi na maxa aż pompa staje i dzięki temu jak się nie śpieszę wychodzi i 500 km na baku.
Jak "zmontujecie" trochę takich butli to będziecie wiedzieli o co w tym chodzi.
Jedyny minus, na mrozie po tankowaniu do pełna nie stawiać do ogrzewanego garażu ale moja stoi niestety pod chmurką więc mi to nie grozi.
Wszystko jest bezpieczne jeśli używa się tego z głowa

maurycy - 18 Sierpień 2013, 11:27

Grakoz napisał/a:
Jak "zmontujecie" trochę takich butli to będziecie wiedzieli o co w tym chodzi.

widziałeś jak takie coś wybucha ??
Grakoz napisał/a:
Wszystko jest bezpieczne jeśli używa się tego z głowa

proszę nie pisać takich rzeczy na forum, ludzie znowu będą mieli pretensje do moderatorów że dają pisać takie farmazony.....

schemeck - 18 Sierpień 2013, 11:52

Grakoz, Ja nie rozumiem, macie wpakowany gaz do auta, jeździcie niby taniej a jeszcze kombinujecie żeby do butli 55l wchodziło 65l. Jak komuś pojemność butli nie pasuje to wywalić ją z zapasu i wsadzić cygaro w bagażnik 70 litrów i po sprawie, ale zacznie się znowu kombinowanie aby zmieścić tam 80l, sory chłopaki ale trochę mnie to śmieszy. Prawdą jest to że jak pisali koledzy ma być 20% zapasu. Tak skonstruowana jest butla i chyba lepiej jest częściej podjechać po gazolinę i mieć czyste sumienie niż jeździć na bombie. Gaz zmienia swoją objętość w zależności do warunków atm. i konstrukcja butli to również uwzględnia, więc dajcie sobie spokój z kombinowaniem. Wpakuj do opony zamiast 2,3bara na przykład 4 bary, koło się podniesie, będzie miał mnieszą powierzchnię styku z nawierzchnią, będą mniejsze opory toczenia to auto mniej paliwa zużyje, a to że opon a pier...nie to co tam. Albo do domu mieszkalnego gdzie dobuszczalny nacisk na 1m2 stropu to ok. 200kg. wpakuję prasę 3 tonową bo powinien wytrzymać. Dajcie spokój. :roll:
Robimy powoli smietnik u MICHAŁA ale musiałem dodać swoje trzy grosze. :wink:

Grakoz - 18 Sierpień 2013, 13:26

maurycy napisał/a:
widziałeś jak takie coś wybucha ??

butle same z siebie nie wybuchają, nawet nie ma takiej możliwości chyba, że ktoś specjalnie chce zrobić z niej bombę. ten zapas 20% pojemności jest na ewentualny wzrost ciśnienia w butli na skutek wzrostu temperatury (czytałeś co napisałem wcześniej). Wielozawór w butli ma temu zapobiec więc przy nadmiernym wzroście ciśnienia upuszcza nadmiar gazu na zewnątrz zbiornika (po to jest komin w spodzie butli lub przewody wentylacyjne w butlach typu walec).
przez 5 lat tankowałem gaz ludziom na stacji a w wolnych chwilach pomagałem przy montażu instalacji w samochodach. nie raz nie dwa poprawiałem przebieg przewodów gazowych pod samochodem bo ktoś genialny puszczał je koło wydechu, lub zawory tankowania przy tłumikach. to jest niebezpieczne a jeśli nawet wielozawór upuści nadmiar gazu na zewnątrz np podczas jazdy to i tak się o tym nie dowiesz.

kiedyś w necie widziałem filmik jak strzelano do butli gazu z broni dużego kalibru, powstałą dziurka i gaz sobie wypływał, co innego zbiornik benzyny, który masz plastikowy w swojej c-klasie.

sorki za zaśmiecanie tematu, jak przeczyta to kilka osób możecie to wywalić.

jendrek.pzl - 18 Październik 2013, 21:45

Podepnę się do tematu bo do niedawna montowałem instalacje LPG w autach.Podginanie pływaków w aucie to zależy od właściciela czy sobie zażyczy. Więcej gazu wejdzie ale to nie za wiele.Ilość wtłoczonego gazu zależy od stacji tankującej gaz jakie mają ciśnienie.Butla gazowa może wytrzymać do 70ciu bar a CNG DO 200bar


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group