To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Pomoc w zakupie auta (porady) - Naszło mnie na W203

mrbraindeath - 26 Lipiec 2013, 18:37

Ty to jestes faktycznie pieprzniety, ze Cie jeszcze zaden autobus nie potracil..

1: Oczywiscie ze w164 jest ocynkowane, i to od poczatku - gnije z innego powodu balwanie - powodem byly wadliwa blacha, zle zakonserwowane czesci itd. To zadna tajemnica, jest o tym wystarczajaco w internecie i bylo wielokrotnie opisywane. To ze nie w jedynym dla Ciebie zrozumialym jezyku i to ze do Twojej wioski nie dotarlo to juz nie moja wina. Nie wiem skad Ty bierzesz swoje informacje. Pewnie w zyciu nie widziales w164 z bliska.. Ehh szkoda slow na Ciebie jaki Ty ograniczony jestes.

2: Blagam przestan mi z tymi gownianymi rosyjskimi dekoderami.. Mowilem bys sobie poczytal troche o historii? To nie, wywalasz dwa VIN-y probujac mi cos udowodnic. W latach 1992-1993 obie fabryki MB (Sindelfingen i Bremen) przeszly na lakiery wodne. Ze wzgledu na za dlugie cykly czyszczenia doszlo do rozmnozenia bakterii beztlenowych w kapielach i dlatego pierwsze w124 z drugiego lifu MOPF2 zaczely gnic niemal od razu. Przez prawie rok sie z tym bujali, w Niemczech byla obledna afera z tym zwiazana. To tez rozumiem nie dotarlo do Twojej wioski.. i dlatego odpalasz szajsowaty dekoder, nie widzisz U za lakierem i juz Ci sie wydaje ze nie jest wodny i gadasz takie glupoty.

No wiec jak? Bremen i Sindelfingen przeszly na lakiery wodne w 1992-1993, wiec jakim cudem w202 moze go nie miec? Skad Ty sie urwales..

Co wiecej, znowu wyciagasz swoja klozetowa wiedze.. MOPF2 czyli Modellpflege 2 w dla Ciebie nie zrozumialym jezyku nastapila w 7/1993. Zatem pierwsze mieszance juz byly dostepne w polowie 1992r - i to byly te poczatkowe felerne z wadliwym lakierem. Wiec nici z Twojego 1991r.. Podczas oficjalnego wprowadzenia drugiego Liftu w124 nazwali E-Klasa i to bylo w 1993r. Powtarzam ponownie - ZANIM ZABIERZESZ GLOS, SIE DOINFORMUJ.

4: I po co ta data, jak Ci wyzej napisalem kiedy w MB sie przestawili na lakiery wodne.. kogo interesuje data ustawy jak MB to wprowadzil ponad 10 lat wczesniej. Ale to rowniez do Ciebie nie dotarlo.

5: Wrzucasz wycinek z naszego forum, ucinasz polowe zdania i nawet go nie czytasz ze zrozumieniem.. Nigdzie nie pisalem ze 722.6 nie bylo nigdzie wczesniej uzywane.. Ale widze ze zwierzeta Cie nawet czytac nie nauczyly. Przykto mi :lol:

I to tyle.. kolejny raz Ci udowodnilem ze w zasadzie nic nie wiesz - szambo w glowie masz i tyle. A moje sprawy z moderatorami Cie nic nie obchodza - na forach sie nie szkodzi, co Ty ewidentnie robisz wprowadzajac glupoty w obieg. DOINFORMUJ SIE CZLOWIEKU I NIE PISZ BZDUR BO FORUMOWICZE NA TO NIE ZASLUZYLI:mrgreen:

Bardzo przepraszam reszte forumowiczow za to ze z tego tematu sie zrobil jeden wielki kibel - ale niektore rzeczy wymagaja sprostowania. Zgadzam sie oczywiscie na usuniecie moich watkow jak sprawa sie zakonczy. Konto rowniez wtedy skasuje aby sie wam nie pakowac na impreze. Pozdrawiam wszystkich docenionych i niedocenionych ekspertow jak i reszte forumowiczow..

A Ty tomtom, tego paluszka srodkowego sobie w dupeczke wsadz i snij o dziecinstwie :lol:

tom1245 - 26 Lipiec 2013, 18:55

mrbraindeath przesadziłeś tym postem i spotka Ciebie kara
i zapamietaj sobie że każdy kretyn jak nie racji to próbuje przekrzyczeć a zero merytoryki :wink:
jak lubisz sie bawic palcem w dupie to nie informuj reszty swiata o tym... kultury troche...

mrbraindeath - 26 Lipiec 2013, 19:22

Cala wiedza o ktorej mowie jest dostepna w swiecie, wystarczy ja przyswoic - nie jestem jedyny ktory to czytal.. masz duzo na stronie MB dla dziennikarzy - historia, artykuly zwiazane z nowinkami, mechanika itd. Mercedes sie nonstop pakuje w jakies skandale wiec i sa rowniez artykuly opisujace wady, usterki itd. - wystarczy poczytac. Owszem, jestem zwiazany z marka od malego i duzo wyciagam z tego co sie wokol mnie dzieje, ale doswiadczenie jest minimalna czescia tego.

Chcesz jakies materialy, bardzo prosze - zawsze sie chetnie wszystkim dziele, tlumacze do upadlego czy szkole. Nie znosze jedynie jak ktos troche chapnal wiedzy, nie doczytal do konca a potem sie kluci do upadlego. Wtedy wszystko eskaluje i tak to pozniej wyglada. Jesli cos wiem, to dla mnie nie ma zmiluj sie - bede to udowadnial do konca. Jesli cos nie wiem, to zamykam jape na klotke i sie nie odzywam.. nie swiruje na forach medycznych, ogrodowych, gastromicznych czy Bog wie jakich. Nie znam sie, to sie nie wypowiadam.

PS: Zadna kara mnie nie spotka, znowu zle przeczytales. Nikomu zle nie zycze, nawet Tobie. A paluszek to Ty wyciagnales, nie ja ;)

MICHAL200 - 26 Lipiec 2013, 19:23

mrbraindeath, tom1245, dajcie SPOKÓJ, jak macie sie powyżywac to z workiem treningowym, albo na PW robcie sobie co chcecie :!:

To jest moje ostatnie ostrzeżenie.

kamil_0793 - 26 Lipiec 2013, 19:38

mrbraindeath, to znaczy, że przed liftem niektóre W203 również miały cynkowane elementy karoserii?
perzu126 - 26 Lipiec 2013, 20:40

Panowie, spokojnie po co te nerwy :!:

mrbraindeath, Ciebie nikt stąd nie wygania, wręcz przciwnie- prosimy o czynny udział w naszym "życiu" :wink:

perzu126 - 26 Lipiec 2013, 20:40

tom1245, a Ty nie musisz byc odrazu taki agresywny :|
perzu126 - 26 Lipiec 2013, 20:43

mrbraindeath, piszesz o bakteriach beztlenowych. Czyli jak długo mieli z tym problem, bo w końcu temat korozji w MB ciągnie sie jeszcze nawet do 2005roku. Ostatnio widziałem nowego Craftera- tu i tam rudy a przeciez to auto kilkuletnie. I do tego bliźniak Sprintera....
mrbraindeath - 26 Lipiec 2013, 22:20

MICHAL200 - Tak jest, Panie Kapitanie. Ja juz nic nie mam do dodania i nie bede dalej tematu ciagnal ;)

kamil_0793 - Tak, ostatni rocznik przed Liftem jest w pewnym sensie rodzynkiem. Karoseria jest cynkowana jak w modelach po Lifcie (a tak naprawde to blachy.. co jest troche bez sensu, bo sa pozniej formowane i przycinane, ale to jest wedlug MB ocynk, wiec ok..). Ocynk w tym ostatnim roczniku sie rozni troche od modelu po Lifcie.. laczenia blach sa troche inne (mowie o drzwiach) wiec te z konca 2003r. jeszcze potrafia lapac rdze. Do tego przy szyberdachu jeszcze co nieco zmienili w modelu po Lifcie.

Jesli sie upieramy na model przed Liftem, to warto poszukac takiego z Lutego/Marca/Kwietnia 2004r - Produkcja, nie pierwsza rejestracja. Samochod jest juz tak samo ocynkowany jak model po Licie - ma drzwi takie jak w modelu po Lifcie. Do tego ma juz nowe wiazki (inna izolacja), podsufitke i slupki, deske rozdzielcza, wykladzine, pasy bezpieczenstwa, kierownice jak i duzo dupereli technicznych z modelu po Lifcie. I powiem ze swietnie utrzymany egzemplarz nawet z tymi starymi zegarami wyglada naprawde dobrze i solidnie - o wiele lepiej niz te pierwsze z lat 2000-2002.

Osobiscie mi sie strasznie podoba wykonczneie wnetrza w202 po Lifcie. W w203 po Lifcie to wraca. Ta dobra twarda tapicerka odporna na wszystko, miekka deska itd. Pierwsze w203 przed Liftem tego nie maja.. przy zakupie radze nawet dla zabawy pojechac poogladac w203 po Lifcie z bardzo niskim przebiegiem. Material jest calkiem inny od tego stosowanego w modelach przed.. no poza tym ostatnim rocznikiem, i w tego bym celowal gdybym mial brac model przed Liftem :) To sie rozpisalem :P

perzu126 - Korozja w MB trwa do dzisiaj.. ale po kolei :)

Blagam nie porownuj Crafter-a do Sprinter-a. owszem oba sa robione w Ludwigsfelde i Düsseldorf-ie i NIBY sie roznia tylko silnikiem i przodem, ale kazdy z nich jedzie na wlasnej tasmie i Mercedes-Benz sie troche rozni - zwlaszcza jesli chodzi o wykonanie.

Kolejna sprawa to popis rzecznika prasowego MB. Jak Vito i Sprinter-y zaczely gnic po 2-3 latach - tam to lakier zaczal odpadac calymi platami - to podczas wywiadu koles sie popisal i powiedzial cos typu "nie mozecie oczekiwac ze dostawczak zostanie wykonany z taka precyzja jak E-Klasa.." to go dziennikarz zgasil tekstem typu "Te produkty nosza nazwe MB - i to do czegos obowiazuje".. Potem juz komentarzy nie bylo (w USA MB przeciez nie robi Sprinter-ow, tam jest Dodge Sprinter i Dodge Freightliner i tyle - ne ma w ogole powiazania z MB) :)

Wracajac do korozji.. temat do dzisiaj nie zostal opanowany, mowie o osobowkach - bo te Vito, Sprinter-y itd. to szmelc. A i B-klasy bardzo dlugo rdzewialy. ML i GL rowniez (drzwi w szczegolnosci). Ostatnio czytam o przypadkach gdzie w211 po Lifcie z 2008/9r maja rdze na klapie pod listwa chromowana a w204 w kombi gnija przy podnosnikach tylnej klapy. Nie wiem czy Mercedes nie chce tego opanowac czy nie potrafi. Nawet w215 ktory jest caly z alu oksyduje na dachu przy listwach.. no smiech na sali. Powodem to tanie blachy, zle wyczyszczone blachy, zle zabezpieczone blachy - w tych latach byly afery ze zapomnieli zabezpieczac drzwi, ludzie odbierali samochody w ktorych brakowalo oslon itd. - jakby nie bylo zadnej kontroli jakosci.. wszystko krojenie kosztow. Wysylanie blachy do USA w celu formowania czesci do ML-a czy GL-a (to juz na statku gnilo).. potem ten samochod jedzie do Meksyku na koncowe wykoczenie i wraca do sprzedazy.. No chore.

Eksperci mowia ze winowajca jest Unia i Euro. Caly czas sobie wymyslaja nowe rzeczy, Mercedes sie stara byc konkurencyjna firma, wiec musi obnizac wynagrodzenie i jakosc materialow/wykonania itd. Poczytaj co sie dzieje na liniach produkcyjnych. Mercedes bierze ludzi z zewnatrz na kontrakty i wywala stalych pracownikow przy tasmie. Wyszkolonych ludzi ktorym musi bulic stala pensje i ubezpieczenie wywala, a biora Czechow, Polakow aby nie przeplacac za sile robocza. Dochodzi do strajkow - z jednej strony strajkuja Ci co moga stracic prace przez kontraktowcow, a z drugiej strony strajkuja kontraktowcy bo chca tyle zarabiac co Szwaby co robia to samo podczas innej zmiany. Otoz tak produkt klasy premium sie staje szmelcem. Firma sie stara go jak najtaniej wyprodukowac a z drugiej strony Unia cisnie z nowymi pomyslami (lakiery, emisje spalin, bezpieczenstwo.. )i nonstop trzeba sie dostosowywac aby sie miescic w tych nowych normach.

Pamietaj rowniez ze Mercedes od 2006r wychodzi z kryzysu. Do 2010r oszczedzali ile sie dalo. Wielki Jürgen Schrempp rzadzil od 1995-2005r i spojrz co zrobil.. Oficjalnie na wlasna prosbe odszedl w 2005r. - i to jako jedyny bez odprawy pienieznej - tak naprawde zostal wywalony za zruinowanie firmy. Jak on rzadzil wartosc akcji spadla z 101EUR do 35EUR.. do tego MB musial wyplacic inwestorom Chrysler-a prawie 300 Milionow USD (Ubezpieczyciel MB wyplacil 250mln) a Schrempp mial zaplacic reszte - czyli 50mln poniewaz mu udowodnili ze popelnial obledne bledy jako menadzer. Oczywiscie od 2006r siedzi w Poludniowej Afryce w zarzadzie linii South African Airways a Chrysler do dzisiaj nie zobaczyl kasy :D Nowy prezes Dieter Zetsche wyciaga MB bagna i niestety Mercedesy z lat 1995-2010 to najgorsze modele w calej historii tego koncernu - pod kazdym wzgledem. Moze sie odbija.. zobaczymy. Widzisz co teraz projektuja.. leciutka masowke aby dotrzec do kazdego klienta :(

Oj to sie rozpisalem, dla mnie temat rzeka.. :)

PS: Moze nie skasuje konta, lubie ogladac Twoja 202.. bardzo mi sie podoba kolorystycznie :D

tom1245 - 26 Lipiec 2013, 22:45

MICHAL200 chyba innaczej powinienes zareagować ja mniej zrobiłem a dostałem te posrane ostrzeżenia :!:
wiec ma to w dupie co dalej zrobicie ale nikt mnie nie bedzie obrażal publicznie :!:
perzu126 ja jestem spokojny ale do czasu
mrbraindeath spotka Ciebie kara i wsadzisz sobie tego palca w dupe :wink:

Tadeq - 26 Lipiec 2013, 22:49

Jarek, daj juz spokój.
MICHAL200 - 26 Lipiec 2013, 22:56

mrbraindeath, tom1245, przeproście sie oficjalnie na forum i to juz bedzie koniec wszelkich wycieczek wzgledem siebie i innych forumowiczow.

tom1245 napisał/a:
MICHAL200 chyba innaczej powinienes zareagować ja mniej zrobiłem a dostałem te posrane ostrzeżenia
ostrzezenia dostales zanim mrbraindeath, sie zarejestrowal na forum, a one wieczne nie sa. Sory, ale musimy pilnowac porzadku.

Docencie to, ze i tak jestesmy łaskawi, bo na innych forach od razu po warnie byscie dostali :P

tom1245 - 26 Lipiec 2013, 23:30

MICHAL200 napisał/a:
mrbraindeath, tom1245, przeproście sie oficjalnie na forum i to juz bedzie koniec wszelkich wycieczek wzgledem siebie i innych forumowiczow.

wiesz gdzie ja mam jego przeprosiny :?:
MICHAL200 napisał/a:
Sory, ale musimy pilnowac porzadku.

no właśnie mniej zrobilem a zarobilem a on nie...
o tym do Ciebie pisze

schemeck - 26 Lipiec 2013, 23:36

Dobra chłopaki dajcie już na wstrzymanie bo przypominac to zaczyna przedszkole :prosze pani, a ja zostałem ukarany a on nie..." tom1245, nie czepiam się, ale bez sensu jest dalej drążyć temat i zasmiecać forum. Proponuję adminowi założyć nowy temat pod tytułem "Temat zamknięty" i tam umieścić posty ze sprzeczki.
mrbraindeath - 27 Lipiec 2013, 00:03

A prosze bardzo ja Cie tam moge przeprosic - jesli to poprawi karme forum :) Kazda klotnia sie konczy na rzucaniu miesem jesli zadna ze stron nie chce odpuscic. Nie pierwszy nie ostatni raz. Ty nie chcesz zakonczyc sprawy, ok - bardzo dojrzale podejscie.

Niektore wyrazenia moze nie byly konieczenie w stosunku do Ciebie.. moglem inaczej podejsc do sprawy, ale wyszlo jak wyszlo. Teraz juz i tak po ptokach.. wiec mowie sorry i tyle. Kwiatki Ci wyslac? :lol:

----------------------

Nie rozumiem jedynie po co sie teraz dasasz na koniec.. Odpusc juz i tyle. Czego Ty oczekujesz? Ze mi "wlepia" ostrzezenie tak jak Tobie za wczesniejsze wybryki? Jestem przekonany ze nie dostane ostrzezenia - predzej moderator mnie kulturalnie poprosi bym sie zmyl z forum za ten cyrk. I Ci powiem dlaczego. Jestem tutaj "gosciem" na chwile a nie stalym bywalcem, wiec mnie to ostrzezenie tak nie zaboli jak Ciebie.. Kiedys na forum 203 bylem na krawedzi otrzymania ostrzezenia, i to kilka razy - i walczylem rekami i nogami by ich nie dostac - bo wiedzialem ze tam zostane na jakis czas. Ja tutejsze forum szanuje tak jak i forumowiczow tutaj, ale nie zamierzam tutaj nabic 1000 postow jak Ty, wiec czy bede mial czerwony pasek z boku czy nie - akurat dla mnie nie robi roznicy. Czlowiek z 5 postami i ostrzezeniem.. Nonsens.

Daje slowo moderatorowi ze sie wiecej nie wdam w taka bezsensowna klotnie i tyle. Jak dla mnie to powinno wystarczyc - dla mnie jest po sprawie :D Jesli dla Ciebie nie, jej.. mozemy sie dalej rzucac miesem - ale to juz nie tutaj.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group