To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Układ chłodzenia, ogrzewanie, wentylacja, klimatyzacja - Klimatyzjacja jak sprawdzić czy działa??

reptaill - 4 Marzec 2013, 16:20
Temat postu: Klimatyzjacja jak sprawdzić czy działa??
Witam

Ostatnio nabijałem klimatyzację do pełna. Serwisant był zdziwiony gdy próbował odzyskać czynnik pozostały w układzie i nic się nie udało odzyskać nawet 1 grama czynnika. Ale po sprawdzeniu na maszynie pod kątem szczelności wszystko było ok, chłodnica się nabiła. Dzisiaj z racji że temperatura podskoczyła do 8-9 stopni chciałem zrobić test i naciskając przycisk EC dioda gaśnie ale obroty nawet nie drgnęły. Subiektywne uczucie też dość dziwne bo co prawda leciało zimne powietrze ale mogło być to równie dobrze powietrze z otoczenia a nie schłodzone przez klimę. Dodam że jak naciskam przycisk odszraniania - podgrzewania tylnej szyby to wyrazie zauważam wahnięcie obrotomierza.
Dodam również że czasami jak skręcam obroty nawiewu na zero to dioda nie gaśnie tak jak wcześniej tylko zostaje włączona i świeci się na czerwono. Jak zgaszę auto i znowu zapalę to dioda gaśnie i zapala się dopiero wtedy jak przekręcę regulację siły nawiewu na co najmniej 1 bieg.

Dlaczego jak włączam ogrzewanie szyby tylnej to obroty spadają po czym się podnoszą, układ elektryczny od ogrzewania aż tak obciąża silnik ?

Klimatyzacja oczywiście manualna

polofix - 4 Marzec 2013, 22:00
Temat postu: Re: Klimatyzjacja jak sprawdzić czy działa??
reptaill napisał/a:
Witam

Ostatnio nabijałem klimatyzację do pełna. Serwisant był zdziwiony gdy próbował odzyskać czynnik pozostały w układzie i nic się nie udało odzyskać nawet 1 grama czynnika. Ale po sprawdzeniu na maszynie pod kątem szczelności wszystko było ok, chłodnica się nabiła. Dzisiaj z racji że temperatura podskoczyła do 8-9 stopni chciałem zrobić test i naciskając przycisk EC dioda gaśnie ale obroty nawet nie drgnęły. Subiektywne uczucie też dość dziwne bo co prawda leciało zimne powietrze ale mogło być to równie dobrze powietrze z otoczenia a nie schłodzone przez klimę. Dodam że jak naciskam przycisk odszraniania - podgrzewania tylnej szyby to wyrazie zauważam wahnięcie obrotomierza.
Dodam również że czasami jak skręcam obroty nawiewu na zero to dioda nie gaśnie tak jak wcześniej tylko zostaje włączona i świeci się na czerwono. Jak zgaszę auto i znowu zapalę to dioda gaśnie i zapala się dopiero wtedy jak przekręcę regulację siły nawiewu na co najmniej 1 bieg.
Z tego co wiem to sprężarka ma kilka trybów pracy i podobno zależy to od temperatury. U mnie o tej porze też nie czuć spadku obrotów po jej załączeniu. Załącz klimę i patrz na nią czy też ruszyła.

Dlaczego jak włączam ogrzewanie szyby tylnej to obroty spadają po czym się podnoszą, układ elektryczny od ogrzewania aż tak obciąża silnik ?

Klimatyzacja oczywiście manualna
Z tego co wiem to sprężarka ma kilka trybów pracy i podobno zależy to od temperatury. U mnie o tej porze też nie czuć spadku obrotów po jej załączeniu. Załącz klimę i patrz na nią czy też ruszyła.
reptaill - 5 Marzec 2013, 01:04

O tego to nie wiedziałem, mam nadzieje ze tak jest bo nie chce sie nie mile zaskoczyć jak przyjdą cieplejsze dni :)

[ Dodano: 5 Marzec 2013, 01:09 ]
Jeszcze jedno dlaczego u mnie się tak dzieje że jak jadę autem i mam ustawiony nawiew powiedzmy na 2 bieg i pokrętła od wyboru temperatury ustawione w jednej pozycji to czasami słyszę wyraźnie że zmienia się siła nawiewu sama a pokrętło oczywiście dalej jest ustawione manualnie na 2 biegu??

Piotrek1401 - 5 Marzec 2013, 01:11
Temat postu: Re: Klimatyzjacja jak sprawdzić czy działa??
reptaill napisał/a:

Dlaczego jak włączam ogrzewanie szyby tylnej to obroty spadają po czym się podnoszą, układ elektryczny od ogrzewania aż tak obciąża silnik ?


Z tego co mi wiadomo ogrzewanie szyby podbiera dosyć spory prąd (nawet około 20A) stąd taka reakcja na włączenie. W momencie włączenia silnik minimalnie może schodzić z obrotów po czym zaraz powinien wracać do poprzedniej wartości. U mnie jest tak samo przy włączeniu odbiornika o dużym poborze prądu. Nie ma się czym martwić jeśli tylko ładowanie akumulatora jest w normie.

[ Dodano: 5 Marzec 2013, 01:13 ]
reptaill napisał/a:


[ Dodano: 5 Marzec 2013, 01:09 ]
Jeszcze jedno dlaczego u mnie się tak dzieje że jak jadę autem i mam ustawiony nawiew powiedzmy na 2 bieg i pokrętła od wyboru temperatury ustawione w jednej pozycji to czasami słyszę wyraźnie że zmienia się siła nawiewu sama a pokrętło oczywiście dalej jest ustawione manualnie na 2 biegu??


U mnie się tak działo gdy miałem uszkodzony regulator nawiewu, tzw. jeż przy dmuchawie nad nogami pasażera.

polofix - 5 Marzec 2013, 09:22

reptaill napisał/a:
O tego to nie wiedziałem, mam nadzieje ze tak jest bo nie chce sie nie mile zaskoczyć jak przyjdą cieplejsze dni :)

[ Dodano: 5 Marzec 2013, 01:09 ]
Jeszcze jedno dlaczego u mnie się tak dzieje że jak jadę autem i mam ustawiony nawiew powiedzmy na 2 bieg i pokrętła od wyboru temperatury ustawione w jednej pozycji to czasami słyszę wyraźnie że zmienia się siła nawiewu sama a pokrętło oczywiście dalej jest ustawione manualnie na 2 biegu??

Po pierwsze czy jak zmienia sie prędkość dmuchawy to czy jak dotkniesz pokrętło/pukniesz w nie to coś zmienia? Bo to pierwsze można podejrzewać. Jest tam potencjometr wlutowany w płytkę i często mają zimne luty. Albo sam potencjometr trzeba chociaż nasmarować to poprawi na jakiś czas.

Piotrek1401 - 5 Marzec 2013, 10:39

polofix napisał/a:

[ Dodano: 5 Marzec 2013, 01:09 ]
Albo sam potencjometr trzeba chociaż nasmarować to poprawi na jakiś czas.


Jeżeli jest to regulowane potencjometrem to nie wiem czy rozsądnym jest smarowanie go czymś. Jeśli środek smarujący dostanie się pomiędzy ścieżkę a suwak wewnątrz potencjometru to skutek może być odwrotny do zamierzonego .

bart1527 - 5 Marzec 2013, 10:55

Cytat:
Jeszcze jedno dlaczego u mnie się tak dzieje że jak jadę autem i mam ustawiony nawiew powiedzmy na 2 bieg i pokrętła od wyboru temperatury ustawione w jednej pozycji to czasami słyszę wyraźnie że zmienia się siła nawiewu sama a pokrętło oczywiście dalej jest ustawione manualnie na 2 biegu??
- ja bym stawiał na potencjometr. Miałem tak samo, tzn. pokrętło ustawione w dowolnej pozycji, wiatrak żył własnym życiem, (najczęściej z maksymalną prędkością) i trzeba było poruszać pokrętłem, żeby go uspokoić. Jeśli masz auto po małym lifcie, to mam jeszcze kilka tych potencjometrów, bo kupiłem paczke 10sztuk. Jak będziesz zainteresowany to daj znać na PW, ewentualnie mam też zregenerowany cały panel sterowania ogrzewaniem/klimatyzacją.
reptaill - 5 Marzec 2013, 10:58

Dokładnie to raczej potencjometr bo jak sam nawiew podnosi bieg to dotkniecie i przekręcenie pokrętła uspokaja nawiew

[ Dodano: 5 Marzec 2013, 10:59 ]
ile za potencjometr??
ps. liczę na dobrą cenę, moje auto to oczywiście mały lift

polofix - 5 Marzec 2013, 14:15

smarowanie oczywiście smarem do potencjometrów. Np KONTAKT'
Też jestem zaineresowany kupnem potencjometru.
Czy to nie ten czasami?
http://allegro.pl/potencj...3018861932.html

reptaill - 5 Marzec 2013, 19:31

Dzisiaj robiłem kolejny test klimy. Temp. na zegarach 10st. włączam obieg zamkniety i uruchamiam klimę i w zasadzie można powiedzieć że zadnej reakcji. Tzn powietrze z kratek jakoś się specjalnie nie zmieniło czy to oznacza definitywnie że z klima jest coś nie tak?
Czy może za niska temperatura otoczenia?

[ Dodano: 5 Marzec 2013, 19:35 ]
Czy możliwe że skoro dioda na przycisku EC żyje własnym życiem to może on być zwalony i to tu leży wina nie uruchamiania klimy? Dodam że nie wiem czy klima jest na pewno zrypana bo przez nabiciem był robiony test 20 minut i nic złego się nie działo żadnego błędu cała procedura przebiegła pomyślnie.
Który bezpiecznik odpowiada za klimę, i czy ten bezpiecznik jest tylko od niej czy powinno też coś innego nie działać przy spalonym bezpieczniku klimy

polofix - 5 Marzec 2013, 19:54

reptaill napisał/a:
Dzisiaj robiłem kolejny test klimy. Temp. na zegarach 10st. włączam obieg zamkniety i uruchamiam klimę i w zasadzie można powiedzieć że zadnej reakcji. Tzn powietrze z kratek jakoś się specjalnie nie zmieniło czy to oznacza definitywnie że z klima jest coś nie tak?
Czy może za niska temperatura otoczenia?

[ Dodano: 5 Marzec 2013, 19:35 ]
Czy możliwe że skoro dioda na przycisku EC żyje własnym życiem to może on być zwalony i to tu leży wina nie uruchamiania klimy? Dodam że nie wiem czy klima jest na pewno zrypana bo przez nabiciem był robiony test 20 minut i nic złego się nie działo żadnego błędu cała procedura przebiegła pomyślnie.
Który bezpiecznik odpowiada za klimę, i czy ten bezpiecznik jest tylko od niej czy powinno też coś innego nie działać przy spalonym bezpieczniku klimy

Napraw potencjometr to lampka będzie działać prawidłowo.

reptaill - 5 Marzec 2013, 20:52

A co do klimy? To czy mam już się martwić że jest zjeb... :(
polofix - 6 Marzec 2013, 09:31

reptaill napisał/a:
A co do klimy? To czy mam już się martwić że jest zjeb... :(

Jedź najlepiej do gościa co ci nabijał i sprawdź ile jest czynnika. Jeśli mało to możesz się martwić. Jeżeli jest dosyć i sprężarka dalej nie chodzi to też możesz się martwić. Ale ty wcale nie patrzyłeś czy po włączeniu klimy sprężarka się kręci.

reptaill - 6 Marzec 2013, 10:43

Może to się wydaje głupie ale nigdy tego nie robiłem wiem gdzie jest sprężarka i na niej jest rolka która napędza pasek. A gdzie mam się patrzyć aby sprawdzić czy sprężarka się kręci??
Przecież ta rolka cały czas się kręci i jest napędzana a tam jest pewnie jakieś sprzęgiełko które zapina całą sprężarkę w momencie uruchomienia klimy i dopiero wtedy rolka bezpośrednio przekazuje napęd

[ Dodano: 6 Marzec 2013, 10:49 ]
Czy wiatraki od klimy powinny od razu zacząć chodzić po uruchomieniu klimy?
Nigdy nie sprawdzałem i za bardzo nie mam pojęcia jak to sprawdzić na co mam patrzeć?

mcteusz - 6 Marzec 2013, 13:12

To chociaż sprawdź rurki idące od/do sprężarki. Po włączeniu jedna powinna robić się gorąca a druga bardzo zimna... To znak, że działa...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group