To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Montaż kompresora do c220

misturek - 7 Maj 2013, 23:00

Gdzie tam... na razie walczę żeby doprowadzić merca do serii :) a później będę myślał nad kompresorem chociaż nie powiem, chętnie wmontowałbym kompresora :) Tylko kolega TraczU, miał napisać opis całej operacji ;/
Alexander - 5 Czerwiec 2013, 23:56

osobiscie bym odradzal. Moze temat sie skonczyc na tym, ze zamiast przyprostu mocy autko bedziesz mial unieruchomione na amen! Auto ze zmeczonymi uszczelkami, panewkami... kiepsko to widze! I tu nie chodzi o kompresor, turbo, ani zabawa z mapami silnika... wszystko doprowadza do jednego, wiekszy bum na tlokach, ktory moze zakonczyc zywot motoru.
misturek - 6 Czerwiec 2013, 00:44

Myślę że silnik tak od razu by się nie rozsypał... przecież to nie ford tylko mercedesowski silnik :)
TraczU - 6 Czerwiec 2013, 11:52

Silnik wytrzymuje.
niema problemu, montaż kompressora jesli chodzi o kwestie technicznie też nie jest problemem, kwestiz zmiany łapy alternatora, dodanie napinacza, zmna paska i koła pasowego wału z pompą wody, i robi się coś w stylu plug&play ponieważ do każdego bloku m111 można przykręcic łąpę kompressora-alternatora napinacz i pompę wody,(wiem bo wujo mam tak zrobione w w124 2.2B) pozostaje kwestia dolotu i chlodzenia powietrza, w tym przypadku bedzie łatwiej niz w w124 bo dolot od kompresoora znowu pasuje więc trzeba tylko wszystko przełozyć i ładnie dopoaswoać, przepływomierz seryjny daje rade na tyle, że wszystko działa i jedzie z odpowiednią mocą niestety skład AFR jest troszkę za ubogi więc a trzeba by było napisać mapę albo wpiąc jakąs mądrą świnkę.

KOmpressor m62 seryjny możesz podłaczyc pod zasilanie z przyciskiem który bedzie załączał sprzegło czyli możesz jeździć z lub bez kompressora(w tym przypadku zamiasr remapy lepiej zrobić swinkę która bedzie właczana razem z kompressorem) W tej konfiguracji jedziesz w trasę klikasz guzik i masz stare wolnossące 2.2.

Jedyny problem jaki napotkaliśmy to co zrobić z nadmiarem powietrza który powstaje na wolnych obrotach i przy hamowaniu silnikiem, Turbina napędzana spalinami zadowala się zaworem BOV który upuszcza nadmiar powietrza i po problemie. Niestety kompressor przy hamowaniu silnikiem wytwarza tą samą ilośc powietrza co przy rozpędzaniu auta, z tym, że nie ma gdzie tego powietrza oddać.

Myślalem ostatnio zeby zastosować przepustnicę podłączoną pod pedał gazu przez wyłącznik krańcowy, taką najprostrzą elektroniczną działającą na zasadzi 0-1 otwarta, zamknieta. Wciśniecie pedału gazu powodowało by zamknięcie przepustnicy i skierowanie powietrza w kolektor ssący. Czyli mniej więcej tak jak jest w oryginlanym kompressorze tylko mniej skąplikowanie.

Reasumując.
Kupujesz wszystko co w zwykłym c200-c230 kompressor jest inne niż u Ciebie, składasz do kupy, zakładasz włacznik krańcoww pod pedał gazu, przepustnice przed filtrem tak jak jest w zwykłym Kompesorze i cieszysz się doładowanym silnikiem.

potrzebne rzeczy:
kompressor
łapa
doloty
intercooler
airbox
przepustnica najzwyklejsza elektroniczna
pompa wody
koło pasowe od kompressora
pasek
troszkę kabli
no i trochę wolnego czasu.

Dodam, ze w wolnossącym 2.2 stopien spręzania jest 10:1 a w kompressorze 8,8:1 nie jest to duża różnica i seryjne 0.3b jakie dmucha kompressor spokojnie wytrzymuje. A przyrost mocy jest znaczący. W124 nie było jeszcze hamowane ale prawdopodobnie moc będzie większa niż w przypadku seryjnego kompressora.

Alexander - 6 Czerwiec 2013, 20:56

TraczU napisał/a:
w wolnossącym 2.2 stopien spręzania jest 10:1 a w kompressorze 8,8:1
a nie przypadkiem odwrotnie??

Poza tym zobacz ile tego trzeba nakupowac! Badzmy szczerze ile taki merc z silnikiem 2.2 jest warty? I ile z kompresorem? Zamiast inwestowac w kilka konikow z ktorych i tak zapewne wiekszosc z nas nie korzysta, no chyba dla zabawy, to raczej malo oplacalny interes.

TraczU - 6 Czerwiec 2013, 22:57

Alexander, uwierz, że czasem warto inwestować. Nie każdy traktuje auto jako dupowóz. A po za tym te kilka (około 50) koników to nie jest mało za te pieniądze.
NIe lubię jak ktoś ocenia auto po wartości. I czy warto dołożyć coś czy się opłaca bo drogo. Jeśli ktoś chce to dokłada. Kolega chce dołożyć i jeśli moge to pomagam a nie neguje jego chęci.
Najlepiej powiedzieć, że się nie opłaca. Bo przecież tak najłatwiej nie ?

Alexander napisał/a:
TraczU napisał/a: w wolnossącym 2.2 stopien spręzania jest 10:1 a w kompressorze 8,8:1 a nie przypadkiem odwrotnie??


zauważyłem, ze lubisz Hejtować ;) nie tylko w tym temacie
odp.
Nie. Silniki doładowane są odprężone.

misturek - 9 Czerwiec 2013, 15:13

TraczU napisał/a:
wpiąc jakąs mądrą świnkę.
a znasz model takiej świnki? Bo zamontowanie jakiegoś modułu faktycznie lepiej by się spisało bo tak jak mówisz nie grzebiemy w kompie i zawsze mozemy kompressor odlaczyc i jechac po "staremu". Tylko nie wiem jak szukać takiego czegoś bo to pewnie nie jest w produkcji seryjnej bo nie każdy na co dzień montuje kompresory. Chyba że się mylę?

No i druga sprawa to rozwiązanie smarowania kompresora...

TraczU - 11 Czerwiec 2013, 17:18

misturek, kompressora się nie smaruje, chodzi na sucho, zębatki wewnatrz mają swoj olej.
to nie turbo ;)
Swinkę sie robi i stroi pod kompa już na zamontowanym aucie. Robi ją wiekszośc firm tunerskich.

misturek - 12 Czerwiec 2013, 00:22

No to faktycznie prościzna ... Tylko boję się troszkę o cenę takiego układu ... :x
TraczU - 12 Czerwiec 2013, 08:27

no ok 2 tys musisz szykowac na wstepie za wczystkie czesci, powinno jeszcze zostac :)
misturek - 13 Czerwiec 2013, 00:34

Myślę, że powoli będę zbierał części :D 2tysie na świnkę ? czy ogół?
caliber - 16 Lipiec 2014, 13:25

witam gdzie można kupić graty do montażu kompresora i sam kompresor bo jest plan na m104 tylko wiedzy troszke brak
KaszpiK - 17 Lipiec 2014, 18:00

Największy koszt to bd kompressor w dobrym stanie i strojenie/świnka reszta to pierdoły choć nie powiem czasem na pierdoły tez wetnie troche pieniedzy ;)
tom1245 - 17 Lipiec 2014, 19:14

TraczU a nie lepiej wsadzic do do wuja sterownika silnika z kompresora :mrgreen: :?: i afr się zgra :mrgreen:
_bolek - 15 Październik 2014, 15:47

Witam panowie!
Bardzo fajny temat. Właśnie zakupiłem c200k kombi 141 kw, w 202 '97 i zastanawiam się jak zwiększyć stopień doładowania? czy znajdę mniejsze kółko pasujące na ten kompresor? czy większe na wał? czyjak? Z góry proszę o wyrozumiałość ponieważ ostatni raz rozkręcałem maluchy w '49 :mrgreen:

[ Dodano: 15 Październik 2014, 15:50 ]
aaaaaa... i dzięki za pomoc ...ta kultura



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group