Zawieszenie, hamulce, felgi i opony - Problem ze szczękami
marcinns1991 - 5 Kwiecień 2013, 18:57
mlody21989, problem w tym że regulacja skręcona na maxa a klocki praktycznie trą już bęben od środka :/ wróciłem z jazdy testowej i prawe koło jest gorące, stojąc na światłach z górki autko się toczyło wiec nie powinno nic trzymać :/ rozpieraki na pewno się nie zacinają bo chodziły luźno. porównałem szczeki ze starymi i szerokości oraz długości sa takie same, może to wina części ciernej i po prostu musi się to wszystko dotrzeć i będzie ok bo jak mówię nie mam możliwości bardziej podkręcić regulacji bo jest juz skręcona na maxa :/
Adaśko - 5 Kwiecień 2013, 19:04
Przyjrzałbym się jeszcze wewnętrznej stronie bębnów i rdzę porządnie potraktować szczotką drucianą na wiertarce. Może na krawędziach szczęk ociera.
marcinns1991 - 5 Kwiecień 2013, 19:16
Adaśko, bębny szczęki i klocki są nowe, spróbuję to jutro porządnie dotrzeć, jak nie pójdzie to dotrę szczeki i klocki papierem ściernym, czy tłoczki w tylnych zaciskach powinny wysuwać się na ta sama wysokość czy te wewnętrzne wysuwają się mniej a zewnętrzne więcej ?
perzu126 - 5 Kwiecień 2013, 20:38
marcinns1991, tłoczki powinny sie wysuwać raczej równo. A chowaja się lekko, czy ciężko?
marcinns1991 - 5 Kwiecień 2013, 21:31
perzu126, ciężko powiedzieć, żabką ciężko było je do środka wcisnąć, zwłaszcza wewnętrzny tłoczek, wydaje mi się że wewnętrzny tłoczek jest krótszy niż zewnętrzny i nie wysuwa się tak mocno jak ten zewnętrzny odkręciłem korek od zbiorniczka z płynem hamulcowym i poszło, czy przez odkręcenie korka i wciskanie tłoczków mogłem zapowietrzyć układ ?
mlody21989 - 6 Kwiecień 2013, 00:45
marcinns1991, możesz mieć to samo co u mnie zaczynają się zapiekać Ci tłoczki, rozruszaj je dobrze powinny w miarę lekko chodzić i sprawdź przy okazji stan uszczelek przy tłoczkach
Adaśko - 6 Kwiecień 2013, 10:12
marcinns1991 napisał/a: | czy przez odkręcenie korka i wciskanie tłoczków mogłem zapowietrzyć układ ? | Nie
marcinns1991 - 6 Kwiecień 2013, 12:04
pedał hamulca wpada mi chyba zbyt głęboko, muszę odpowietrzyć układ, jednak coś mi trze w prawym kole, możliwe że klocki są zbyt grube i musza się dotrzeć ? wczoraj miałem prawe koło gorące, dzisiaj jest już ok ale w lewym czasem coś piszczy
zastanawiam się czy może tłoczki nie odbijają do końca, muszę je potraktować WD-40, druga sprawa czy tłoczki w tylnych zaciskach się wymienia czy są w całości z zaciskiem, jeżeli osobno to czy w komplecie są 2 sztuki (na jeden zacisk przypadają 2 tłoczki)
Adaśko - 6 Kwiecień 2013, 14:18
marcinns1991 napisał/a: | zastanawiam się czy może tłoczki nie odbijają do końca, muszę je potraktować WD-40, | Nie traktuj WD40 tylko środkiem do czyszczenia zacisków, w każdym motoryzacyjnym dostaniesz marcinns1991 napisał/a: | zy tłoczki w tylnych zaciskach się wymienia czy są w całości z zaciskiem | Proponuję Tobie zdjąć osłony gumowe z tłoczków, druga osoba niech delikatnie wciska hamulec, niech wysuną się na ok 1,5 cm, dobrze umyj, przetrzyj najlepiej oliwką silikonową (dostaniesz w każdym elektronicznym), nałóż osłonki, wciśnij tłoczki i będzie hulać.
To nie duży fiat, czy polonez, małe prawdopodobieństwo żebyś musiał aż tak ingerować wymieniając tłoczki, ostatecznie wymienia się uszczelniacze na tłoczkach, ale wtedy jak masz przecieki.
marcinns1991 - 7 Kwiecień 2013, 18:03
prawe koło mi się grzeje, tracza gorąca obstawiam nieodbijające tłoczki, jak rozebrać tłoczek i go przeczyścić ?
Javoreczek - 8 Kwiecień 2013, 18:09
marcinns1991 napisał/a: | zdjąłem szczeki wybiłem rozpierak z linki hamulcowej |
No właśnie, dotarłem to tego miejsca, bo tez mi rozpierak stanął po zimie... i takie lamerskie pytanie, co dalej? Jak wybić ten sworzeń, żeby odłączyć ucho linki od rozpieraka ?
Pioterek - 8 Kwiecień 2013, 18:30
Normalnie: jakiś odrdzewiacz, coś podstawić, dornik i młotem. Bez młota nie robota i wyjdzie
adamd - 8 Kwiecień 2013, 19:38
Ja dzisiaj wymieniłem opony, patrzę na klocki z tyłu i szok ! Jeden klocek prawie się kończy, a drugi jeszcze dość gruby. Z drugiej strony to samo. Mnie też czeka czyszczenie całego syfu z tyłu
Javoreczek - 8 Kwiecień 2013, 21:22
Pioterek napisał/a: | Normalnie: jakiś odrdzewiacz, coś podstawić, dornik i młotem. Bez młota nie robota i wyjdzie |
Rzecz w tym, że nie ma miejsca. Ten rozpierak powinien wyjść z tej dziury w której siedzi razem z linką, czy jak?
Pioterek - 8 Kwiecień 2013, 21:41
Javoreczek napisał/a: | Ten rozpierak powinien wyjść z tej dziury w której siedzi razem z linką, czy jak? | A no tak, zapomniałem dopisać: Jak odczepisz linkę z haczyka pod siedzeniem, to się zluzuje na tyle, że wyciągniesz rozpierak razem z linką na tyle daleko, że sobie już poradzisz
|
|
|