To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Zawieszenie, hamulce, felgi i opony - Problem ze szczękami

marcinns1991 - 8 Kwiecień 2013, 23:02

No u mnie rozpieraki były mega zapieczone, pomogło rozebranie ich potraktowanie wd40 potem kąpiel w benzynie ekstrakcyjnej, na końcu doszlifowanie papierem ściernym i smarowanie, teraz chodzą jak nowe:) dzisiaj rozebralem tył jeszcze raz doszlifowalem szczęki bo blokowały bęben, okazało się też ze prawy zacisk się blokował i stąd grzanie koła, rozruszalem go i muszę obserwować, co do dziwnych piskow to były spowodowane ta sprężyną która jest w tylnym zacisku pomiędzy klockami a sworzniami, wystarczyło ją dogiąć i podszlifować bo tarla o rant tarczy, teraz czekamy na ocieplenie i biorę się za gruntowną konserwację podwozia
Javoreczek - 9 Kwiecień 2013, 09:10

Pioterek napisał/a:
A no tak, zapomniałem dopisać: Jak odczepisz linkę z haczyka pod siedzeniem, to się zluzuje na tyle, że wyciągniesz rozpierak razem z linką na tyle daleko, że sobie już poradzisz :wink:


A no widziesz, dzięki. Tak se własnie pomyślałem, że tu gdzieś jest haczyk. Szkoda, że wczoraj na to nie wpadłem, bo dziś ma padać podobno, a samochód rozdłubany na placu pod robotą :?

marcinns1991 - 10 Kwiecień 2013, 19:14

Prawe koło nadal się grzeje :( jak zdemontować tloczek w ttylnym kole żeby go wymienić bo nie mam już z nim siły, w lewym kole mam opaske na umownej osłonie tloczka a w prawym kole jej nie ma tylko nadchodzi sama guma.
Piotrek1401 - 10 Kwiecień 2013, 19:49

Odkręcasz dwie śruby trzymające zacisk, przewód hamulcowy i wyciągasz zacisk. Tłoczek możesz wysunąć OSTROŻNIE (najlepiej podkładając drewno pomiędzy tłoczek a zacisk aby nie wystrzelił) sprężonym powietrzem jeśli ręcznie nie uda Ci się go wyciągnąć. Od razu zaopatrz się w zestaw naprawczy (guma i uszczelka tłoczka). Warto to od razu wymienić tym bardziej, że koszt niewielki.
Możliwe, że uszczelka nie trzyma i dostaje się do środka pył, piach itp który przyblokowuje tłoczek. Jak tłoczek nie będzie mocno porysowany, nie będzie miał wżerów, mocnych nalotów rdzy itp to przypuszczam, że wystarczy porządne oczyszczenie cylindra i tłoka i wymiana uszczelnień.

Podczas składania hamulca przesmaruj też powierzchnie po której ślizgają się klocki smarem ceramicznym do układów hamulcowych (tubka która spokojnie wystarczy na jedną oś kosztuje ok 5zł w motoryzacyjnym)

marcinns1991 - 10 Kwiecień 2013, 19:57

http://allegro.pl/zestaw-...3060027484.html taki zestaw będzie odpowiedni ?

mam zacisk tego typu:

http://img825.imageshack....44/dsc06623.jpg

rozumiem że po wymianie tłoczka trzeba odpowietrzyć cały układ ?


dodam że po wciśnięciu pedału hamulca zewnętrzny tłoczek wyszedł a wewnętrzny nie drgnął, dopiero po przytrzymaniu zewnętrznego żabką wewnętrzny zaczął się wysuwać a wbicie go było trudne nawet z użyciem przecinaka i młotka, dopiero w pewnym momencie "puścił" i wszedł więc zapieka się w pewnym momencie i chyba nie wraca

Piotrek1401 - 10 Kwiecień 2013, 20:04

Co do zestawu - trzeba sprawdzić czy zgadzają się wymiary tłoka. Najlepiej niech Ci sprawdzą po numerze VIN.
O ile faktycznie potrzebujesz nowego... Bo jeśli nie to kup tylko uszczelnienia.
W 'sam naprawiam' kiedyś wyczytałem, że przy naprawie jednego zacisku zasadniczo wystarczy tylko to koło odpowietrzyć. Osobiście jednak wolałbym "dmuchać na zimne" i odpowietrzyć cały układ. Nie zajmie to dużo czasu i pracy a będziesz pewny że wszystko jest w porządku.

PS. Co do wbijania przecinakiem i młotkiem radzę uważać, tłoczek też potrafi pęknąć. Bezpieczniej przez drewno wbijać. (np. trzonek młotka)

marcinns1991 - 10 Kwiecień 2013, 20:23

Piotrek1401, wiem, bo ukruszył się rancik tłoczka, potem wbijałem przez stare klocki, gumka wygląda na całą więc to na pewno coś z tłoczkiem jest nie tak, kupię nowy dla spokoju wyczyszczę gniazdo i zamontuje, a czy przewód hamulcowy ma normalny gwint ? tzn odkręcany w lewo bo nie chciałbym go ukręcić?

i jeszcze co do odpowietrzania, rozumiem że mając abs odpowietrzam od najbliższego koła czyli kolejno przednie lewe, prawe, potem lewe tylne i prawe tylne na zgaszonym silniku tak ? czynność powtarzam najlepiej 2 razy ? przepraszam za pytania, ale to moje pierwsze autko przy którym chciałbym troszkę sam podłubać i dużo rzeczy robię metoda prób i błędów, często nie do końca wg technologii naprawy, ale przednie hamulce sam zrobiłem tysiąc km temu i jak narazie działają.

Jeszcze mam do was pytanie, zwłaszcza do posiadaczy 2,2d, jak głęboko wpada wam pedał hamulca bo mi wydaje się że pomimo wymiany tarcz i klocków na obu osiach wpada zbyt głęboko w podłogę

Piotrek1401 - 10 Kwiecień 2013, 20:30

Z tego co pamiętam na wężu gwint jest normalny (prawy). Najlepiej przy odkręcaniu nie pchaj klucza z dużą siłą lecz puknij w niego z wyczuciem młotkiem jak jest mocno dokręcony. Chodzi o to żeby nie działała na śrubę ciągła siła skręcająca lecz aby dostała "udaru". Wiele łatwiej i bezpieczniej tak odkręcać.
Kolejność odpowietrzania jest następująca: Prawy tył, lewy tył, prawy przód, lewy przód.
Odpowietrzasz aż zobaczysz, że nie ma już pęcherzyków powietrza w spuszczanym płynie hamulcowym. Pilnuj aby w zbiorniku płyn nie zszedł za bardzo poniżej minimum. Zbiornik nie może się opróżnić.

mlody21989 - 10 Kwiecień 2013, 21:02

marcinns1991, u mnie po wymianie płynu i klocków też tak trochę niżej jest ale bierze ładnie od początku, a przy odkręcaniu przewodów uważaj żeby śruby nie obślizgać, zwykłym płaskim kluczem może być ciężko odkręcić, wciskać tłoczek najprościej ściskiem stolarskim i na pewno bezpieczniej niż młotkiem :wink:
perzu126 - 10 Kwiecień 2013, 21:50

marcinns1991 napisał/a:
dodam że po wciśnięciu pedału hamulca zewnętrzny tłoczek wyszedł a wewnętrzny nie drgnął, dopiero po przytrzymaniu zewnętrznego żabką wewnętrzny zaczął się wysuwać a wbicie go było trudne nawet z użyciem przecinaka i młotka, dopiero w pewnym momencie "puścił" i wszedł więc zapieka się w pewnym momencie i chyba nie wraca

Najlepiej wyciągnąc go trzymając ściskiem ten dobry a osoba w aucie niech naciska hamulec i w ten spsoób go wypchniesz. U mnie powodem blokowania sie tłoczków jak narazie była powierzchnia w zacisku- tuz przy wyjściu tłoczka. Już chyba 3 razy z tyłu to robiłem- średnio raz do roku. Na Twoim miejscu jeśli tłoczek jest nie zniszczony i nie zeżarty to zostawiłbym oryginał, bo napewno będzie trwalszy.

[ Dodano: 10 Kwiecień 2013, 21:51 ]
marcinns1991 napisał/a:
a czy przewód hamulcowy ma normalny gwint ?

Tak ma normalny gwint

[ Dodano: 10 Kwiecień 2013, 21:53 ]
mlody21989 napisał/a:
wciskać tłoczek najprościej ściskiem stolarskim i na pewno bezpieczniej niż młotkiem

Jeśli wszystko będzie wyczyszczone, to tłoczek wsuniesz ręką bez problemu.
Piotrek1401 napisał/a:
Podczas składania hamulca przesmaruj też powierzchnie po której ślizgają się klocki smarem ceramicznym do układów hamulcowych (tubka która spokojnie wystarczy na jedną oś kosztuje ok 5zł w motoryzacyjnym)

Tez to polecam, ewentualnie inny smar odporny na wysokie temperatury

[ Dodano: 10 Kwiecień 2013, 21:53 ]
marcinns1991 napisał/a:
Jeszcze mam do was pytanie, zwłaszcza do posiadaczy 2,2d, jak głęboko wpada wam pedał hamulca bo mi wydaje się że pomimo wymiany tarcz i klocków na obu osiach wpada zbyt głęboko w podłogę
_________________

U mnie chodzi z oporem

marcinns1991 - 10 Kwiecień 2013, 21:54

Piotrek1401, czyli jednak od tylnego koła ? gdzieś znalazłem że hamulce z abs odpowietrza się od najbliższego koła przy pompie, ale dzięki za informację

Jutro chcę jechać kupić ten tłoczek, czy z Vin-u jest możliwość wyciągnięcia informacji jaki tłoczek potrzebuję ? czy może wystarczy informacja o roczniku i silniku (zawsze jak coś kupuję to tylko te dane podaję) oraz jako informację dodatkową że zaciski są na dwa sworznie, podobno to najprostszy standardowy układ, na zacisku nie mam informacji co to za typ hamulców bo jest tylko wytłoczona gwiazda

[ Dodano: 10 Kwiecień 2013, 21:58 ]
perzu126, tłoczek niestety uszkodziłem przy ostatniej próbie wciskania go, delikatnie rant wykruszyłem, w zestawie mam 2 tłoczki w zacisku to wymienię je oba bo stare maja już 18 lat, w lewym kole były już wymieniane bo ktoś zamiast opaski użył miedzianego druta do zamocowania gumki ochronnej, kolejna pracowita sobota się zapowiada, przy okazji kupić jakąś pastę do smarowania tłoczków ? jest coś takiego żeby od razu przesmarować?

mlody21989 - 10 Kwiecień 2013, 22:31

marcinns1991, w sklepie Ci sie jeszcze spytają o średnice tłoczka wiem po sobie
marcinns1991 - 10 Kwiecień 2013, 22:49

mlody21989, no wlasnie i pytanie jaka ta średnica jest :/
mlody21989 - 10 Kwiecień 2013, 22:55

niestety suwmiarka w dłoń, i wtedy będziesz miał pewność są dwa rozmiary jak dobrze pamiętam
http://moto.allegro.pl/re...3119803474.html
http://moto.allegro.pl/re...3119803518.html

dobrze pamiętałem oba do zacisków ATE

marcinns1991 - 10 Kwiecień 2013, 22:58

mlody21989, no tak 35 i 38mm :/ nie mam suwmiarki, będę musiał to rozebrać zmierzyć, znowu złożyć jechać kupić i znowu rozebrać żeby założyć, no cóż.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group