To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Zawieszenie, hamulce, felgi i opony - Problem ze szczękami

mlody21989 - 10 Kwiecień 2013, 23:00

nie do końca możesz spróbować wyjąć klocek i zmierzysz zawsze trochę mniej rozbierania :wink:
marcinns1991 - 10 Kwiecień 2013, 23:15

mlody21989, wybijanie sworzni, wyciąganie klocków, potem pewnie tłoczek zapieczony znowu wyjdzie i nie będzie chciał wejść :D coś czuję, że będę miał tłoczek 35 mm bo w końcu to 2,2d i chyba nie potrzebuje duże tłoczka, trochę szkoda, że nie można nigdzie tego sprawdzić
Piotrek1401 - 11 Kwiecień 2013, 00:31

Jeśli mam być szczery to 45zł za dwa tłoczki i komplet uszczelnień to chyba dość mała kwota. Nie wiem czy nie byłoby lepiej gdybyś kupił coś pewniejszego... W końcu to hamulce - od nich zależy Twoje i innych bezpieczeństwo/zdrowie/życie a tu nie powinno być miejsca na oszczędzanie... Ale to tylko moje prywatne zdanie.

PS. co do rozmiaru tłoczka - telefon w rękę, dzwoń do jakiegokolwiek ASO podaj VIN i poproś o informację o rozmiarze tłoczka i (choćby dla pozorów) ewentualnej jego cenie. Myślę, że bez problemu udzielą Ci informacji.

perzu126 - 11 Kwiecień 2013, 13:36

Przesmarowanie tłoczków nie zaszkodzi.
Jak dobrze pamiętam to u mnie tłoczek miał 35mm, ale po południu się upewnie jeszcze.
Piotrek1401 napisał/a:
poproś o informację o rozmiarze tłoczka i (choćby dla pozorów) ewentualnej jego cenie.

Wydaje mi się że tłoczków nie sprzedają osobno- tylko cały zacisk. W serwisie zestaw naprawczy obejmuje tylko gumki (ponad 100zł jak dobrze pamietam)

marcinns1991 - 11 Kwiecień 2013, 16:17

http://allegro.pl/reperat...3135932465.html napisałem do sprzedawcy z tej aukcji i podałem nr VIN, okazało się jednak mam ten co wyżej tzn 35 mm, jutro pojadę go kupić, a powinienem jeszcze zaopatrzyć się w jakąś pastę do smarowania go ? oczywiście nie kupię najtańszego możliwego zamiennika, zawsze idę do sklepu i proszę o część dobrej jakości, aukcja wyżej jest tylko poglądowa.

pastę do smarowania tłoczków już kupiłem, całe 3,5 zł w motoryzacyjnym ;)

perzu126 - 12 Kwiecień 2013, 06:21

U mnie tez jest 35mm
asasyn18 - 12 Kwiecień 2013, 12:26

Tylko jestem ciekaw jak się będę trzymać te gumki po między tłoczkiem a cylinderkiem za pomocą tego zabezpieczenia metalowego. Kupiłem podobny zestaw ale bez cylinderków i mocowanie za pomocą tego metalowego pierścienia nie było za bardzo szczelne. I założyłem oryginalne używane.

[ Dodano: 12 Kwiecień 2013, 12:37 ]
gumki dla porównania 8)

marcinns1991 - 12 Kwiecień 2013, 16:05

Odwiedziłem sklepy w całym mieście i nigdzie tego nie mają, pozostanie serwis lub allegro, ile w aso może kosztować ten tloczek?
asasyn18 - 12 Kwiecień 2013, 17:28

marcinns1991 a co tak Ci się stało dokładnie z tym tłoczkiem że chcesz go wymieniać na nowy?
marcinns1991 - 12 Kwiecień 2013, 18:09

asasyn18, koło się grzeje, nie mogę dotknąc tarczy bo jest gorąca, podejrzewam że to tłoczek, w 1 sklepie udało mi się znaleźć na zamówienie tylko że mają 1 sztukę na magazynie i mam pytać koło wtorku, z tym, że to jest od W124 jednak średnica się zgadza i podobno to będzie to, wszędzie mają tylko przednie tłoczki lub do tylnych uszczelki a co mi pomoże uszczelka przy zapieczonym klocku w dodatku na rancie styku z klockiem jest odłupany przez moją głupotę:/

nie jest to wyłupane na całą grubość tłoczka a jedynie odprysk, czy demontaż tego zeszlifowanie tej krawędzi i rozruszanie tłoczków aby się nie zapiekały załatwi sprawę? może faktycznie tłoczki są ok tylko w środku jest jakis brud lub w zacisku powstała rdza która wystarczy usunąć, boje się że jak to rozbiorę to uszkodzę tłoczek i będę musiał kupić nowy więc chce zabezpieczyć się na zapas, może wystarczy nowe uszczelnienie i oczyczczenie tłoczka i zacisku w gnieździe tłoczka ?

pastę do smarowania tłoczków już kupiłem, wd40 tez mam, benzynę ekstrakcyjna też więc może uratuje ten tłoczek ? tylko to wyszczerbienie mnie martwi

polofix - 12 Kwiecień 2013, 18:57

tłoczek wymienia się wtedy gdy rdzy jest dużo/ głębsze rysy. Jeśli tłoczek jest wyczyszczony i wchodzi ciężko to znaczy że musisz wymontować gumkę [uszczelkę tłoczka] i i wymyć rowek właśnie pod nią. tam jest brud. Jeśli gumka jest dobra i niezniszczona poprzez wyciąganie, to można ją włożyć spowrotem.
perzu126 - 12 Kwiecień 2013, 18:58

marcinns1991 napisał/a:
nie jest to wyłupane na całą grubość tłoczka a jedynie odprysk, czy demontaż tego zeszlifowanie tej krawędzi i rozruszanie tłoczków aby się nie zapiekały załatwi sprawę? może faktycznie tłoczki są ok tylko w środku jest jakis brud lub w zacisku powstała rdza która wystarczy usunąć, boje się że jak to rozbiorę to uszkodzę tłoczek i będę musiał kupić nowy więc chce zabezpieczyć się na zapas, może wystarczy nowe uszczelnienie i oczyczczenie tłoczka i zacisku w gnieździe tłoczka ?

Wyciągnij tłoczek, zobacz jak wygląda powierzchnia pracująca wewnątrz. Jak jest nie zardzewiała to przeszlifuj papierem ściernym otwór w zacisku, tuż przy samym wejsćiu tłoczka. U mnie tylko tu rdzewieje i blokuje tłoczek. Jak zeszlifujesz trochę tłoczek to napewno nie wpłynie na bezpieczeństwo jazdy. Musisz mieć tylko w miarę grubę klocki

marcinns1991 - 12 Kwiecień 2013, 18:59

polofix, czyli jest szansa że tłoczek po 18 latach po prostu się zabrudził i wystarczy oczyszczenie go + nowe uszczelnienie dla pewności ? jutro chyba kupię samo uszczelnienie bo mają od ręki
perzu126 - 12 Kwiecień 2013, 19:24

To jest mój zacisk, z którym miałem taki sam problem jak Ty. Tłoczek siedział tak mocno, że wykruszył sie przy próbie wysunięci, więc kupiłem używany.
Najlepsza metoda wysunięcia tłoczka to zostawienie klocka z dobrej strony i naciskanie hamulca aż tłoczek prawie cały nie wyjdzie z drugiej

Tłoczek był zapieczony dlatego,, że obudowa zacisku w miejscu zaznaczonym była zardzewiała. Po prostu wyciągnij tłoczek i wyczysć miejsce zaznaczone naz zdjęciu. Ja u siebie to robiłem już z dwóch stron i problem zawsze był w zardzewiałej obudowie.


marcinns1991 - 12 Kwiecień 2013, 19:38

perzu126, hmm no to prawdopodobnie mam ten sam problem, rozumiem że tłoczek to jedynie ten mały pierścień a ten większy z czarnym obramowaniem od góry jest nieruchomy razem z zaciskiem ? nie będzie problemu z założeniem osłonki tłoczka bo tu jest praktycznie niewidoczne, użyłem twojego zdjęcia do pokazania w którym miejscu mój tłoczek się delikatnie wyszczerbił i raczej nie będzie haczył:



a nie mogę pompować do momentu aż cały tłoczek wyjdzie ? ktoś wyżej pisał że najlepiej kompresorem go wypchnąć

mój wychodzi na ok 1 cm po czym się zapieka, dopiero przytrzymanie drugiego tłoczka kluczem aby nie wypadł i ponownym wciśięciu hamulca z trudem wysuwa się dalej, wbijanie tak samo, pod koniec się zatrzymuje



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group