To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Ogólnie o C-klasie - archiwum - Bicie na kierownicy

Anonymous - 20 Maj 2007, 21:07
Temat postu: Bicie na kierownicy
Witam Może ktoś doradzi mi co to jest - jak jadę np po kocich łbach albo po innych nierównościach to czuć bicie na kierownicy
Grabol - 20 Maj 2007, 23:51

Bicie, drżenie czy stuki. Bo przeważnie na kocich łbach to kierownica drży.
oliva - 21 Maj 2007, 00:25

Proponuje sprawdzić przednie zawieszenie tzn. końcówki drążków, amortyzatory i łożyska kół i ogólnie czy nie ma luzów gdzieś w zawieszeniu. Podnieś samochód na lewarku ,złap za koło i poruszaj na boki i góra dół.
POZDRAWIAM

Anonymous - 21 Maj 2007, 09:44

To jest takie bicie na kierownicy Sprawdziłem pod spodem wszystko jest ok oprócz gum stabilizatora no ale one raczej nie będą miały wpływu na te bicie
sewan - 21 Maj 2007, 09:52

Jeżeli to są wyraźne, delikatne uderzenia wyczuwalne na kierownicy, to najprawdopodobniej masz do wymiany/regeneracji przekładnię kierowniczą. To są luzy na samej przekładni.
grz - 21 Maj 2007, 11:28

sewan napisał/a:
najprawdopodobniej masz do wymiany/regeneracji przekładnię kierowniczą

Niestety, chyba o to chodzi. Kiedyś w Escorcie zaczęło mi tłuc kierownicą, zrobiłem całe zawieszenie, łącznie z łożyskami na MacPhersonach, no i ...nic. Okazało się, że to przekładnia...
Przemas napisał/a:
wszystko jest ok oprócz gum stabilizatora no ale one raczej nie będą miały wpływu na te bicie

Nie będą. Będziesz tylko słyszał, że tłucze, ale na kierownicę się to nie powinno przenosić.

Anonymous - 21 Maj 2007, 19:49

Przekładnię kierownicza? rozumiem że to ten drązek górny przymocowany dwoma srubami na które nachodzi koło kierownicy? bo gdzie indziej to chyba żaden luz nie powinien być?

[ Dodano: 21 Maj 2007, 19:50 ]
a ten drażek to da rady naprawić*(zregenerować) czy trza nowy?

lojek - 21 Maj 2007, 21:23

drążek nowy tylko zewnętrzne końcówki podlegają wymianie
sewan - 22 Maj 2007, 09:50

Ludzie! O czym wy mówicie? Jeden o kolumnie kierowniczej, drugi o drążku środkowym.....
I dogadacie się jak ślepi o kolorach. :P
Przekładnia kierownicza to przekładnia kierownicza - zamienia ruch obrotowy koła kierownicy na ruch posuwisty drążka kierowniczego. Na niej jest luz. Teoretycznie jest możliwośc regulacji, ale z mojej praktyki wiem, że raczej nic nie daje. Potrzebna jest regeneracja (stoczenie zużytego ślimaka i dorobienie tulejek dystansowych). Koszt - od 500 do 1000 zł, jeśli ma to być zrobione dobrze.
I odradzam kupowanie używanych, do niczego się nie nadają (z reguły nawet do regeneracji).



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group