To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Układ chłodzenia, ogrzewanie, wentylacja, klimatyzacja - Wskazanie 80/85 stopni. Chłodnica gorąca.

4stars - 8 Maj 2013, 23:05
Temat postu: Wskazanie 80/85 stopni. Chłodnica gorąca.
Witam serdecznie,

Na samym wstępie opiszę problem, albo to co mnie nie pokoi mianowicie sprawa wygląda następująco. Wskazania z zegarów to 80 stopni na rozgrzanym silniku i tutaj się zawsze zatrzymuje wskazówka. Chyba że chwilkę np na światłach staję rośnie na 85 stopni nigdy na wyższą temperaturę. Normalnie bym się tym nie stresował natomiast w momencie opadów i takich dni jakie ostatnio mieliśmy na masce deszcz w momencie postoju dosłownie wyparowywał w tej części nad chłodnicą, taka mgiełka. Pamiętam że w przypadku fabii tak się działo ale nie było to na każdych światłach. Otworzyłem maskę i tam dotykając elementów plastikowych były one gorące tak samo rurka prowadząca do bloku silnika. Niedługo jadę zmienić płyn chłodniczy i zobaczyć czy coś z tym układem jest nie tak. Mam wrażenie że czujnik możliwe oszukuje (ale nie wiem czy oszukiwanie na dobre wskazania jest możliwe). Bardzo szybko też słyszę że uaktywnia się wisko bo słychać wentylator po dodaniu gazu i osiagnieciu tych 80 stopni czyli nie wiem 10 minut? I wtedy za każdym dodaniem gazu już słyszę że to chodzi. Fajnie chodzi przyszpanować można :evil: rykiem silnika. Ale domyślam się że nie jest to normalne? Co muszę podać mechanikowi do wymiany, po za w/w płynem?

Czy jazda w tym stanie jest bezpieczna?

Pozdrawiam i dziękuje za odpowiedzi.

chubbchubbs - 9 Maj 2013, 08:38
Temat postu: Re: Wskazanie 80/85 stopni. Chłodnica gorąca.
4stars napisał/a:
Witam serdecznie,

Na samym wstępie opiszę problem, albo to co mnie nie pokoi mianowicie sprawa wygląda następująco. Wskazania z zegarów to 80 stopni na rozgrzanym silniku i tutaj się zawsze zatrzymuje wskazówka. Chyba że chwilkę np na światłach staję rośnie na 85 stopni nigdy na wyższą temperaturę. Normalnie bym się tym nie stresował natomiast w momencie opadów i takich dni jakie ostatnio mieliśmy na masce deszcz w momencie postoju dosłownie wyparowywał w tej części nad chłodnicą, taka mgiełka. Pamiętam że w przypadku fabii tak się działo ale nie było to na każdych światłach. Otworzyłem maskę i tam dotykając elementów plastikowych były one gorące tak samo rurka prowadząca do bloku silnika. Niedługo jadę zmienić płyn chłodniczy i zobaczyć czy coś z tym układem jest nie tak. Mam wrażenie że czujnik możliwe oszukuje (ale nie wiem czy oszukiwanie na dobre wskazania jest możliwe). Bardzo szybko też słyszę że uaktywnia się wisko bo słychać wentylator po dodaniu gazu i osiagnieciu tych 80 stopni czyli nie wiem 10 minut? I wtedy za każdym dodaniem gazu już słyszę że to chodzi. Fajnie chodzi przyszpanować można :evil: rykiem silnika. Ale domyślam się że nie jest to normalne? Co muszę podać mechanikowi do wymiany, po za w/w płynem?

Czy jazda w tym stanie jest bezpieczna?

Pozdrawiam i dziękuje za odpowiedzi.


ja mam c280 u mnie w taka pogode jak dzis tzn +22 silnik zagrzewa sie juz po 5-10min ( mam wlany koncentrat jaks do aut sportowych dostałem od brata co ma evo X ) i tak jezdze juz 2lata temp 80 stopni maks 85/90 ale na postoju. wiec według mnie nie powinienes sie martwic

Javoreczek - 9 Maj 2013, 10:27
Temat postu: Re: Wskazanie 80/85 stopni. Chłodnica gorąca.
4stars napisał/a:
w momencie opadów i takich dni jakie ostatnio mieliśmy na masce deszcz w momencie postoju dosłownie wyparowywał w tej części nad chłodnicą, taka mgiełka.


C180 nie ma wygłuszenia z przodu maski, więc jest normalnym, że bedzie się ona nagrzewać i padający na nią deszcz będzie parował. Też tak mam, jesli Cię to pocieszy.


4stars napisał/a:
Mam wrażenie że czujnik możliwe oszukuje (ale nie wiem czy oszukiwanie na dobre wskazania jest możliwe). Bardzo szybko też słyszę że uaktywnia się wisko bo słychać wentylator po dodaniu gazu i osiagnieciu tych 80 stopni czyli nie wiem 10 minut? I wtedy za każdym dodaniem gazu już słyszę że to chodzi. Fajnie chodzi przyszpanować można :evil: rykiem silnika. Ale domyślam się że nie jest to normalne? Co muszę podać mechanikowi do wymiany, po za w/w płynem?


Tak ogólnie to myślę, że się czepiasz :wink:

perzu126 - 9 Maj 2013, 11:41

4stars, nie masz się czym przejmować zupełnie. Benzyniaki grzeją sie dużo szybciej niż diesle. Skoro załącza Ci się wisco to tez dobrze :wink:
4stars napisał/a:
Niedługo jadę zmienić płyn chłodniczy i zobaczyć czy coś z tym układem jest nie tak. Mam wrażenie że czujnik możliwe oszukuje (ale nie wiem czy oszukiwanie na dobre wskazania jest możliwe).

Wymień płyn chłodniczy a z reszta sobie odpuśc, po co szukać dziury w całym? A mechanik tylko czeka żeby Ci wymienić pół auta :mrgreen:

4stars napisał/a:
Czy jazda w tym stanie jest bezpieczna?

Wszystko jest jak należy, bardziej bezpieczna nie będzie :mrgreen:

chubbchubbs, 2,8 łapie temperature bardzo szybko. U mojego brata po rozruchu na zimno 50st jest już po 0,5km jazdy

wiskontii - 15 Maj 2013, 12:29

Tak jak koledzy się wypowiadali skoro wisko się włącza to jest wszystko okej czym cieplej to wisko będzie spełniało role a płyn można dolać on wartości nie zmienia
Jeśli natomiast wisko nie dawało by rady to sprawdź czy nie jest zawalony a najlepiej otwórz zbiornik wyrównawczy i sprawdź czy niema syfu smaru lub podobnych rzeczy i będziesz miał dla siebie odpowiedz że jest okej lub uszczelka albo jest zasyiały

4stars - 15 Maj 2013, 12:30

Dziękuje wszystkim za odpowiedzi !. Punkty dodałem wcześniej ale praca pogania nie zawsze jest czas na forum :( .

Pozdrawiam wszystkich serdecznie !



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group