To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Wtryskiwacze w CDI

Goliad - 30 Czerwiec 2010, 10:45

Myśle że aż tak źle to nie będzie:P
Gri - 30 Czerwiec 2010, 12:53

Robiłem to kilka razy.
Śrubę odkręcić - no problem.
Wtryskiwacz wyjąć - to już sztuka, zwłaszcza jak jest przedmuch to między wtryskiwacz a obudowę dostało się ropki z której robi się taka smoła, która "trzyma" wtryskiwacz. Trzeba nim delikatnie ruszać w jedną i drugą stronę, jednocześnie podważając czymś do góry. Z początku ruchy sa minimalne, bo się "trzyma" a i miejsca nie ma za bardzo (ruchy skrętne blokuje ta część wtryskiwacza do której dochodzi paliwo z szyny (tak na marginesie - trzeba pamiętać aby metalową rurkę odkręcić od wtryskiwacza. Delikatnie też trzeba zdejmować wtycznę z gniazdka, lekko podważając na jej środku taka zapadkę).
Po wyjęciu trzeba uważać żeby resztki "smoły" nie wpadły do cylindra. Ja zawsze miałem sporo tej smoły wokół otworu na wtryskiwacz.
Dobrze jest obejrzeć podkładkę po której stronie jest przedmuch - czy od strony wtryskiwacza, czy silnika. Ja miałem minimalnie pękniętą końcówkę wtryskiwacza (taki naparstek nakręcany od dołu na wtryskiwacz) Zanim to dojrzałem wymianialem chyba 4 uszczelki.

Uszczelki dostępne w ASO, chyba 2,5 do 3,5 zł za sztukę.
Można też kupić śrubę trzymającą wtryskiwacz w ASO - cena kilka złotych. Ma ona na gwincie nałożony jakiś środek.

Trzeba też uważać aby w otwór po śrubie nic nie wpadło bo może być problem z jej dokręceniem do samego końca. I absolutnie nie zakładać innej śruby.

Pozdrowienia.

Tony J. - 30 Czerwiec 2010, 22:24

Do wyciągania wtryskiwaczy jest specjalny przyrząd (jak będę miał czas to zrobię zdjęcie).
Śrubę i podkładkę uszczelniającą wymienia się za każdym razem a przylgnię w głowicy dociera specjalną szczotką.

Goliad - 1 Lipiec 2010, 06:49

Tony J., masz na mysli podkładke miedzianą i śrubę trzymającą wtryskiwacz??
Generalnie to mam trochę fefry się za to zabierać - muszę poszukac jakis fotek w necie jak się za to zabrac od początku do końca

Gri - 1 Lipiec 2010, 07:33

Tony J.
O co z ta szczotką chodzi? Który element się czyści i na czym polega specjalność tej szczotki?

Tony J. - 1 Lipiec 2010, 09:30

Specjalność szczotki polega na tym, że jest to narzędzie specjalne Mercedes Benz.
karporz - 15 Sierpień 2010, 13:48

Witam. Mam taki problem: wyjeżdżając z garażu słyszałem dziwne cykanie wie maska do góry. Na pierwszym wtryskiwaczu widoczna mgiełka z paliwa, zgasiłem silnik i do garażu po klucze, przy próbie dokręcenia wtrysku okazało się że śruba jest urwana, w głowicy zostało około 1-1,5 cm śruby i tera pytanie. Czy dużo jest pracy przy usuwaniu urwanego kawałka śruby i czy potrzebne są jakieś specjalistyczne narzędzia? Czy w ogóle jest sens zabierać się za to i zlecić mechanikowi? Mam dosyć duże pojęcie o mechanice, większość napraw wykonuje sam.
grzesiekx - 15 Sierpień 2010, 16:10

Było o tym na forum po drugie na youtube są filmiki jak to zrobic ale z profesionalnymi narzędziami które można kupic na allegro :)
carlos - 16 Sierpień 2010, 18:30

karporz napisał/a:
Mam taki problem: wyjeżdżając z garażu słyszałem dziwne cykanie wie maska do góry. Na pierwszym wtryskiwaczu widoczna mgiełka z paliwa, zgasiłem silnik i do garażu po klucze, przy próbie dokręcenia wtrysku okazało się że śruba jest urwana, w głowicy zostało około 1-1,5 cm śruby i tera pytanie.

Bo trzeba było wykręcić wtrysk i zmienić podkładkę wtrysku :P

karporz - 17 Sierpień 2010, 19:36

Teraz to nawet ja wiem :D . Czy wykręcając wtryski do wymiany są wszystkie podkładki i śruby mocujące? Przeglądając forum natrafiłem na info że śruby mocujące są jednorazowe? Czy to prawda :?: Przy montażu nowych śrub jest potrzeba smarowania ich tą samą pastą co wtryski?
grzesiekx - 17 Sierpień 2010, 20:39

Hmm nigdy nie słyszałem, że śruby się wymienia jeżeli nic z nimi nie jest, a podkładki pod wszystkimi wymieniałem i to prawie każdą u innego mechaniora :) Żaden o śrubach nic nie wspominał.
jjankiello - 17 Sierpień 2010, 22:42

karporz napisał/a:
Przy montażu nowych śrub jest potrzeba smarowania ich tą samą pastą co wtryski?
Ze względu na miejsce montażu i warunki tam panujące, lepiej posmarować, bo te szpilki tak samo łatwo się urywają, jak świece żarowe... w końcu to stal wkręcana w aluminium, a to ostatnie bardzo lubi "kleszczyć"...
Tony J. - 20 Sierpień 2010, 21:46

Śruby są smarowane fabrycznie żółtym szczeliwem. Niedługo to będziecie opony smarować miedzianką, żeby nie piszczały :(
rangiz9 - 21 Grudzień 2010, 23:17

Cytat:
Trzeba też uważać aby w otwór po śrubie nic nie wpadło bo może być problem z jej dokręceniem do samego końca. I absolutnie nie zakładać innej śruby


No właśnie mam z problem z dokręceniem nowej śruby. Próbowałem oczyścić otwór i sprężonym powietrzem i niestety bez efektów. Ma ktoś jakiś pomysł bądź sposób?

zbiju - 18 Marzec 2011, 18:35

podlacze sie do watku:
bylem w ASO, podłączyli do kompa dla sprawdzenia bledow.
wyszlo ze jest blad na pompie recyrukalcji spalin (myslalem ze to zawor a nie pompa ale tak podal pan za lada :) czy jest to i to?? ), czy moze byc to powode ze na wysokich obrotach moja celinka mocno kopci na czarno?? czy to raczej wtryski??



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group