To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Wtryskiwacze w CDI

marioostry - 29 Maj 2007, 14:52

grzesiekx, Czy zdejmowałeś pokrywę górną nad silnikiem? Tą z napisem Mercedes -Benz. Miałem podobny objaw. Okazało się , że wtryskiwacz ma przedmuch na uszczelce miedzianej. Było czuć podmuch powietrza oraz był nagar wyglądający jak stopiony czarny plastik.
grzesiekx - 29 Maj 2007, 16:54

marioostry, w czwartek jade na warsztat drązek wymienic :) wiec powiem zeby posprawdzali odrazu te wtryski :) Dzieki za podpowiedz :)

Pozdrawiam.

uve - 1 Czerwiec 2007, 19:53

grzesiekx, i jak tam posprawdzali ? :)
TomeQ - 11 Czerwiec 2007, 12:21

Witam.Ja też zauważyłem coraz większe kopcenie przy dodawaniu gazu.Po wymianie przepływomierza już nie kopci.
Jary - 11 Czerwiec 2007, 12:24

TomeQ napisał/a:
Witam.Ja też zauważyłem coraz większe kopcenie przy dodawaniu gazu.Po wymianie przepływomierza już nie kopci.


Bo jest prawidlowy sklad mieszanki :idea:

grzesiekx - 11 Czerwiec 2007, 20:15

uve, hmm jak masz sie kogo spytac to tak
parametry wtryskow
1: -0,4
2: 1,3
3: -0,1
4: -0,3
turbina przy wolnych ma ok 1040 po dodaniu gazu dochodzi do 2000
cisnienie magistrali od 24,72 do 24,90
masa powietrza na wolnych obrotach 333,2

podobno wszystko jest Ok ale nie mowil mi to specjalista od CDI wiec nie wiem
:) niby wtryski od -5 do +5 to norma, turbina podobno bardzo ladnie, a o reszcze nic nie wiem :)

Tak pozatym to od predkosci tak ok 180km/h mocno kopci, tak jak wtedy gdy wciskam deske :)

TomeQ, ile kosztowal przeplywomierz i czy od przeplywomierza tez moze silnik klekotac ?? :0

TomeQ - 12 Czerwiec 2007, 14:21

Zapłaciłem 350 zł ale na allegro widziałem za 280 do cdi.Komputer mi pokazywał że jest wszystko ok,ponieważ mój mechanik wymienił na próbe przepływomierz i okazało się .ze lepiej przyspiesza i nie kopci jak wcześniej.
marioostry - 22 Czerwiec 2007, 15:18

Ciągne temat dalej.
Mianowicie , i mój teraz troszkę kopci. Byłem w serwisie Bosch tam powiadzieli mi ,że mogę jeździć sobie dalej. Mój komfort psychiczny nie pozwala na to więc dowiadywałem się o rozwiązanie problemu. Zaproponowano mi wymianę końcówek wtryskiwaczy za ok. 200 zł. od sztuki. W cenę tego wchodzi końcówka za 180 zł. i 22 zł. wymiana. Co Wy szanowni koledzy o tym sądzicie?

Funek - 22 Czerwiec 2007, 15:39

grzesiekx napisał/a:
turbina przy wolnych ma ok 1040 po dodaniu gazu dochodzi do 2000


czy to niejest wartość ciśnienia atmosferycznego :lol:

grzesiekx - 24 Czerwiec 2007, 22:18

Funek, nie mam pojecia :P poprostu spisalem to co pokazalo :P jednostek nie pisalem :P
uve - 25 Czerwiec 2007, 19:01

Cos sie u mnie ruszylo, ale w zlym kierunku. Jakos pare dni temu zaczelo cos syczeć pod maska , jakby gdzies powietrze co chwile uchodzilo. Odkrecilem dzisiaj osłone plastikowa i zauwazylem ze 1 wtryskiwacz dmucha do gory powietrzem i wytruskuje od czasu do czasu kropelki paliwa. Zrobił sie przy mocowaniu tego wtrysku taki lsniacy nalot, wyglada to jakby bylo mokre bo sie swieci, ale w rzeczywistosci jest suche jakby zaschniety klej bezbarwny. Czy to oznacza ze juz po wtrysku, czy moze poprostu cos jest nieszczelne? Mial kotos podobny przypadek? Mam nadzieje ze ten wtryskiwacz tez jest przyczyna klekotania, skoro juz nawalił...
grzesiekx - 25 Czerwiec 2007, 21:19

uve, wymien miedziane uszczelki na wtryskiwaczach, jedna uszczelka kosztuje 2.90 zl w serwisie a wymiana okolo 100zl wtryski moga byc dobre :) Tylko trzeba to robic u kogos kto sie zna bo slyszalem ze nalezy jakas specjalna pasta to posmarowac pozniej a wiekszosc tego nie robi i dalej sa dziwne przedmuchy :)
uve - 25 Czerwiec 2007, 22:15

Zastanawiam sie czy nie pojechac do ASO zeby znalezli tez przyczyne klekotania. A propo czy w ASO mozna byc przy aucie podczas naprawy?
jjankiello - 26 Czerwiec 2007, 16:36

grzesiekx napisał/a:
... slyszalem ze nalezy jakas specjalna pasta to posmarowac pozniej a wiekszosc tego nie robi ...

Ta pasta służy do ułatwienia odkręcenia wtryskiwacza... Bez niej często dochodzi do urwania wtrysku bądź zniszczenia gwintu przy wykręcaniu... :idea:

Oleandro - 26 Czerwiec 2007, 22:21

Krotka pilka.

Cdi nie sa odporne na polskie paliwo. Jedynym rozwiazaniem jest tankowac Ultimate na BP oraz wymieniac filtr paliwa przy kazdej wymianie oleju.

Problem padajacych wtryskiwaczy zniknie.

Zasiarczone paliwo nie spelniajace europejskich norm + zbyt zadka wymiana filtra paliwa bardzo szybko robi swoje w CDi

pozdrawiam



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group